Hoe is de Q3 timedemo functie te herstellen?

Pagina: 1
Acties:

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Gemerkt dat er al meerdere topics hierover eerder zijn geweest, maar toch.

Mede om het fps effect van nieuwe W98 grafische (beta) drivers te meten, gebruik ik de timedemo functie (tilde, timedemo 1, demo demo001) van Quake 3 Arena regelmatig. Echter na installatie van de diverse laatste Q3 patches (beta 125y, 127g, alsmede 127h) werkt timedemo bij mij niet meer correct. Onder DirectX 7 alsmede onder DirectX 8 wordt in een aantal gevallen nog wel een Q3 demo map incluis spelers geladen, maar springt het spel vóór aanvang terug naar het hoofdmenu.
Gelezen dat het herinstalleren van de 117 demo of het draaien van een converter programma de oplossing biedt. Bij mij werkt dit echter tot de 125 patch. Bij hogere- recentere patch versies niet meer.

Wat is hier nu weer aan de hand en hoe is de timedemo functie tegenwoordig te herstellen.?

The desire to know is natural to all good people!

Verwijderd

Ik heb gewoon de functie aanstaan dat rechtsbovenaan mijn FPS word weergegeven.
Moet je ff in je Config kijken
staat iets van cg_showfps 1

Verwijderd

Moet je ff opzoek gaan naar de demo001 1.27 versie voor Q3, dan gebruik je die gewoon ipv de 1.17 versie ;)

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Voor objectieve benchmark ten opzichte van oude 'onderdelen' is het constant tonen van fps niet representatief.

Voor wat betreft "het even opzoek gaan naar ...."; waar is dat ongeveer te vinden en heeft installatie van oude patch (bijv. 117) geen overige bijverschijnselen die objectieve meting van nieuwe 'zaken' negatief beïnvloeden?

Verwijderd

Voor de duidelijkheid, de timedemo functie werkt nog prima alleen die demo doet het dus niet meer. Hier kan je een geconverteerde versie vinden van die demo:

http://ucguides.savageuniverse.com/Quake3/AquaQuake3Guide.html

Er staan ook links naar andere benchmark demos, deze zetten even wat meer druk op je systeem.

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Prima site met duidelijke instructies, tekst en uitleg. Daar kan ik - ook qua tweaken - voorlopig mee uit de voeten. :)
Thx.

Pagina: 1