Toon posts:

GPU-gebruik daalt langzaam in games

Pagina: 1
Acties:

• Jonah.Knulst
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-08-2022
Hallo mede-Tweakers,

Ik zit hier opgescheept met een vreemde situatie, want mijn GTS250 vertoont vreemd GPU-gebruik in diverse games. Wanneer ik ga gamen, zie ik het gebruik direct naar de 95-100% schieten in de meeste games, zoals Borderlands, Call of Duty 4 en Duke Nukem Forever.

Na verloop van tijd begint het gebruik echter langzaam te dalen, waardoor ik in dezelfde gebieden 'ineens' een lagere framerate heb. In Borderlands kan ik in het begin 60-70 fps hebben met een gebruik van 98%, terwijl ik een half uur later op exact hetzelfde stuk 40-45 fps heb met een CONSTANT(!) GPU-gebruik van 70%. De game herstarten helpt niet. Pas na een tijdje gedraagt de kaart zich als het ware weer normaal en krijg ik 95-100% GPU-gebruik in games. Klinkt natuurlijk als een bottleneck, maar ik begrijp niet hoe.

Dit is mijn setup:
- Q9550 @ 4.05 GHz (absoluut stabiel, intensief getest)
- 4GB DDR2 @ 950 MHz
- XFX GTS250 Core Edition (NIET overgeklokt)
- Cooler Master Real Power M620

Zelfs na een herinstallatie van Windows en diverse Nvidia-drivers blijft het probleem zich voordoen. Kan iemand mij toevallig helpen? :)

Bedankt!

[Voor 3% gewijzigd door Jonah.Knulst op 11-06-2011 17:43]

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:38
Heb je al gekeken naar de temperatuur van de kaart? Misschien klokt hij zichzelf terug omdat hij te warm wordt.

• Jonah.Knulst
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-08-2022
Na vandaag Duke Nukem Forever en Borderlands te hebben gespeeld, is de kaart volgens Afterburner maximaal 85 graden geworden. Wellicht toch te warm? Ik zal m'n fan even op 100% zetten en het nogmaals proberen.

[Voor 16% gewijzigd door Jonah.Knulst op 11-06-2011 17:45]

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:38
Is altijd het proberen waard, je zou kunnen kijken of er veel stof in de kaart zit.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54
85c is geen bijzondere temperatuur voor een GPU. Al helemaal niet bij Nvidia.

85-90c aanhouden bij standaard clocks.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ik heb zelf een gtx260 van xfx en die word 70 graden, dus ik denk dat jou gts250 net iets te warm word. probeer een betere airflow te maken bij je videokaart en misschien de ventilator iets harder zetten van de videokaart zelf.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee