Toon posts:

win2000/scsi cdrom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb net win2000 geinstalleerd. Maar de device manager/computer ziet de cdrom-speler als scsi, en ik heb geen scsi. Ik denk dat het door de promise ultra100 ide-controller komt. Maar ik kan nu niet meer branden. CDRWIN wilt niet meewerken vanwege die scsi-gedoe.
Hoe kan ik dit oplossen??
Oh, ja ik heb een asus a7v moederbord.
Alvast bedankt.

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Via 4-in-1 4.28 of lager geinstalld met de Via IDE driver zeker?

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
Op zondag 18 maart 2001 21:31 schreef r00tie het volgende:
Via 4-in-1 4.28 of lager geinstalld met de Via IDE driver zeker?
idd, gewoon nieuwe VIA 4-in-1 drivers installeren en de nieuwste Promise Drivers van Promise.com zelf downloaden --> worked 4 me@Win2k NL Prof! suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste 4 in 1 drivers nummer 425 en 428, en promise v1.60 geprobeerd zonder succes.:(

Ik kom er maar niet uit.

• Ivar
Nieuwste 4-in-1 drivers (weliswaar beta) zijn v4.29 release date 2001/2/27 met IDE v3.011. Daarmee heb ik geen problemen (zie config onderaan). Misschien een ander CD-R progje gebruiken tot nieuwere drivers je uit de brand helpen (bijvoorbeeld updates vanaf Microsoft download)? En een bios update? zie http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp

Nogmaals suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal die nieuwe eens proberen. Ik ga liever niet de bios flashen , want daar heb ik niet zoveel goede herinneringen aan.

Verwijderd

Vergeet niet dat je ASPI drivers nodig hebt onder Win2k. Ook als je IDE brand.

http://home.concepts.nl/~jvdam/aspi.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het niet geloven. Ik probeerde 429 in te stalleren, het crashde zo hard dat ik eens dat win2000 niet meer eens aan de praat kreeg.

Dus het werd: format c:
:(:(

• Ivar
Tja, het blijven beta drivers :(. Waarschijnlijk heb je gewoon pech gehad, want bij mij draait het als een t*t:P. Misschien dat die schone installatie van Win2k wat verhelpt?

Verwijderd

cdrom-drive in elk geval niet aan die promise controller hangen. Dat ding is puur bedoeld voor (extra) harddisks.

Wat je dus moet doen is:
zet harddisk aan standaard ide kanaal, installeer windows, installeer promise driver,
hang harddisk op promise ide kanaal.

Of gewoon op F6 drukken bij de install van win2k, als je je harddisk aan de promise controller wilt blijven laten hangen.

• Ivar
Als je die CD-ROM hangt aan de Promise controller wil het hele zaakje niet eens gevonden worden, noch door de BIOS, noch door Win2k. Had ik nl. zelf per ongeluk een keer verkeerd aangesloten en toen werkte dus helemaal niets. Het lijkt me dan ook raar dat dit het probleem is, maar het zou kunnen?

Verwijderd

De standaardchipset is gemaakt voor slakonderdelen, die Promise/High-Point controller is voor turbo onderdelen.
In mensentaal, hang de hard disks aan de promise en hang de CD-rom achtigen aan de standaardcontroller.

Verwijderd

Topicstarter
"De standaardchipset is gemaakt voor slakonderdelen, die Promise/High-Point controller is voor turbo onderdelen.
In mensentaal, hang de hard disks aan de promise en hang de CD-rom achtigen aan de standaardcontroller"
------------------------------------

Hoe doe je dat precies??:?
Pagina: 1