Toon posts:

Terugflashen HIS 6950 Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 19:49
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met het terug flashen van mijn HIS 6950 videokaart

Nadat ik niet goed had gelezen op internet kwam ik er achter dat het flashen van de 1GB variant niet zou gaan werken.

Gevolg dat ik nu een 6950 videokaart heb met een 6970 2GB BIOS.

Jammer genoeg heb ik zelf te weinig kennis op de juiste BIOS terug te zetten.
Ik heb op internet naar de BIOS gezocht maar ik kan de originele BIOS ook nergens meer terug vinden.

Op de site van TPU staan enkele BIOS'en maar welke ik ook probeer, geen enkele lijkt te werken.
Heb het met Winflash en ATiflash in de BIOS geprobeerd, maar allen zonder resultaat.

op TPU elke mogelijk bios geprobeerd te flashen maar helaas zonder resultaat.

Iemand ervaring met het terug flashen van videokaarten?

De kaart zelf heeft geen dual bios switch, dus dat is geen optie helaas :P

Is er een mogelijkheid dat ik de SSID en SVID kan omzeilen tijdens het flashen? Kan ik de BIOS soms eerst in zijn geheel verwijderen en er dan een nieuwe op zetten?

Graag help :)

bl44t

• YaaD
Niet allemaal tegelijk jongens :O

bl44t

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-04 21:35
Dus je hebt geflashed zonder de originele bios te bewaren? Heb je nog een tweede graka?

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 19:17
Paar tips voor de Toekomst:

1. Altijd de OUWE bios bewaren
2. Lees eerst of je met de Huidige videokaart kunt Flashen

Verder rest zou ik niet weten of je terug kunt flashen.
Misschien als iemand dezelfde kaart heeft, kun je misschien vragen of hij zijn BIOS kan opslaan en naar jou toe kan sturen.

Verder rest wens ik je veel suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
download RBE (radeon bios editor),
sla je huidige bios op met gpu-z, door op dat kleine groene knopje naast je bios versie te klikken.
Open deze bios met RBE, en je kan daar ergens '6950 shaders' aanklikken.
Sla vervolgens je aangepaste bios weer op, en flash je kaart met deze bios.
Done!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 15:24
Deze is voor de de standaard HD6950 1GB: http://www.techpowerup.com/vgabios/95720/ATI.HD6950.1024.110311.html

Volgende keer eerst een backup maken voordat je gaat flashen ;)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wie flasht er nu een nieuwe BIOS zonder een backup te maken :F

Android developer & dürüm-liefhebber

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 15:24
Mavamaarten schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:54:
Wie flasht er nu een nieuwe BIOS zonder een backup te maken :F
Beetje nutteloos deze post, de threadstarter komt hier voor hulp en tips niet om afgezeken te worden.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02
-ION- schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:58:
[...]

Beetje nutteloos deze post, de threadstarter komt hier voor hulp en tips niet om afgezeken te worden.
eens, alleen als niemand het zegt dan blijven ze zich tegen de zelfde steen aan wandelen.
Dus ja backuppen altijd ook met je bios verbaas me nog steeds hoe naïef iedereen daar in is

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het was niet bedoeld om af te zeiken (naja toch niet hard) maar ik kan me niet voorstellen dat er in die tutorial nergens in dikke rode hoofdletters stond dat je een backup moest maken... Dat weet toch iedereen... ?
Maar vergis ik mij of hebben die kaarten geen BIOS switch waarmee je tussen 2 BIOSsen kunt afwisselen ? Oeps ik las net dat hij geen switch heeft

[Voor 7% gewijzigd door Mavamaarten op 15-06-2011 12:04]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
YaaD schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:42:

De kaart zelf heeft geen dual bios switch, dus dat is geen optie helaas :P
lezen dus -.-

te laat..

[Voor 5% gewijzigd door Abeltje130 op 15-06-2011 12:06]

• YaaD
Ik heb de kaart al proberen terug te flashen met ATiflash.

Echter geeft die aan dat het SVID en SSID niet overeenkomen waardoor ik dus niet kan flashen.
Op internet al wel het eea kunnen terugvinden over het negeren van deze veiligheidseisen :)

Ik heb dus nog wel een backup van de oude BIOS. Deze is in een ROM extensie als het goed is.

Kan iemand dat misschien bevestigen? dan kan ik die namelijk proberen terug te zetten.

bl44t

• Soundstorm2010
Het is altijd een ROM file (zover ik weet)

ik heb mijn XFX HD6950 2GB ook geflashed, en was ook met een ROM file :)

Zowiezo, altijd nog een kopie maken van die ROM extensie.. Het is beter om 3 de zelfde files te backuppen :)
Dan dat je straks 1 hebt en die niet werkt :)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 13:11

Sayko

Knowledge Is Power

Je moet bij het flashen wel even de -f parameter meegeven. Anders zal ie nooit flashen.
YaaD schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:47:
Ik heb de kaart al proberen terug te flashen met ATiflash.

Echter geeft die aan dat het SVID en SSID niet overeenkomen waardoor ik dus niet kan flashen.
Op internet al wel het eea kunnen terugvinden over het negeren van deze veiligheidseisen :)

Ik heb dus nog wel een backup van de oude BIOS. Deze is in een ROM extensie als het goed is.

Kan iemand dat misschien bevestigen? dan kan ik die namelijk proberen terug te zetten.

• YaaD
Sayko schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:53:
Je moet bij het flashen wel even de -f parameter meegeven. Anders zal ie nooit flashen.

[...]
De -f parameter kende ik inderdaad al, maar ik moet nog meer commando's gebruiken zodat de nu aanwezige ROM wordt overschreven. Er zitten namelijk een aantal security checks tijdens het flashen. Voerde ATiflash die maar uit voor dat ik zoiets doms deed :P

Ga dus onderstaande lijst uitvoeren met commando's

-fa Force flashing bypassing already-programmed check

-fm Forec flashing bypassing BIOS memory config check

-fs Force flashing bypassing BIOS SSID check

-fp Force flashing bypassing BIOS P/N check

bl44t

• Soundstorm2010
YaaD schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:00:
[...]

De -f parameter kende ik inderdaad al, maar ik moet nog meer commando's gebruiken zodat de nu aanwezige ROM wordt overschreven. Er zitten namelijk een aantal security checks tijdens het flashen. Voerde ATiflash die maar uit voor dat ik zoiets doms deed :P

Ga dus onderstaande lijst uitvoeren met commando's

-fa Force flashing bypassing already-programmed check

-fm Forec flashing bypassing BIOS memory config check

-fs Force flashing bypassing BIOS SSID check

-fp Force flashing bypassing BIOS P/N check
Suc6, laat even weten of het gelukt is :)

• Ting87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Offtopic: Is het relevant om een 6950 te flashen naar 6970 uberhaubt. Ik game op de meeste nieuwe games (dirt 3 etc) met rond de 90 fps. Weet wel dat het vroeger met o.a. de 9800pro wel veel winst was.

• YaaD
Als je voor 70 euro minder meer performance krijgt is het altijd het proberen waard :)

Er is nu iemand met de kaart bezig maar die krijgt een SSID check error. Dit terwijl de -FS optie wordt meegenomen in de BIOS flash.

Heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt? Het blijkt dus niet zo makkelijk als het lijkt :P

bl44t

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 17:52
YaaD schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:35:
Als je voor 70 euro minder meer performance krijgt is het altijd het proberen waard :)

Er is nu iemand met de kaart bezig maar die krijgt een SSID check error. Dit terwijl de -FS optie wordt meegenomen in de BIOS flash.

Heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt? Het blijkt dus niet zo makkelijk als het lijkt :P
Heb je al geprobeerd om de kaart in dos te flashen?
kost wat moeite om een bootable dos usb stick te maken maar heb het al vaker gedaan... Daar heb je namelijk vaak wat meer mogelijkheden en geen last van windows ;)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Allubz
  • Laatst online: 29-05 14:47
Ik heb de kaart van YaaD overgenomen.

Heb waarschijnlijk tegen het weekend tijd om er tegenaan te gaan.

Heb een ideetje hoe de kaart weer back to normal kan, of zelfs met geunlockte shaders.

Will report back ;)

• Allubz
  • Laatst online: 29-05 14:47
Write Protection uitschakelen dmv. eenvoudige hardwaremod:
http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?p=13340544

3 typen 6950:
BIOS Switch
Geen BIOS Switch
Geen BIOS Switch + Write protect

De derde is zoals deze non-ref. Het is wat gepriel, maar kan dus op 6970 shaders, of überhaupt weer terug worden geflashed.

Vandaag gedaan. Werkt nu prima met XFX BIOS + Shader unlock.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee