Toon posts:

MBR fixen zonder CD vanuit backtrack 5 met GRUB

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 338302

Topicstarter
Beste Tweakers,

Lang verhaal (heb vorige week Backtrack 5 nogal onwetend geinstalleerd vanuit Win7 met unetbootin op een USB stick)
Vanaf dat moment boot de laptop alleen nog maar van de USB, waarop Backtrack5(wat n interessant OS) staat. Enfin, hier ben ik inmiddels 'achter gekomen":
-Bijkbaar heb ik mn windows mbr overschreven, wat te fixen is met GRUB, vanuit het beginscherm waar je startx intypt, kan ik nu grub intypen en krijg dan een lijst met commands, hoe ik die verder goed in moet voeren is mij geheel onduidelijk
-In de bios herkent hij de interne HD niet meer en produceert een enorm aantal 0en en 1en, tevens is de DVDrom ook niet meer herkent, waardoor ik dus niet mn originele win7 dvd erin kan doe of een winxp cd met de recovery console en een fixmbr kan uitvoeren
-Het rare is dat ik gister toen ik Utorrent installeerde via Wine in BT5, hij ineens de oude C;\ wel zag in de mapstructuur met de windows map erop. Via Applications, Wine, C drive krijg ik echter de USB drive te zien.

Omdat ik nogal veel kostbare fotos erop had staan en een aantal .fla bestanden (maak fotovideos van mijn huisverbouwing: http://www.myfirsthouse.web-log.nl) zou ik heel graag die bestanden willen behouden, ook omdat ik van die geen backup heb.

Mijn eigen idee was nu dus (vanwege het ontbreken van floppy en DVD speler) een bootable usb te maken met fixmbr.exe erop. Alleen vind ik erg veel verschillende manieren op internet, die achteraf ook weer niet zo betrouwbaar bleken.
-Weet iemand misschien welke commands ik in grub:> moet invoeren om de mbr goed te herschrijven?
-Is het makkelijker een bootable USB te maken om de mbr te fixen? Zoja, hoe?

Acer 9420, Win Home Pre, 32bit, dutch
Backtrack 5
Alvast bedankt voor het meedenken bij deze n00bische vraag, groeten van een hopeloze ViTo |:(

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 01:58
Heb je al ervaring met Linux?

Waarom installeerde je ineens BackTrack erop? Dat is een distro die toegespitst is op hackers :?

Je kunt beter Ubuntu proberen, way much gebruiksvriendelijker. En hoe heb je de partitionering gedaan? Natuurlijk netjes de aangeraden optie, die de hele HDD wiped en Linux erop zet. Dan ben je Windows én je instellingen kwijt...

Dan zou ik toch eens gaan kijken naar recovery software voordat je alles écht kwijt bent, mocht het althans belangrijke data zijn.

Als je Nautilus of Dolphin opent, staan er dan dingen als XXXGB File Sytem in het zijpaneel?

• Babiloot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 18:14
Klopt Backtrack is niet echt voor testen geschikt. Op school gebruiken wij het ook voor Onderzoeken (Particulier Digitaal Onderzoek, en als basis stappen voor hacken).

Kan je geen DVD downloaden van Windows 7 en het daarmee proberen?

Anoniem: 338302

Topicstarter
Sef24 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:42:
Heb je al ervaring met Linux?

Waarom installeerde je ineens BackTrack erop? Dat is een distro die toegespitst is op hackers :?

Je kunt beter Ubuntu proberen, way much gebruiksvriendelijker. En hoe heb je de partitionering gedaan? Natuurlijk netjes de aangeraden optie, die de hele HDD wiped en Linux erop zet. Dan ben je Windows én je instellingen kwijt...

Dan zou ik toch eens gaan kijken naar recovery software voordat je alles écht kwijt bent, mocht het althans belangrijke data zijn.

Als je Nautilus of Dolphin opent, staan er dan dingen als XXXGB File Sytem in het zijpaneel?
Ik heb dus totaal geen ervaring met Linux 8)7 Wilde enkel proberen m'n eigen wifi eens te kraken....Qua partitionering heb ik niets gedaan, had C:\ met Win7 Home erop en vervolgens de BT5ISO gemount en hem via unetbootin geinstalleerd op mijn lege USB stick 8)7 Je kon kiezen: Hard drive of USB stick voor de install...USB gekozen
Wat is Nautilus of DOlphin? Heb wel Exporer gedownload en via wine geinstalleerd, die ziet de C schijf dan wel, met Windos map, user, maar ook ineens root en ik zie geen inhoud in de meeste mappen

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nautilus en Dolphin zijn het linux equivalent van Explorer.
Explorer via Wine draaien is vrij kansloos, voornoemde programma's werken veel beter op een Linux systeem.

Wine simuleert een Windows-installatie in een lokale directory. Die c:\windows die je hebt gezien is dus niet je oude systeem maar een onderdeel van Wine.

Eerlijk gezegd hoop ik dat je de juiste schijf hebt gebruikt. Als die bootloader op je vaste HD staat, dan vrees ik dat je daar ook op hebt geinstalleerd.
Je kan ook een Windows-CD gebruiken om je MBR te herstellen, al weet ik uit m'n hoofd niet hoe.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 22:30

Crakie

I want my board back, Lance

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:38:Je kan ook een Windows-CD gebruiken om je MBR te herstellen, al weet ik uit m'n hoofd niet hoe.
code:
1
fdisk /mbr

als ik me niet vergis :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-03 22:17
-In de bios herkent hij de interne HD niet meer en produceert een enorm aantal 0en en 1en, tevens is de DVDrom ook niet meer herkent, waardoor ik dus niet mn originele win7 dvd erin kan doe of een winxp cd met de recovery console en een fixmbr kan uitvoeren
Lijkt me toch een ander probleem, als de hd niet meer te zien is in de bios (zit deze niet toevallig op een controller die niet wordt weergegeven in je bios?)
Als bovenstaande waar is kun je toch niet bij je mbr komen, misschien even je kabels nalopen?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Als ik jou was zou ik de HDD eerst even als tweede drive in een andere computer stoppen en alle belangrijke files kopiëren
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee