Acties:
  • 0Henk 'm!

• limp_1983
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 19:25
Hallo Iedereen,

Heb nu al een paar maanden de Sapphire HD 6870 (klopt niet met titel)1G GDDR5, eerste model, welke de warmte uit de kast blaast. Tijdens idle gebruik hoor je hem niet maar als ik begin te gamen begint het geluid me te irriteren. Wat kan ik hiertegen doen? koelpasta vervangen andere koeler enz???

Graag jullie mening.

P.s. mijn airflow is goed te noemen, heb een CM690 IIadvanced.

[Voor 4% gewijzigd door limp_1983 op 12-06-2011 13:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:00
Een stillere koeler kopen.
Dat ie onder load veel geluid maakt, is niet gek. Dat ding wordt heet, fan moet harder om goed te koelen, hardere fan = veel geluid. 1+1=2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:57

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het vervangen van de stock koeler door een goeie 3th party koeler is een oplossing, kijk even rond naar mensen die dit al gedaan hebben bij de sapphire hd 6870 om erachter te komen hoe en wat.
Het gaat je wel wat geld kosten, en je moet ook een beetje handig zijn. succes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
http://www.alternate.be/h...fische+kaarten&l2=Koelers

Deze past op de 6870, zeer goede koeler.

Ben er zelf op aan wachten om er 2 te halen voor mijn CFX 6870 setje :)

En heb ook refference XFX & Sapphire ( maar dan de model die op de Vapor X lijkt )en beide blijven ze toch wel stil, fan is constant 35%

Editje : http://tweakers.net/produ...t-%28hd-687a-znfc%29.html Review van een XFX 6870 met die koeler erop :+ ziet er wat geinig uit

[Voor 19% gewijzigd door yzx op 12-06-2011 21:53]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:18

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 307CC Tuned!

Heb ook die VF3000A op een reference Sapphire HD6870 zitten. Koelt super, is superstil en nog redelijk goedkoop ook.

~ 5800X3D @ 4530 ~ Arctic LF2 420 ~ MSI B550 Unify-X ~ 32GB Trident-Z Royal Elite @ 3800-14-14-14-28-42-240-1T ~ MSI RTX 4070Ti @ 3000/11000 ~ Fractal Torrent White ~ Seasonic Prime GX1000 ~

• limp_1983
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 19:25
Dank u voor de adviezen. Zal binnenkort wel zon VF3000A aanschaffen. Ik neem aan dat alleen de koelpasta vervangen door Artic Silver 5 weinig verschil maakt?

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
limp_1983 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:35:
Dank u voor de adviezen. Zal binnenkort wel zon VF3000A aanschaffen. Ik neem aan dat alleen de koelpasta vervangen door Artic Silver 5 weinig verschil maakt?
Hij gaat misschien paar graadjes koeler zijn, maar dat gaat je fan niet stiller maken.

Btw heb je eens gekeken met MSI afterburner hoe je fan ingame doet? Als ie constant 100% jaagt ja dat is dus voor niets nodig.

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

yzx schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:09:
[...]

Hij gaat misschien paar graadjes koeler zijn, maar dat gaat je fan niet stiller maken.
De koeler is temp gestuurt, dus de videokaart zal dan toch wel stiller worden. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee