Toon posts:

Laptop geen power ( terwijl powerindicator brand)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 396074

Topicstarter
Hallo iedereen,

Eergisteren stootte ik op volgend probleem: mijn laptop(hp pavilion dv5) wil gewoon niet meer opstarten. Ik ben er zeker van dat het een hardware probleem is, het ligt zeker niet aan foute bios-settings of dergelijke. Wanneer ik op de powerknop druk gebeurd er helemaal niets (harde schijf begint niet te draaien, fan processor doet het ook niet...). De batterij is wel geen volle 100% meer, maar zelfs met de stekker in het stopcontact gebeurd er helemaal niets, ook al brand het indicatorlichtje. Ik heb wel eens een pc open gemaakt en onderdelen vervangen, maar een laptop is toch andere koek. Ik ben reeds naar de lokale pc winkel geweest, maar die stelde me nogal royale prijzen voor en wou me zelfs al een nieuwe aansmeren, terwijl de hp nog maar 2,5 jaar oud is (juist buiten garantie dus). Ik denk dat er ergens een slecht contact is of dergelijke aangezien de laptop een uurtje voor dat het probleem zich voordeed nog perfect werkte. Heeft er iemand nog al eens dergelijk probleem meegemaakt of heeft er iemand suggesties? Laat het me aub weten !

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:14
Probeer is de accu er een uurtje eruit te laten. (Zonder netstroom eraan) Hierna accu en netstroom er weer aan en kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 396074

Topicstarter
Ik probeer het onmiddellijk. Zou wel straf zijn moest het zo eenvoudig op te lossen zijn... Alvast bedankt voor je reply.

[update]
Heeft spijtig genoeg niet geholpen.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 396074 op 12-06-2011 16:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peter v D
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-05 20:47
ik heb hier ook een keer een hp dv laptop gehad, welke ook niet aan wilde. Bleek toen een kapot bandkabeltje naar de powerbutton te zijn. Misschien is dit iets om te checken ...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee