Toon posts:

512MB PC133 geheugen i.c.m. 512MB PC2100 geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-04 15:12
Ik heb hier een intel pentium IV 2,4 Ghz staan met daarin 512MB PC2100 geheugen. Aangezien ik een oudere computer weg ga gooien met daarin 512MB PC133 geheugen, vroeg ik me af of ik dit erbij kan prikken? Denken jullie dat dit bijdraagt aan de snelheid van het systeem of is de snelheid in dit geval belangrijker dan het verdubbelen van de hoeveelheid geheugen?

Het is een pc die ook nog eens onboard video heeft, dus daar wordt ook nog eens geheugen voor afgesnoept.

Even ter informatie: Ik ben niet van plan geld uit te geven voor ander/extra geheugen, deze computer is meer gewoon voor de leuk erbij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:14

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Die PC2100 is waarschijnlijk DDR en die PC133 is SDRAM, dat gaat het dus niet worden. Die stokjes zijn fysiek verschillend. Hou ze eens naast elkaar?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 10:51
Dat gaat inderdaad niet passen.
Maar anders was het geen probleem geweest om verschillende snelheden (maar dus wel van hetzelfde type) te mixen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bernaar
Jullie hebben helemaal gelijk, bedankt!

Ben wel benieuwd wat de beste keuze was geweest als het een trager DDR reepje was geweest? Weegt de hoeveelheid geheugen dan zwaarder, of de snelheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:56
Bernaar schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:35:

Ben wel benieuwd wat de beste keuze was geweest als het een trager DDR reepje was geweest? Weegt de hoeveelheid geheugen dan zwaarder, of de snelheid?
Meer geheugen, is meer waard dan sneller geheugen. Daarom kan je beter voor 60 euro 8GB DDR3 PC10666 kopen ipv 65 euro 4GB DDR3 PC16000.

Kan je iets over het SDR geheugen vertellen ? is het 2x256mb of 1x 512mb? Ik ben namelijk nog op zoek naar 2x256mb :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt een P4 uitrusten met SDR SDRAM, maar dat wil je echt niet, dat is veel en veel te langzaam. Netburst Pentium 4s hebben baat bij veel geheugen bandbreedte, en SDR SDRAM schiet daarin tekort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 10:51
Bernaar schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:35:

Dat ligt er een beetje aan om hoeveel geheugen we het hebben.
Als je er 4GB inzit zou ik er geen langzamer geheugen bijprikken.
Maar als je maar 512MB hebt dan zou ik voor het extra geheugen gaan. Langzaam geheugen is nog steeds vele malen sneller dan swappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bernaar
THE_FIREFOX schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:43:
[...]

Meer geheugen, is meer waard dan sneller geheugen. Daarom kan je beter voor 60 euro 8GB DDR3 PC10666 kopen ipv 65 euro 4GB DDR3 PC16000.

Kan je iets over het SDR geheugen vertellen ? is het 2x256mb of 1x 512mb? Ik ben namelijk nog op zoek naar 2x256mb :+
Helaas, het is 1x512mb! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 18:08
Bernaar schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:22:
[...]

Helaas, het is 1x512mb! :)
gewoon hier op vraag en aanbod zetten, vast nog wel mensen die relatief grote sdram latjes willen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee