Toon posts:

E-bug rommelt met prijzen in pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 12:19
Vaak staat E-bug als goedkoopste bovenaan in de pricewatch met prijzen die soms 10% goedkoper zijn dan de 2e in de rij. Maar E-bug speelt het oneerlijk. Hun website is www.e-bug.de, maar als je bij gelijk welk product de "www" verandert door "shop", dan krijg je een identieke pagina maar met lagere prijzen en het zijn met die prijzen waarmee E-bug in de pricewatch staat.
Ik vind dat persoonlijk niet kunnen aangezien je op shop.e-bug.de niet kunt navigeren. Je kan maar op zo'n pagina komen door een directe link zoals in de pricewatch of door eerst te navigeren op www.e-bug.be naar het gewenste product om daarna de "www" te wijzigen door "shop".
Des te meer omdat volgens de shopreviews e-bug niet hoog aangeschreven staat en vind ik dat e-bug zo soms een vertekend beeld kan geven aan de pricewatch.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:00

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik zie heel vaak dat E-bug per dag met prijzen speelt de ene dag 30,- dan weer 33,- dan weer 31,- ik begrijp het concept van dag prijzen ( en dat is hun excuus ook) maar bepaalde hardware heeft dat en niet alles dit doen ze na mijn mening om steeds maar boven aan te staan.

En idd hele subdomein verhaal is maar raar.

Maar goed de reviews zeggen genoeg altijd opletten lijkt me.

[Voor 9% gewijzigd door 42dpi op 12-06-2011 14:39]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:00
Zolang er geen verborgen kosten bij komen, vind ik daar niets verkeerd aan.
Eigenlijk geven ze de mensen die vanaf tweakers.net komen gewoon 10% korting. Niks mis mee. :)

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat is precies het probleem als ze ook echt uitleveren voor de geadverteerde prijs? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:26
Ik dacht dat ik ergens in de PriceWatch voorwaarden gelezen had dat het verboden is om voordeel aan Tweakers.net bezoekers te geven? Al heb ik er zelf geen problemen mee :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:00

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

NMe schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:42:
Wat is precies het probleem als ze ook echt uitleveren voor de geadverteerde prijs? :)
Goedkoper zijn zal ook wel geen probleem zijn maar ik vind het persoonlijk ook beetje rare gang van zaken.

Anyways voor kwaliteit betaal je.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Torrentus schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:43:
Ik dacht dat ik ergens in de PriceWatch voorwaarden gelezen had dat het verboden is om voordeel aan Tweakers.net bezoekers te geven? Al heb ik er zelf geen problemen mee :)
Voor zover ik weet (en ik weet niet alles :P) is het enige met ongeveer die strekking dat niet mag het afkopen van positieve reviews door middel van kortingen of freebies. Een bedrijf dat speciaal voor Tweakers en vergelijkbare sites korting lijkt te geven en ook echt die lage prijzen in rekening brengt heeft wellicht een vreemd businessmodel maar doet volgens mij niks verkeerd. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:25
Afgezien van dat subdomein verhaal:
Ben even door de netwerkproducten van Pricewatch gelopen en kwam zo snel zes artikelen tegen met e-bug als winkel. Alle zes de keren was de prijs op hun site (directe link uit Pricewatch) duurder dan waarmee ze in de Pricewatch staan.

Uiteraard heb ik dat voor deze 6 producten gemeld, maar het is best aannemelijk dat ze structureel te goedkoop in de pricewatch staan dan waarvoor ze het op hun site verkopen.

Ofwel: Tweakers.net moet e-bug even aanspreken op het structureel fout aanleveren van prijzen aan de pricewatch.

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06-2021

Kraan

Veteraan
[PW] Terugkerende foutieve prijzen

Zoals ik ook in bovenstaande reactie al aangeef; E-bug heeft inderdaad sterk variërende prijzen. Dat is natuurlijk hun goed recht, als zij een prijs hebben voor een bepaald product en een uur later kunnen ze het goedkoper aanbieden, is het niet waarschijnlijk dat ze wachten tot 'die Nederlandse prijsvergelijker' hun feedimport draaien gaat. Zij kunnen evengoed (en dat doen ze ook in de communicatie die we reeds gehad hebben) de bal naar ons terugspelen en zeggen dat wij vaker hun feed moeten importeren. Dit verzoek is al door meerdere winkels gedaan en ligt ook op de stapel.

Zoals NME al aangeeft is er geen enkel bezwaar tegen het aanbieden van andere prijzen via de PW, dan via hun homepage. Het businessmodel zoals NME zich afvraagt lijkt me voor de hand liggend; in een prijsvergelijker is het belangrijk goedkoper te zijn, dus als de marges het toelaten is het niet onverstandig om dit te doen. Er is ook een partij die de verzendkosten aanpast op het moment dat je via de PW binnenkomt. Ook dit is niet raar; stimuleer de mensen via een prijsvergelijker op je site te komen zodat je telkens weer bewijst dat je concurrerend bent. Zo zijn er zelfs partijen die uit marketingoverwegingen hun producten via de Pricewatch onder de inkoopsprijs aanbieden. Voor die paar producten is dit stunten goedkoper dan adverteren.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

Floppus

Customer Experience matters

reviews: Tweakers.net FAQ
... Andersom is het toegestaan om aan bijv. Tweakers.net-bezoekers een bepaalde, algemene kortingsregeling of andere voordelen te bieden, maar hier mag verder geen tegenprestatie zoals het plaatsen van een Shopreview voor worden gevraagd.
Producten zijn vaak direct vanuit de Pricewatch klikbaar, en winkels kunnen detecteren dat de klik van ons afkomt. Als ze dan graag andere prijzen willen aanbieden dan is dat een voordeeltje voor de Tweaker. Zolang de prijs ook maar klopt met wat je dan moet betalen zoals het in de PW staat. :)

Het is niet veel anders dan dat je met je lidmaatschap van X een korting krijgt bij Y.

Overigens ben ik ook even door wat random producten gelopen, en de prijs klopt werkelijk nergens, terwijl de update-datum op vandaag staat. Het is trouwens meestal zo dat het goedkoper is bij hun op de site dan in de PW, maar wenselijk is anders. Dit is dusdanig structureel dat verwijzen naar een topic met terugkerende foutieve prijzen geen zoden aan de dijk zet. Lijkt me handig als de winkel even wordt aangesproken hierop.

Alle prijzen met het uur wijzigen lijkt me niet reëel, en als dat wel zo is dan heeft dat geen plaats in de prijsvergelijker (tenzij wij live prijzen kunnen gaan leveren) als het daardoor structureel niet klopt - onze dienst is namelijk informeren en aan waardeloze informatie heb je niets. Slecht voor ons dus, want mensen worden het vanzelf zat als onze prijzen niet kloppen met de werkelijkheid, en daarmee dus ook slecht voor het gros van de winkels in de PW omdat mensen de dienst mijden.

[Voor 44% gewijzigd door Floppus op 14-06-2011 12:17]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 11:05
Floppus schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:06:
reviews: Tweakers.net FAQ

[...]

Producten zijn vaak direct vanuit de Pricewatch klikbaar, en winkels kunnen detecteren dat de klik van ons afkomt. Als ze dan graag andere prijzen willen aanbieden dan is dat een voordeeltje voor de Tweaker. Zolang de prijs ook maar klopt met wat je dan moet betalen zoals het in de PW staat. :)

Het is niet veel anders dan dat je met je lidmaatschap van X een korting krijgt bij Y.

Overigens ben ik ook even door wat random producten gelopen, en de prijs klopt werkelijk nergens, terwijl de update-datum op vandaag staat. Het is trouwens meestal zo dat het goedkoper is bij hun op de site dan in de PW, maar wenselijk is anders. Dit is dusdanig structureel dat verwijzen naar een topic met terugkerende foutieve prijzen geen zoden aan de dijk zet. Lijkt me handig als de winkel even wordt aangesproken hierop.

Alle prijzen met het uur wijzigen lijkt me niet reëel, en als dat wel zo is dan heeft dat geen plaats in de prijsvergelijker (tenzij wij live prijzen kunnen gaan leveren) als het daardoor structureel niet klopt - onze dienst is namelijk informeren en aan waardeloze informatie heb je niets. Slecht voor ons dus, want mensen worden het vanzelf zat als onze prijzen niet kloppen met de werkelijkheid, en daarmee dus ook slecht voor het gros van de winkels in de PW omdat mensen de dienst mijden.
Het is alleen een voordeel als die prijs lager is, maar zoals vanaalten aangeeft is het ook vaak een hogere prijs. En dat begint op te vallen.

[Voor 0% gewijzigd door MuddyMagical op 14-06-2011 12:40. Reden: Vaker refreshen... 8)7]

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06-2021

Kraan

Veteraan
Ik heb zojuist een aantal prijzen gecontroleerd die krap een uur geleden geïmporteerd waren. Deze waren inmiddels allemaal aanzienlijk veranderd (allen overigens in dit geval goedkoper). Naar aanleiding daarvan heb ik handmatig de prijzen opnieuw opgehaald en weer gecheckt. Op dat moment kloppen alle prijzen.

Het niet zo reële uur is dus zelfs minder dan een uur. Voorheen waren deze problemen ook aan de orde, maar niet dusdanig als het nu is. Vanzelfsprekend gaan we daaraan niet de conclusie hangen dat E-bug niet in de PW thuishoort, maar op zoek naar een wat constructievere oplossing. Daar wordt dus aan gewerkt.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Een optie aan de PW toevoegen om de prijzen van een of meerdere shops uit de pricewatch te filteren is zeker te complex/lastig?

De laagste prijs in de productenlijst zegt namelijk niet zoveel als die van een shop is waarbij je toch niet wilt bestellen.

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

Floppus

Customer Experience matters

Bij een winkelmandje kan je ook filteren op ShR scores en dergelijke :)
Kraan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:49:
Ik heb zojuist een aantal prijzen gecontroleerd die krap een uur geleden geïmporteerd waren. Deze waren inmiddels allemaal aanzienlijk veranderd (allen overigens in dit geval goedkoper). Naar aanleiding daarvan heb ik handmatig de prijzen opnieuw opgehaald en weer gecheckt. Op dat moment kloppen alle prijzen.

Het niet zo reële uur is dus zelfs minder dan een uur. Voorheen waren deze problemen ook aan de orde, maar niet dusdanig als het nu is. Vanzelfsprekend gaan we daaraan niet de conclusie hangen dat E-bug niet in de PW thuishoort, maar op zoek naar een wat constructievere oplossing. Daar wordt dus aan gewerkt.
Als ze werkelijk doorlopend ALLE prijzen wijzigen, dan zal het nog een kluif zijn dat hier kloppend te krijgen. Elke uur refreshen zet dan ook geen zoden aan de dijk. Ik kan me zo indenken dat werkelijk live ook niet haalbaar is.

Als dat inderdaad het geval is: wat vind je dan zelf van de bruikbaarheid van hun prijzen in de PW? Ik neem aan dat het DOEL van een prijsvergelijker en de REDENEN van mensen om die te gebruiken bekend zijn? ;)

Ik zou als klant op hun site ook gek worden als de prijzen gewoon tijdens het zoeken ineens +/- 10% veranderen, want ja, zoveel wijkt het soms af. Altijd actueel klinkt denk ik leuker dan het is; zoekmachines kloppen net zo goed niet, en mensen frustreren zich tijdens het bestelproces.

[Voor 99% gewijzigd door Floppus op 14-06-2011 13:59]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee