Sitecom 300N WL 368 snelheidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226903

Topicstarter
Ik heb recentelijk deze router aangeschaft samen met de sitecom WL 352 dongle echter draadloos is de snelheid is bedroevend. Met de kabel in de router is de snelheid constant tussen de 3-4000 KB. Draadloos max 25% maar vaak ook veel trager (50KB!). Channels gechecked met inSSIDer en op een vrij kanaal in gesteld,helpt niet. De signaalsterkte is goed tot uitstekend. Hardware accelerator aangezet. Firmware updaten heeft volgens mij weinig zin want er is maar 1 versie, nl. 1.0. Firewall uitgezet, niets werkt.

Afstand van router naar PC = max 6 meter. Ziggo cable met Ubee modem.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377886

Alweer :p, even wat meer informatie graag. Welk besturingssysteem, werkt draadloos wel middels een ander apparaat, welk kanaal heb je gebruikt, meerdere kanalen geprobeerd, staan er meldingen in de event viewer? Graag meer informatie

Verder: waar staat de router? Draadloos signaal kan namelijk storen door andere apparaten

EDIT:
PS: Ik zie in je laatste topic van een paar jaar geleden dat je niet reageert op het laatste bericht. Graag wel reageren, dank u :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 377886 op 12-06-2011 22:15 . Reden: Niet mijn taak denk ik :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226903

Topicstarter
Ik zit nu op kanaal 1 of 2. De buren of ieg geval routers van de buren allemaal tussen de 9 en 13. Echt alle kanalen gehad. Best. systeem staat in mijn onderschrift(stond er al hoor); windows 7 dus.

Modem staat op de TV en er staat ook wat stereo app maar staat allemaal uit. Lijkt me niet het probleem.

Zowel desktop als laptop testen dezelfde te langzame download draadloos met speedtest.nl.

Zoals gezegd met kabel is de router stukken sneller.

Er is een log maar er staat niks bijzonders.

Ik heb inmiddels ff aan Ziggo gevraagd of ik van hen niet zo'n modem en router ineen van Ubee kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377886

Heb je WPA2 (WPA-AES) ingesteld? Of heb je geen beveiliging geactiveerd op de router?

Al iets van ziggo gehoord?