Toon posts:

aansluiting router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van Telfort de nieuwe modem-router de ZyXEL P-2601HN serie 802.11n Wireless ADSL2+ VoIP IAD. Ik heb een zwak signaal in het huis naar mijn laptop. Ik heb een TP-LINK TL-WR1043ND.
Ik wil de router van de modem uitschakelen (kan dat!) en vervolgens de TP-link aansuiten voor een beter signaal in de gehele woning. Graag hulp !! B.v.d.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57
Moet je even in de instellingen kijken of je 'm in bridge mode kunt zetten, werkt wel je voip niet meer. Makkelijker is het modem gewoon zo laten en de routerfunctie van de tp-link niet te gebruiken: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-12 18:51
Wat Nielson zegt.
ZyXEL kan wel in bridge mode, maar dan wordt die niet meer geupdate, je kan rest van de lan aansluitingen niet gebruiken, geen voip meer gebruiken en niet meer makkelijk in het menu van je modem komen.

Ik heb even zitten zoeken, als je de TP-LINK als AP wilt gebruiken kun je de WAN aansluiting daarvan niet gebruiken.
Als je in de TP-LINK de DHCP server uitzet en de ZyXEL op een van de LAN aansluitingen van de TP-LINK hangt zou het moeten werken.
Je houd dan op de TP-LINK en op de ZyXEL beide 3 netwerkaansluiting over die je kunt gebruiken.