Toon posts:

probleem met geforce gt420

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 410409

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een desktop met het volgende systeem intel i7 2600 3,4ghz 4gb ram met windows 7 64
als videokaart geforce gt420 1024mb.

nu heb ik het volgende probleem ik wilde heel graag the witcher2 spelen maar eigenlijk draait hij gewoon waardeloos hij draait net op 1278x720 alles op low maar hoe laag of hoog ik de res zet ik krijg amper meer fps? is mijn videokaart gewoon te traag voor de witcher of heb ik een ander probleem?

ik heb werkelijk alles wat ik kan verzinnen gedaan nieuwe drivers enz enz..

ik had toch hoge verwachingen van deze comp. alleen wist ik niet echt of de videokaart enig goed was zoniet welke videokaartzou een goede optie zijn voor mijn systeem?
alvast bedankt voor jullie tips

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
Tsja, de gt420 is nu niet een 'echte' game kaart... Maar op welke resolutie game je? Dat is wel belangrijk namelijk. En je budget natuurlijk voor je nieuwe kaart. Kaarten waarmee je al behoorlijk kunt gamen, vind je vanaf de radeon hd6670 of geforce gts450, allebei onder de 100 euro.

Topicstarter
hey de enigste haalbare resolutie is 1280x720 en mijn budget zal ongeveer tussen de 250 en 300 euro zitten

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:25
Een GT420 is gewoon niet bedoeld voor gaming.. En die resolutie is trouwens 3x niks :+ .

[BBG aanschaf] Videokaarten

Een HD5670 van 512MB zou al moeten volstaan om alles maxed out te spelen.

[Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 11-06-2011 17:57]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:56:
Een GT420 is gewoon 3x niks.. En die resolutie is ook 3x niks :+ .

[BBG aanschaf] Videokaarten

Een HD5670 van 512MB zou al moeten volstaan om alles maxed out te spelen.
ook de witcher2? en wat kost deze kaart? en welk model heeft meer geheugen dan die jij net zei en welk merk is dat precies ik heb me er nog niet in verdiept...

haha nou dan weet ik waar ik aan toe vandaar dat hij op mn dualcore notebook met die kaart beter draait

• D4NG3R
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Gewoon de goedkoopste nemen (512MB). De 1GB varianten gebruiken trager geheugen. Daarnaast voegt 1GB vRAM op jouw resolutie gewoon NIKS toe.

Topicstarter
wat bedoel je met mijn resolutie? Ik wil een kaart die die goed samen is met mijn cpu en wil op hd res kunnen spelen zegmaar...1920x1080

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
Ow, dan kun je gewoon een hd6850/6870 nemen, kun je vrijwel alle games maxed op die resolutie (1920x1080) draaien. Eventueel een GTX560 Ti, het is maar net welke games je naast te witcher wilt gaan spelen. Dit is bijv. een hele leuke: pricewatch: Gigabyte GV-N560OC-1GI Kost ongeveer 200 euro, zit je een tijdje goed, kun je vrijwel alles op max spelen op 1920x1080... Anders is dit ook een uber kaart voor 50 euro meer, krachtiger ook: pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC Maar je voeding is ook belangrijk. Die moet dit soort videokaarten wel aankunnen. Welke voeding heb je?

[Voor 26% gewijzigd door Trishul op 11-06-2011 18:45]

Topicstarter
ik weet niet eigenlijk hoe kan ik dat zien? en met die 560 ti kun je de witcher als ik het goed begrijp op vol spelen? en de hd6950 2048 mb is die ook geschikt?

[Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 410409 op 11-06-2011 21:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Kijk hier eens naar, staan benchmarks van spellen met bijna alle VGA's van dit moment.
http://www.guru3d.com/article/vga-charts-spring-2011/

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De kaarten die Trishul linkt zijn goed in orde. als je je kast open maakt kun je op de plaat van de voeding (waar de netstekker in gaat) zien welk merk en wat voor output wattage deze geeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
kijk handige tips! bedankt erg handig trouwens die benchmarks....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:44
De 6950 is de ''simpelste'' in het Super-high-end assortiment van AMD, ofwel de 69xx serie.De 6870 weer een stapje lager, en dus de 68xx serie.

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ik heb nog een vraag aan de zijkant staat dit op een sticker :220-240vac zegt dit iets over de voeding?

• D4NG3R
Dit houd gewoon in dat je voeding voltages van 220 tot 240v aankan (NL schommelt tussen de 230 en 235)

Topicstarter
ik kom er maar niet achter hoeveel pci-e sloten ik heb? de videokaart die ik wil behoeft twee sloten??
naast mijn videokaart zie ik geen andere kaartlezer een stukje naar rechts zie ik wel twee verticale lezers zitten?? ik kan ook niks terugvinden in de handleiding best wel waardeloos eigenlijk pff

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Dat ie 2 sloten bezet wil zeggen dat de kaart over een 2de slot hangt (de koeler is dusdanig dik dat ie ook de nodige ruimte nodig heeft) en je het slot direct onder de grafische kaart/koeler dus niet meer kan gebruiken. Meestal zit daar een PCI of PCIe x1 slot, of iets anders wat zelden gebruikt wordt.
Het is dus niet zo dat ie 2 PCIe sloten nodig heeft.

[Voor 48% gewijzigd door DaLoona op 13-06-2011 15:26]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Anoniem: 410409 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:00:
ik heb nog een vraag aan de zijkant staat dit op een sticker :220-240vac zegt dit iets over de voeding?
Dat is de input kant, oftewel dat ie in het stopcontact in nederland kan

Topicstarter
ok duidelijk,

Nou heb ik de kast open gehad en de lengte(26cm) moet geen probleem zijn mmaar dan moet de koeler wel naar beneden liggen zegmaar dus dat je de prinplaat boven ziet...

waar ik me wel zorgen over maak is dat er op het moederbord allerlei onderdelen zitten volgens mij sata aansluitingen die heb ik niet nodig maar ook een soort zilver ding met allemaal punten, zitten die videakaarten wel ver genoeg van het moederbord af?? dus dat hij niet te dicht op het moederbord zit en tegen die dingen aankomt?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:12

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ah, nee dan past hij er niet in. Zit er niks anders op dan een andere computer te kopen.

Sarcasme natuurlijk :+

Een "zilver ding met allemaal punten" zegt ons allemaal niet zo veel, weet je zeker dat je hem zelf in wil bouwen aangezien ik merk dat je dit nog nooit eerder hebt gedaan? Om terug te komen op je vraag is het beter dat je een foto plaatst ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Topicstarter
ik bedoel de maten van de kaart die ik wil zijn111 x 37 x 238 mm ik maak me zorgen om de 37... de kaart is dus dik zit dat dan ver genoeg van het moederbord af? als dat niet zo is is er eigenlijk geen kaart die wel past...... maar bij mij komt er ondersteboven in dan moet je het ijzerestuk met de stekkers omdraaien ofzo?

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 410409 op 13-06-2011 20:54]

Topicstarter
Hallo sorry dat ik niet meer heb gereageerd het is helaas niet mogelijk voor mij om een foto te maken van het moederbord ik inmiddels wel achterhaald wat voor moederbord ik precies heb.....
ik heb de volgende text gecopied:

Introduction
Thank you for choosing the H67 motherboard. This motherboard is a high performance, enhanced
function motherboard designed to support the LGA1155 socket for 2nd Generation IntelR CoreTM
Family/PentiumR/CeleronR processors for high-end business or personal desktop markets.
This motherboard is based on IntelR H67 Chipset for best desktop platform solution. H67 is a single-chip,
highly integrated, high performance Hyper-Threading peripheral controller, unmatched by any other single
chip-device controller. This motherboard supports up to 16 GB of system memory with dual channel DDR3
1333/ 1066 SDRAM. Two PCI are supported, fully compliant with PCI rev 2.2 specification at 33MHz. High
resolution graphics via PCI Express x16 slot, intended for Graphics Interface, is fully compliant to the PCI
Express Base Specification revision 2.0. In addition, one PCI Express slot is supported. It implements an
EHCI (Enhanced Host Controller Interface) compliant interface that provides fourteen USB 2.0 ports (six
USB 2.0 ports at the back panel and four USB 2.0 headers support additional eight USB 2.0 ports).
The motherboard is equipped with advanced full set of I/O ports in the rear panel, including PS/2 mouse
and PS/2 keyboard connectors, one DVI(co-lay HDMI) port, one D_sub (VGA) port, one Lan port, six USB
2.0/3.0 ports, and audio jacks for microphone, line-in and line-out. In addition, this motherboard supports
two SATA 6Gb/s connectors and four SATA 3Gb/s connectors.

Als ik het goed begrijp kan ik op mijn moederbord de volgende GPU instaleren:
ati radeon6850
MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC (Retail, 2x DVI, HDMI,DisplayPort, CrossFireX)
nou snap ik alleen nog niet hoe ik de kaart op de voeding moet aansluiten aan mijn huidige kaart zie ik niet hoe hij aan de voeding zit?? verder weet ik dat hij fysiek past en niet teveel stroom verbruikt...
Allemaal bedankt voor de vele reactie en het geduld met een beginner 8) 8) :o

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Komt omdat een GT240 ook geen losse voedingsstekker heeft en een 6850 wel ;)
Oude kaart eruit, nieuwe erin voedingsstekker erop, drivers eraf halen, drivers cleanen, AMD drivers erop en gaan :)

Topicstarter
ahh ok en hoe herken ik de voedingstekker precies is dat een stekker met rode en zwarte draad geloof ik?
En nog iets anders mijn monitor heeft alleen een vga stekker en een hdmi stekker maar de hdmi is zegmaar geen usbachtige stekker maar net zoals de vga aansluiting? heet dat dvi mss? maar dan wat breder moet ik dan een andere kabel kopen van degpu naar de monitor?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jups die kabel is de dvi kabel jaa ;)
dan moet je idd even een verloopje van dvi naar vag gebruiken, grote kans dat deze met je kaart meegelverd wordt.
Voedingsstekker voor je videokaart heeft 6 of 8 pinnen, en alleen gele en zwarte kabels ;)
Zoiets dus :

[Voor 22% gewijzigd door Kaalus op 15-06-2011 21:46. Reden: Plaatje erbij gedaan.]

Topicstarter
ahh super maar volgens mij hoefft dat dan niet mijn monitor heeft dvi en de kaart ook dacht ik maar je moet als ik het goed heb zon verloop hebben als je monitor alleen vga heeft...
bedankt voor de foto ik ga nu f kijken.... Als de kaart binnen is laat ik weten hoe het is gegaan...

Topicstarter
Hallo luitjes,

Zoals ik had beloofd hierbij een beschrijving van wat het uiteindelijk is geworden..
Achteraf bleek dat mijn voeding niet krachtig genoeg was dus heb een 600watt voeding erbij besteld
de kaart is geworden asus HD6850 DirectCu.

De kast opengemaakt de oude voeding eruit gehaald nieuwe erin daarna de kast weer dicht en de voeding getest dat ging allemaal prima toen heb ik alle oude nvidia software en drives eraf gehaald, de kast weer opengemaakt de oude videokaart eruit nieuwe erin.... computer weer aangezet en de drivers geinstalleerd
ging allemaal prima!! peanuts

Het ging me vooral om de witcher en die draait als een trein!! 1920x1080 en de settings op high... en haalt daarmee 40fps+ dus ik ben content

Allemaal bedankt voor de hulp want voor ik hieraan begon wist ik helemaal niets en nu kan ik alles van buiten!
greetzzz

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:44
Welke 600 watt voeding? Als je een slechte kwaliteit voeding hebt, en je die flink belast heb je al gauw geen voeding meer.

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee