Toon posts:

JAVA based installer: 0 bytes disk space error during instal

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:17
Ik probeer een wetenschappelijk programma in ScientificLinux 6 te installeren. Het programma heeft een op java-gebaseerde installer. Als ik deze start krijg ik:
Warning: Cannot convert string "-b&h-luxi sans-medium-r-normal--*-140-*-*-p-*-iso8859-1" to type FontStruct
Een aparte java-popup verschijnt waarin ik de installatiemap kan aangeven en ook een gebruikersnaam en groep op kan geven. Als ik op de "install" knop klik krijg ik:
Not enough disk space, 0 Bytes available from the selected partition
Er is nog iets van 15 gig vrij en het programma is minder dan 250MB dus dat zou toch goed moeten gaan...
Als ik vervolgens dat tweede venster wegklik krijg ik in de terminal:
java.io.IOException: java.io.IOException: /../code/kill_insvnmr: cannot execute
Wie zou me kunnen helpen?

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
In welke map probeer je het programma te installeren? En heb je wel voldoende rechten op die map?

• nielsgeode
flapdrol85 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:45:
In welke map probeer je het programma te installeren? En heb je wel voldoende rechten op die map?
Ik log in als root dus dan heb je toch automatisch overal rechten op? Ik probeer het programma te installeren in een map direct onder /

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 21:32
nielsgeode schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:05:
Ik log in als root dus dan heb je toch automatisch overal rechten op? Ik probeer het programma te installeren in een map direct onder /
1 keyword: SELinux.
Zet dat even uit, check dan of het lukt.

Als je nog verder gaat googlen kan je dat misschien beter met de keywords CentOS/RedHat doen, want daarvan is die distro afgeleid.

[Voor 17% gewijzigd door gertvdijk op 11-06-2011 23:10]

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• nielsgeode
gertvdijk schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:10:
[...]

1 keyword: SELinux.
Zet dat even uit, check dan of het lukt.

Als je nog verder gaat googlen kan je dat misschien beter met de keywords CentOS/RedHat doen, want daarvan is die distro afgeleid.
SELinux staat nu permanent uit maar het heeft geen effect :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 21:32
Wat voor JRE gebruik je? IcedTea, Sun, etc.
Om wat voor programma gaat het? Is het een gangbare Java-based installer? Ondersteunt het programma RHEL6/SL6 überhaupt?
Over de locatie waar je het installeert; wat voor folder is dat? Niet dat je probeert het onder /proc ofzo te installeren. :P

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

nielsgeode schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:16:

Er is nog iets van 15 gig vrij en het programma is minder dan 250MB dus dat zou toch goed moeten gaan...
Als ik vervolgens dat tweede venster wegklik krijg ik in de terminal:
Geeft het commando 'df -h' eens.
Meestal gebruiken linux-systemen meerdere partities en is de /-partitie erg klein.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee