Toon posts:

Instabiel systeem na installatie videokaart en moederboard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cabritsanscor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-05 18:43
Vorige week heb ik een nieuw moederboard en videokaart in mijn PC geïnstalleerd. Mijn rig bestaat uit:

- Asrock P67 Pro3 B3
- MSI GTX 570 twin frozr OC
- Intel I7 2600K
- 8GB DDR3 geheugen 1600Mhz

Sinds mijn PC hierop draait crashen er games na enige tijd spelen. Het geluid blijft even hangen, het scherm wordt zwart en daarna is mijn bureaublad te zien waarbij de muziek van de game doorspeelt. Ook is het dan niet meer mogelijk iets aan te klikken. Dit was het geval bij CODBO, Dragon Age 2 en Duke Nukem Forever.

Na de Duke crash was er een report zichtbaar op het scherm waarvan ik helaas geen Printscreen kon maken omdat het systeem niet meer reageerde. Er stond:

Fault reason:

IDirect3DVertexBuffer9 :: Lock Failed
(D3DERR_OUTOFVIDEOMEMORY)

Ik gebruik de nieuwste Nvidia driver.

Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt? Bij een 3dMark stresstest crasht de kaart niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:57
je hebt wel windows er opnieuw opgezet neem ik aan?
je zou memtest eens kunnen draaien booten van usb stick en een paar uur aan laten staan.
dan weet je of je werkgeheugen soms kapot is, komt best vaak voor memtest mag geen fouten geven.
is dat het ook niet kan je mischien de gpu in een ander systeem doen om te kijken of die soms kapot is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11-2022
Die "lock failed" had een maat van me ook. Wat zijn je temps tijdens het gamen? Bij hem werd zijn GPU veel en veel te warm namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cabritsanscor
@Goofy1978

Ik heb windows niet opnieuw geïnstalleerd. Een vriend vertelde mij dat dat wel beter, maar niet echt nodig is. Kan het volgens jou toch de oorzaak zijn?

@SytseHartvelt

De GPU is onder het gamen steady op 65 graden. Eén uitschieter naar 68 dus dat kan het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een herinstallatie met zoveel nieuwe hardware is wel echt nodig. Voor alleen wat RAM of een andere videokaart niet, maar met een compleet nieuw moederbord zeker wel. Verder zie ik de voeding er niet bijstaan.

Je zal waarschijnlijk Windows 7 draaien, vandaar dat je PC gewoon boot. Als je XP zou draaien zou je niet eens in Windows komen zonder BSOD.

[Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 12-06-2011 18:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Euh ja, bij een nieuw mobo (indien een ander tyype dan dat je had) zou ik wel je windows opnieuw installeren ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10-2022
Waarschijnlijk is het een driver probleem. Zoals hierboven ook al aangegeven, probeer een schone installatie van Windows eens. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cabritsanscor
@ PilatuS

Gigabyte 700W

Ik ga Windows opnieuw installeren. Hopelijk is het probleem dan opgelost. Dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:57
Cabritsanscor schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:51:
@Goofy1978

Ik heb windows niet opnieuw geïnstalleerd. Een vriend vertelde mij dat dat wel beter, maar niet echt nodig is. Kan het volgens jou toch de oorzaak zijn?
ja installeer windows opnieuw en je problemen zullen verdwijnen als sneeuw voor zon. :P
wel 64 bit windows anders is het zonde van je 8gb ram 32 bit windows ziet maar 3.5gb
wel een net systeem heb zelf een i7 860 8gb ram en een zotac gtx570 :)

[Voor 7% gewijzigd door Goofy1978 op 12-06-2011 19:02]

• Cabritsanscor
Ik heb zojuist een schone herinstallatie van Windows 7 uitgevoerd. Vervolgens na installatie van de nieuwste drivers en Directx11 Duke Forever opgestart om te checken of het probleem verholpen is. Helaas gooit ie 'm er dit keer in recordtijd uit. Ik heb de indruk dat er misschien iets mis is met de voeding van de videokaart. Als ik naar de meters in MSI-Afterburner kijk, zie ik dat de kaart heel even op alle statistieken 0 geeft op het moment van de crash. Memtest geeft geen errors.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Ik heb nu wel een bug-report:

Bug ID:
-------
[PC-naam] - 13f-MQBC6

Error Information:
------------------
Unhandled exception!

Stack Trace:
------------
Stack trace unavailable in FINAL build.

Fault Reason:
-------------
App Error
IDirect3DVertexBuffer9::Lock failed(D3DERR_OUTOFVIDEOMEMORY).

Register Dump:
--------------
EAX=00000047 EBX=00009610 ECX=3091351E EDX=00000073 ESI=0FBA6720
EDI=10DFFC80 EBP=04E8EC4C ESP=04E8EC4C EIP=0068BC7A FLG=00000202
CS=0023 DS=002B SS=002B ES=002B FS=0053 GS=002B

UnrealScript Stack:
-------------------
None

Game State:
-------------------
Build Date: Jun 7 2011 18:27:22
Build Number: 13
Build Changelist: 479332
Current Level: map00
Running Time: 0h:05m:04s
GIsRunningInternal = FALSE
GIsEditor = FALSE
GIsUCC = FALSE
g_bConsoleException = FALSE
Command Line: ''

System Information:
-------------------
Microsoft Windows 7 [Version: 6.1, Build:7600]
Up Time: 0.43 hours
SystemTime: 14:43:19 06/13/11

[Voor 7% gewijzigd door Cabritsanscor op 13-06-2011 20:58]

• Cabritsanscor
Probleem opgelost!
Nieuwe drivers voor mijn moederboard boden uitkomst. (Tot dusver...)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee