Toon posts:

Desktop overhit en moeite met opstarten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hallo,
Mijn probleem is als volgt:

Ik heb een CPU die met de stock koeler te warm werd (70 - 80 graden Max), en die veel lawaai maakte.
Ik heb de stock koeler vervangen naar een Mugen 2. Maar het erge is, het lawaai op Ide is erger geworden, op Ide is de kern van de processor rond de 50 - 60 graden. En op load.... Rond de 80 graden... :(

Ik heb net mijn koelpasta vervangen, naar een heel klein laagje, netjes uitgesmeerd over mijn CPU.
Heatsink vast gezet op de CPU, en alsnog blijft het zeer warm.

Maar toen kon mijn PC de C, die nu 3 weken oud is wegens RMA, hem niet meer vinden.
(+ Het opstarten van de BIOS naar BOOT OS duurde erg lang, waarna ik een meding kreeg om een BOOT disc te plaatsen omdat hij geen BOOT OS kon vinden, in dit geval Windows 7 64Bits dus)
Na veel gezoek in kabels, en kabels zitten wisselen deed de HDD het wel weer, en kon ik weer op mijn Windows.
Dan heb ik meteen even snel de oude kabels die misschien 'kapot' waren terug gezet, en na een blue screen bij het opstarten kon ik gewoon weer in Windows.

Dat is nog niet alles, 2 dagen terug wou mijn PC niet meer opstarten (Wou hij wel, maar had geen beeld signaal), mijn conclusie toen was dat mijn videokaart kapot was omdat als ik een andere videokaart er in zette hij het wel deed. Later opnieuw mijn videokaart in mijn PC gezet, en ineens deed alles het weer. (En hierna volgt het zelfde verhaal als hier boven, hij pakte de C schijf ook niet meer)

En dan nog iets, ik heb al 3 weken dat ik regelmatig problemen heb met mijn PC. Dus soms moet ik opstart herstel doen om hem te kunnen starten, dan moet ik weer een HDD beter aansluiten in mijn PC. Dan wordt mijn PC weer oververhit. Of te wel, alleen maar problemen!

Ik word er zat van en ben ten einde raad. Is de Moederbord kapot? Waarschijnlijk niet. Is de Videokaart kapot? Nee, hij doet het 'Nu' weer, tot hoelang is de vraag... Is de Processor kapot? Waarschijnlijk niet...
Is de HDD kapot? Het zou kunnen maar hij is net 3 weken oud...

Ik weet het echt niet meer!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

O.a, dit zijn mijn PC specs:
Processor: Intel I7 920
Videokaart: Nvidia 470 GTX (Zit nu vast met een HDMI naar DVI converter, oude Mini HDMI is kapot)
Moederbord: MSI Pro-E 58x
Geheugen: Kingston 6GB 1333Mhz DDR3

PC behuizing:
Corsair 600T

HDD's:
C schijf: Western Digital Caviar Black 1TB Sata 3GB/s (3 Weken oud i.v.b kapotte sectoren)
D: Western Digital Green 1TB (Gekocht in Februari 2011)
E Oude Samsung schijf (500GB) uit 2007/2008

En voor de rest een Muis en Toetsenbord, een Sony Bravia 32'' (1920x1080 Pixels) als Monitor, en een Logitech setje als speakers...

Het is zoals je ziet een lang verhaal, je zou zeggen dat het door de duivel vervloekt is... Maar dat wacht ik nog wel af. Ik hoor graag wat jullie denken, misschien zijn er gewoon een paar kabels kapot? (Nee ik zie er geen beschadigde tussen) Maar je weet het nooit. :)
Alvast zeer bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:19
moet je koelpasta niet als druppel aanbregen (ongeveer een rijstekorrel) en dan door de warmte zou hij zichzelf yuit moeten vloeien

• iApp
  • Niet online
Laten we zeggen dat ik er een erwt op heb gedaan. :)

Anoniem: 344302

Het lijkt me toch het meest waarschijnlijk dat het moederbord dan kapot is. Kan je misschien een moederbord van iemand lenen en daar een tijdje mee testen?

Over de temperaturen: als je niks fout doet lijkt het me raar dat de cpu zo warm wordt met een mugen 2. Ik heb hier niet heel veel verstand van maar volgensmij is het beter als je de koelpasta niet uitsmeerd voordat je de koeler erop doet. Maar dan nog lijkt het me raar dat de cpu zo warm wordt. Voelt het koelblok ook heet aan als de cpu 80 graden is?

• iApp
  • Niet online
Ik ga zo even voelen...

