Ik ben een site aan het bouwen waarin ik tickets/vragen kan plaatsen en daarvan het status en dergelijke bij kan houden. Een micro helpdesk dus. Nu wil ik graag, wanneer ik in de dropdown box van Status de waarde 'Afgemeld' kies, meteen een buttonclick plaatsvindt die de huidige datum en tijd in twee aparte velden zet.
Ik heb dus een dropdown box Status:
Deze code populeert het status veld met statusnamen uit mijn database als Open, In Behandeling, Afgemeld en dergelijke.
Daarnaast heb ik een button die twee velden (einddatum en eindtijd) populeert met de huidige datum en tijd:
Daarnaast nog de Submit button die de INSERT query uitvoert.
Wat ik dus wil is wanneer een gebruiker in de dropdown box 'Afgemeld' selecteert, automatisch een buttonclick uitgevoerd wordt op de achtergrond, en de huidige datum en tijd in de twee velden gezet wordt.
Dit scheelt weer een click, en wanneer de gebruiker het vergeet aan te klikken is dat geen ideale situatie.
Is dit uberhaupt mogelijk, of moet dit zelfs gebeuren vóórdat de submit-actie uitgevoerd wordt?
Ik heb dus een dropdown box Status:
code:
1
2
3
4
5
6
| $ddd = mysql_query("SELECT * FROM status ORDER BY statusid ASC") or die(mysql_error()); while($info = mysql_fetch_object($ddd)) { $statusid = $info->statusid; $naam = $info->naam; echo "<option value='".$statusid."'>".$naam."</option>"; } echo "</select><br><br>"; |
Deze code populeert het status veld met statusnamen uit mijn database als Open, In Behandeling, Afgemeld en dergelijke.
Daarnaast heb ik een button die twee velden (einddatum en eindtijd) populeert met de huidige datum en tijd:
code:
1
| echo "<center><input type=\"button\" value=\"Huidige tijd en datum\" onclick='document.getElementById(\"einddate\").value=\"".date("Y-m-d")."\"; document.getElementById(\"eindtime\").value=\"".date("H:i:s")."\"'></center>"; |
Daarnaast nog de Submit button die de INSERT query uitvoert.
Wat ik dus wil is wanneer een gebruiker in de dropdown box 'Afgemeld' selecteert, automatisch een buttonclick uitgevoerd wordt op de achtergrond, en de huidige datum en tijd in de twee velden gezet wordt.
Dit scheelt weer een click, en wanneer de gebruiker het vergeet aan te klikken is dat geen ideale situatie.
Is dit uberhaupt mogelijk, of moet dit zelfs gebeuren vóórdat de submit-actie uitgevoerd wordt?