Toon posts:

Windows back-up

Pagina: 1
Acties:

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:02
Hallo,

Ik heb net een backup van me windows gemaakt dmv de ingebouwde backup ultility van windows zelf.
Dit ging goed totdat ik zag dat me 500GB schijf bijna vol zat. hij was bezig met een systeem kopie oid. die je kunt gebruiken om windows te herstellen. Maar omdat ik die toch niet nodig ben heb ik hem maar stop gezet.
Nu heb ik nog maar krap 30GB over en zijn er 2 bestanden geschreven op de schijf.
1x de map structuur: WindowsImageBackup > "mijn naam" > Backup "Datum vandaag" > "Veel cijfers".vhd van 272GB groot.
1x "mijn naam" van 163GB groot. Als ik die selecteer geeft hij bovenaan de optie om terug te zetten.

Echter hoef ik alleen de backup van mijn data en niet van het systeem. (Ik weet het, had het kunnen uitvinken maar wist niet dat het zo groot ging worden)
Welke van de 2 kan ik verwijderen zodat ik mijn data behoud?
Ik gok dat ik de map WindowsImageBackup kan verwijderen want als ik bij de ander op Opties voor terugzetten klik kan ik daar mijn map structuur zien. Klopt dat?

Mvg.
Kryziek

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Als je het helemaal save wil doen, verwijder je beide bestanden en maak je de back-up opnieuw. Zo weet je zeker dat alles goed gaat.

Anoniem: 269504

Om data te backupen zou ik gewoon het een op een over zetten op andere hd , of iniedergeval je os splitsen van je data. Een hd is niet genoeg om zeker te zijn van geen dataverlies , twee is al een stuk veiliger

• KeDeShCh
Hij maakt die back-ups ook op een andere schijf. Een 500GB schijf is netto 465GB. Als ik dan 272 + 163 + 30GB bij elkaar optel, kom ik op die 465GB. Zelf hou ik data ook niet op de bootschijf, maar apart. Daarnaast is een goede back-up een back-up die op minstens 2 verschillende locaties staat, naast de originele locatie.

• Kryziek
Het is inderdaad een externe HDD. Ik doe dit omdat me laptop naar reparatie gaat en mochten hun het op 1 of andere manier verkloten heb ik mijn bestanden nog. Maar ik maak hem wel opnieuw. Had ik zelf nog niet eens aan gedacht.... -_-'
Bedankt in ieder geval. ;)

(Verder heb ik 2 schijven in mijn laptop, 1 met OS en games en rommel 500GB en 1 met school spul ook 500GB. Ik heb een backup van mijn school spul op de schijf met OS en nu dus ook op de externe.)

• KeDeShCh
Een beetje rekenwerk leerde me, dat je nooit de back-up kon maken op je bootschijf, tenzij je Windows 0MB groot zou zijn. ;)
Het is altijd al verstandig om een back-up te maken en bij te houden, je weet maar nooit wat er met de originele bestanden gebeurt. Als de schijf zou crashen of je delete het per ongeluk, heb je altijd nog je back-up. :)
Als je de back-up dan toch opnieuw maak, doe het dan niet via Windows, maar kopieer gewoon de mappen naar de externe schijf. Als er een fout in het ene, grote bestand zit, ben je al je data kwijt. Doe je het gewoon als zijnde files in mappen (zoals het dus op de originele locatie staat), dan kan je hooguit wat bestanden kwijt zijn. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:31
Als je alleen data wilt backuppen dan kan je het eigenlijk heel simpel houden. Sowieso heb je voor een backup altijd een 2e hardeschijf nodig, intern kan maar een externe is toch wel aan te raden. Neem een gratis sync-tool zoals SyncToy of Allway Sync en wijs de progs de mappen toe waarvan je een backup wilt maken naar de 2e schijf. Dan hoef je alleen nog maar eens in de zoveel tijd even op de sync-knop te drukken om al je belangrijkste mappen toe te voegen... of je plaatst het als taak in scheduler van Windows oid en het gebeurd automatisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kryziek
De backup van school spul naar OS schijf is idd alleen de mappen, dus niet via de windows tool.
Ik ga ff die SyncToy en Allway Sync bekijken, dat klinkt me wel interessant in de oren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee