Pathe 3D Bril

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Topicstarter
Ik wist niet zo goed waar dit soort "hardware" thuis hoort en kon ook geen andere algemene 3D topics vinden dus ik heb het hier maar even geplaatst:

Ik heb hier een stapel 3D brillen van de Pathe liggen en vroeg me af wat voor soort/type 3D materiaal je daarvoor nodig hebt en of het mogelijk is om op een normale tv/monitor daar een lichtelijk 3D effect mee te zien. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-04 20:55
Tsjaa ik heb ook een tijdje zitten kijken, maar youtube ondersteund die soort niet en volgens mij ondersteund men deze brillen haast niet eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door yonathan op 12-06-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 16:18
Volgens mij zijn dat gepolariseerde glazen waar je een interlaced 3D scherm bij nodig hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.dewijs-3d.com/accesiores_services/3D_systems/Zalman_interlaced_principe.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 12-06-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Er wordt gebruik gemaakt van gepolariseerd licht. Het ene glas heeft bijvoorbeeld een horizontaal filter, het ander een verticaal filter (dat is de makkelijkste manier om het je voor te stellen). De verschillende beelden voor het linker en rechteroog zijn in verschillende richtingen gepolariseerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 12-06-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat is gepolariseerd licht wat je glazen al dan niet doorlaten:
Hierbij wordt gebruikgemaakt van het feit dat licht een transversale trilling is en dat het trilt in een bepaalde richting. Met polarisatiefilters worden de beelden gepolariseerd zodat het ene beeld trilt van linksboven naar rechtsonder, en het andere van rechtsboven naar linksonder. Het beeld wordt geprojecteerd op een scherm dat daarvoor geschikt is (een zilverscherm). De toeschouwers dragen een bril met polariserende glazen ('polabril'). Hierbij is het mogelijk kleurenfoto's te tonen en bovendien is het mogelijk naar grote geprojecteerde afbeeldingen te kijken omdat de beelden in de projectie gewoon over elkaar kunnen vallen.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor Youtube/TV moet je denk ik die gekleurde brilletjes hebben. Dat is het enige wat werkt op "normale" monitoren. De NES had het al in de jaren '80 met Ridge Racer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:20
Voor Youtube etc. heb je kleur filters nodig.

Overgins vind ik het wel heel erg irritant dat er zoveel verschillende mannieren van 3D techniek op de markt zijn gekomen. De een is misschien beter dan de ander maar voor de Pathe heb je de ene bril nodig voor een Youtube film weer een andere en als je een 3D TV hebt dan heb je weer allemaal verschillende soorten brillen of je moet een van de nieuwere series hebben die zonder 3D bril kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Je weet dat je korting krijgt als je je eigen bril meeneemt? :+

Verdere info vind je als je zoekt op RealD, de techniek die gebruikt wordt. De werking is het duidelijkst als je de bril opzet en voor de spiegel gaat staan. Als je 1 oog dicht doet, zul je zien dat beide glazen van elkaar verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:01
Weet iemand of elke passieve 3d bril geschikt is voor de reguliere 3d voorstellingen van Pathe?

Wat ik er zo van begrijp wel, maar ik wil het graag zeker weten. ;)

Thnx,

Robbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Denk dat dat wel gaat werken. Ik heb een LG TV en de Cinema3D techniek die ze in hun TV's gebruiken is compatible met Pathé. Ik heb dus gewoon m'n TV bril meegenomen naar de bioscop. Zit stuk beter! En het mooie is ook nog, ik heb een clip-on bij m'n TV gekregen voor als je zelf een bril hebt, Hoef je geen bril over bril te dragen, gewoon de 'glazen' over je eigen bril schuiven zoals je dat met een zonnebril ding kan doen, alleen klapt 't niet. Dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/3/1/4/5/9000000012255413.jpg

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
Bedankt voor het antwoord. Dus het ziet er inderdaad naar uit dat elke passieve bril werkt. Iemand anders nog ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 03:49
Die brillen werken op onze passieve 3D tv van philips, gewoon side-by-side of boven-onder 3D film opzetten en de tv regelt de rest als je dat instelt! Werkt perfect samen!
Alleen jammer dat philips dramatische tv's aflevert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
Zojuist twee van deze brillen gekocht. Waren nu bij BCC 25 euro.

pricewatch: Philips PTA426/00 Passive 3D-bril
Pagina: 1