Over het moederbord, ja ik kan er wel een lenen, maar ik ken niemand met een 58x systeempje... :(
Dus helaas kan ik het niet testen...

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:51
Heb je de vorige koelpasta wel goed verwijderd? 50 - 60 graden is te veel voor idle, tussen de 30 en 40 graden zou er meer op lijken.

• iApp
  • Niet online
Zeker, de vorige koelpasta is er helemaal af gehaald... Maar dat verklaard mijn mysterieuze problemen nog niet...
De CPU zelf is rond de 40 graden heet, maar de kern, die zit op 50 - 60 graden...

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Een erwt is ongeveer 5 keer teveel koelpasta (behalve als het echt een kleine erwt is :P). Koelpasta is alleen bedoeld om het oppervlak glad te maken (zitten altijd kleine groefjes in staal/allu). Teveel koelpasta werkt isolerend.

Zoiets is meer dan genoeg:

[Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 11-06-2011 19:01]

• iApp
  • Niet online
Het is ng geen druppel koelpasta uitgesmeerd... Ik zal morgen nog wel kijken met vervangen.

Maar wat is eoorzaak van mijn andere problemen? Kapotte moederbord?

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:50
hmm, het kan ook gewoon zijn dat je mobo de temperaturen niet lekker aangeven, hier staat bvb ook dat temp2 -128 graden is, en met cores 22 graden in full load, terwijl het in mijn slaapkamer rond de 20 graden is, en ik een simpele 15 euro koeler heb.

• iApp
  • Niet online
Jij hebt dus een kapotte sensor...? 128 Graden zou hij in de fik staan. :P
Ik denk zelf dat de sensor niet kapot is, omdat het 'opzich' wel klopt, dus 50 - 60 graden op Ide, maar 80 - 90 op load zijn reële temperaturen.

• iApp
  • Niet online
Tot mijn grote verbazing zie ik nu net dat ik één slechte sector heb op mijn gloed nieuwe Western Digital HDD. Hij is nu inmiddels 3 weken oud, gekregen via RMA omdat mijn oude schijf ook slechte sectoren had en het op het laatst helemaal niet meer deed.

Dit is zeer vervelend wat jullie snappen dat ik niet elke 3 weken mijn PC opnieuw wil installeren...
Zou dit één van de oorzaken kunnen zijn?

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
Ja die sensor klopt ook niet helemaal (A)
maar er staat "-128" graden.

Ik neem aan dat er trouwens geen stof in je koeler zit waardoor die niet goed coolt?

en anders heb je koeler op volledige rpm staan?

Je was net iets eerder met die HDD, Kun je gewoon nog returnen toch?

[Voor 14% gewijzigd door Berreber op 11-06-2011 21:17]

If it ain't broke, don't fix it

• iApp
  • Niet online
Ik heb de koeler nog geen week in mijn kast, mijn behuizing is nog geen maand oud, dus stof zit er echt niet meer in. De koeler van de Mugen 2 draait rond de 1000RPM. Terwijl hij soms zelfs uit moet gaan omdat er dan te weinig spanning op staat, maar met zo'n hete PC lukt dat dus niet...

RMA bedoel je? Mijn vorige schijf zit net 2 dagen in Duitsland bij Western Digital. Dus nee, liever niet... ;)

Edit: Een screenshot van HD Tune:

En zo te zien heeft hij al 6 sectoren gefixed. Hoe kan dit zo snel kapot gaan!? :O

Hij is nog bezig, duurt wel erg lang...

Edit: Dit zijn mijn temps op Ide:

[Voor 47% gewijzigd door iApp op 11-06-2011 21:42]

• Berreber
als ik zo je temps zie lijkt mij de north bridge kapot te zijn.

• iApp
  • Niet online
Of te wel, moederbord op RMA? Ik wou volgend jaar op de 79x Chipset overstappen, dus een nieuwe moederbord koop ik nu niet.
En hoe krijg ik nou een Bad sector binnen 3 weken tijd?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

HardCoreGamer schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:25:
En hoe krijg ik nou een Bad sector binnen 3 weken tijd?
Gewoon pech hebben, HDD fabrikanten produceren en mogen zoveel % slechte produceren.
Je hebt blijkbaar pech dat je een slechte hebt, ik heb dit al meer gezien en vooral bij WD green.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• iApp
  • Niet online
Oke, maar ik heb de Black versie, de C schijf, dus alweer kapot.
Terug sturen, en Windows maar *weer (!) opnieuw installeren? :(

Edit: De snelheid van deze schijf, en vooral voor een Caviar Black is om te janken...

[Voor 35% gewijzigd door iApp op 11-06-2011 23:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
Die schijf zou ik idd rma sturen. 'k Zie trouwens nergens staan (of kijk er overheen) wat voor een voeding je hebt? Een gammele voeding kan ook hele vage klachten opleveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berreber
Zoals nielson al zij, er kan kortsluiting zijn ontstaan waardoor je hdd niet meer naar behoren functioneert.

Gewoon mee teruggaan, als het aan de fabrikant is te wijten krijg je gewoon een nieuwe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Bedankt voor dat, zal zo een RMA aanvragen. :)
Ik zal de voeding zo opzoeken maar is het merk Recon met 600Watt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Toch nog even deze vraag plaatsen, kan ik geen backup maken van de Windows die ik nu heb? Dus incl programma's, Documenten,favorieten ect...?

Ik heb het één keer via Windows zelf gedaan, en daar ging mijn D schijf. :(
Dus zeg het wel ff als ik de Sata kabel van mijn D schijf er dan uit moet halen. :P

Alvast bedankt!
(O.a, denken jullie nog steeds dat mijn moederbord kapot is?)
Ik zocht een enorm stille voeding (Dus niet dat het boven de rest uitkomt, wat nu het geval is), die ook een beetje efficiënt met stroom om gaat.
Maxium bedrag bedraagt 120 euro ervoor. Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11-2022
pricewatch: XFX Black Edition 750W

80 Plus silver, en is geruisloos. Ik heb hem in mijn systeem en kan hem erg aanraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-04 01:54
HardCoreGamer schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:34:
Toch nog even deze vraag plaatsen, kan ik geen backup maken van de Windows die ik nu heb? Dus incl programma's, Documenten,favorieten ect...?

Ik heb het één keer via Windows zelf gedaan, en daar ging mijn D schijf. :(
Dus zeg het wel ff als ik de Sata kabel van mijn D schijf er dan uit moet halen. :P

Alvast bedankt!
(O.a, denken jullie nog steeds dat mijn moederbord kapot is?)
Ik zocht een enorm stille voeding (Dus niet dat het boven de rest uitkomt, wat nu het geval is), die ook een beetje efficiënt met stroom om gaat.
Maxium bedrag bedraagt 120 euro ervoor. Ik hoor het graag!
Ja dat kan door een image van je C schijf te maken, dit kan met verscheidene programma's.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Een image van mijn C schijf? Bedoel je een ISO bestand?
Dan zijn wij 100GB:4,7GB=Ongeveer 25 DVD's verder... :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Goed nieuws voor mezelf, de Mugen 2 zat niet goed vast op de CPU. Dus even wat vaster gezet... :)
Nu geeft hij temps aan, op Ide, van: 21 Graden is de CPU, de kern is een mooie 35 - 40 graden max.
Ik zal Prime 95 nog even draaien.
O.a, de NorthBridge loopt nu op 54 graden, zo'n 20 graden koeler als hiervoor.

Dit is mijn voeding:

Het is een herrie maker, maar verder ben ik op heden er tevreden over. Ookal zou een andere voeding die stiller is geen kwaad kunnen.

Nog even over mijn C schijf, de sector is gerepareerd via een programma. :)
Als ik nu nog naar mijn vragen kijk, zijn die zowat opgelost.

Bedankt allemaal!

Edit: Na een tijdje is de NorthBrigde toch nog 76 graden warm gelopen.

[Voor 5% gewijzigd door iApp op 12-06-2011 20:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 11:35
HardCoreGamer schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:50:
Een image van mijn C schijf? Bedoel je een ISO bestand?
Dan zijn wij 100GB:4,7GB=Ongeveer 25 DVD's verder... :P
Je gaat het toch ook niet op dvd's zetten? Je hebt gewoon een backup schijf nodig waar naartoe je alle backups kopieert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Oke bedankt, maar lees mijn bericht hier boven nog. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-04 01:54
Ik zou als ik jou was toch voor de zekerheid alsnog een image van je boot-schijf maken, mocht hij dadelijk toch weer kapot gaan behoud je in ieder geval al je programma's en instellingen.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Tja, ik heb sowieso een backup op mijn D schijf, enige wat jammer is is dat ik dan alles opnieuw moet installeren. Maar dat heb ik er dan nog wel voor over. In ieder geval heb ik het dan geprobeerd. :)

Edit: Ik zat aan deze: pricewatch: Corsair HX850W
Of deze pricewatch: XFX Black Edition 750W voeding te denken. Het moet vooral érg stil zijn, en minimaal 750 watt hebben. De prijs moet onder de 120 euro blijven, ookal kan voor 100 watt extra dat tientje er wel bij... :)

Wie heeft ervaringen bij deze voeding's?

[Voor 54% gewijzigd door iApp op 12-06-2011 21:47]

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11-2022
Wat ik een paar posts boven je al aangaf: Die XFX 750W is een erg goede keuze. Maakt geen geluid (letterlijk, mijn 12dB casefans maken "meer" geluid), 80 plus silver (efficientie van rond de 85%, wat hoog is), en goed betaalbaar.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:07
HardCoreGamer schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:58:
Tja, ik heb sowieso een backup op mijn D schijf, enige wat jammer is is dat ik dan alles opnieuw moet installeren. Maar dat heb ik er dan nog wel voor over. In ieder geval heb ik het dan geprobeerd. :)

Edit: Ik zat aan deze: pricewatch: Corsair HX850W
Of deze pricewatch: XFX Black Edition 750W voeding te denken. Het moet vooral érg stil zijn, en minimaal 750 watt hebben. De prijs moet onder de 120 euro blijven, ookal kan voor 100 watt extra dat tientje er wel bij... :)

Wie heeft ervaringen bij deze voeding's?
Ik dacht dat je al had besloten om deze voeding te nemen?
pricewatch: Corsair Professional Gold AX750

• iApp
  • Niet online
Owww, zo te zien is de prijs al iets gezakt, eigelijk wou ik een voeding over 2 maanden kopen, maar aangezien ik nu 120 euro heb, wil ik niet meer uitgeven omdat ik anders moet lenen. Nou dat tientje is dat geen noodzaak, maar ik wil niet 20 - 30 euro gaan lenen. :)

• Berreber
1 tip, ga ruim zitten in verband met toekomstige uitbreidingen (;

Em chill dat het zo goed als opgelost is!

• iApp
  • Niet online
Vandaar dat ik aan de 850Watt versie dacht. :)
Even duur....

Edit, 25DB, hoe hard is dat geluid ongeveer?

[Voor 28% gewijzigd door iApp op 13-06-2011 15:34]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom moet je zoveel watt hebben? Als ik naar je specs kijk zie ik geen reden voor meer dan 600watt, zelfs dat vind ik al veel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• iApp
  • Niet online
Omdat ik naar de toekomst wil kijken, overclock, SLI misschien zelfs 3 Way SLI.
Dus dan wil ik niet te kort komen en het liefst zo'n 3 - 5 jaar met de voeding doen.

Hoeveel geluid is 25DB eigelijk? Aangezien de voeding nu het enige is wat ik hoor, de rest is fluisterstil.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

HardCoreGamer schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:36:

Hoeveel geluid is 25DB eigelijk? Aangezien de voeding nu het enige is wat ik hoor, de rest is fluisterstil.
Laat ons zeggen stiller dan dat jij op je toetsenbord aan het tokkelen bent :Wiki

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar wel hoorbaar, fluisterstil is 25dB(a) niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Berreber
maar vergeleken met andere coolers, stil :)

en over die 850 watt, ik vind het slim tsurany hij zegt ook niet dat hij hem nu nodig heeft en ik zei het ook al eerder, als je nog wilt uitbreiden is het wel slim.

• iApp
  • Niet online
Bedankt!!! Dan weet ik in iedergeval welke voeding ik niét moet kopen.
Want mijn doel was een stille pc te hebben. :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Berreber schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:50:
maar vergeleken met andere coolers, stil :)

en over die 850 watt, ik vind het slim tsurany hij zegt ook niet dat hij hem nu nodig heeft en ik zei het ook al eerder, als je nog wilt uitbreiden is het wel slim.
Er zijn maar weinig pc's die zoveel watt nodig hebben, enkel wanneer je enorm veel hardeschijven wilt aansluiten, meerdere processoren wilt installeren of meerdere videokaarten wil gebruiken is zoveel watt nodig.
Je kan voorbereiden op de toekomst maar als je toekomstplannen geen van deze factoren inhouden is het zinloos om zo'n sterke voeding te kopen.

• iApp
  • Niet online
Nou 750 watt is mijn minimaal, en als de 79x Chipset 2 processoren gaat ondersteunen. En het rond de €300,- - €350,- kost, dan koop ik het zeker. SLI is zeker een optie die ik in de toekomst aanschaf.

750 Watt, extra stil, en gesleefde kabels zou een mooie optie zijn. En dan wel voor 120 euro. Ik denk dat ik toch die ene voeding neem, ligt er nig even aan mijn geld bedrag dat ik over hou. :)

• iApp
  • Niet online
Redblader schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:56:
[...]

Ik dacht dat je al had besloten om deze voeding te nemen?
pricewatch: Corsair Professional Gold AX750
Het wordt me wel moeilijk gemaakt met het geluid. Ik wil een écht stille voeding, en 140 euro voor een voeding is vrij veel geld voor een voeding. Dus dan wil ik wel een van de stilste.

Of is dit stil?

• iApp
  • Niet online
Het is nu een kwestie om te kijken naar de Corsair en de XFX Black Edition 750W.
De vraag, welke is stiller? Ik kan nml geen grafiek vinden van het aantal DB waarde dat de XFX gebruikt.
Enig nadeel van de XFX is de RMA volgens mensen, die schijnt slecht te zijn...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:24

Quad

Doof

Of je het allemaal stil (genoeg) gaat vinden hangt helemaal van jou zelf af.
Er zjin diverse factoren die bepalen hoeveel geluid je uiteindelijk hoort.
- Plaats van voeding in behuizing
- Plaats van behuizing in kamer
- Afstand van het gemeten waarde (is het op 10cm waargenomen of op 1m).
- Je eigen gehoor.

Kortom, al diverse factoren die het beinvloeden.

@ HG: Wil je volgende keer als je wat nieuws of informatie te vermelden hebt de http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop gebruiken?
Is het wat makkelijker om alle info door te nemen!

[Voor 23% gewijzigd door Quad op 14-06-2011 12:14]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• iApp
  • Niet online
De fan zit uiteraard onder in de behuizing, ik zit gemiddeld er 1 meter vanaf als ik in de woonkamer zit...
Mijn gehoor is wel wat gevoelig voor storend geluid, maar als ik de fan van de voeding stop zet, is mijn pc helemaal stil. Vandaar wil ik een van de stilste voedings hebben.
Mijn kast staat in de hoek, zowat tegen de muur aan. :)

Ik denk dat ik de Corsair voeding neem, maar ik wil niet voor verassingen komen te staan. Vandaar dat ik dit allemaal vraag.

O.à, over het editten, ik had mijn bericht, vooral die van vandaag wel kunnen editten naar een geheel bericht, maar zoals je zelf al ziet ben je eerder geneigd om een topic waar een nieuw antwoord in staat te beantwoorden, in plaats van een geëdit bericht ;)

• Berreber
Kijk ik heb 1x een trust voeding gehad, fluisterstil maar ik zou je nooit en te never aanbevelen voor een trust voeding te gaan, in verband met onbetrouwbaarheid en dergelijke zaken,

ik vind persoonlijk voedingen van CM kwalitatief goed, maar het zijn niet de stilste

Anoniem: 344302

Voedingen van CM zijn ook niet de besten. (Wel stukken beter dan trust natuurlijk)

Volgensmij zijn voedingen van XFX het beste op dit moment. Die waren vanbinnen toch hetzelfde als voedingen van Seasonic? Verder is Be quiet ook een van de beste merken dacht ik.

• iApp
  • Niet online
Dus als ik moet kiezen tussen de Corsair en de XFX dan zou ik naar de XFX moeten gaan?
Ik kan nergens een DB grafiek vinden van de XFX...

• Anoniem: 195780
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Op verzoek verwijderd

• iApp
  • Niet online
De SeaSonic, het lijkt mij idd een zeer mooie voeding! Ik zit even wat reviews te lezen erover, en over het geluid. En het ziet er goed uit, maar ik lees nog ff verder. :P

Dit is wel weer een leuk grafiekje waar ik niks aan heb, ik bedoel, tot 50% heb je 16DB, dan wordt het geluid harder tot hoe hard? :S

Even veel lawaai maakt het als de Corsair, de SeaSonic heeft 5 jaar garantie tegenover 7 jaar van Corsair, de Corsair is 10 euro goedkoper. :P

Allebei Gold specificatie. Tja, welke zou ik nu kiezen?

Mijn processor wordt zo'n 70 graden max heet... Tot hoeverre kan ik hem dan overclocken?
Of is 2,8Ghz al genoeg overclocked? Normaal is dit 2,67 GHz...

[Voor 59% gewijzigd door iApp op 17-06-2011 15:20]

• Berreber
persoonlijk zou ik voor SeaSonic gaan, maar dat moet je tuulk zelf weten :)

• iApp
  • Niet online
Wacht even, kan iemand mij hiermee helpen?
Ik keek net naar mijn voeding die ik nu in mijn kast heb zitten, en er staan bij dat hij enorm stil moet zijn...
Maar juist deze voeding maakt veel geluid!
De videokaart koeler draait gemiddels op 1400RPM, de koeler van de CPU draait gemiddeld op 0 - 1000 RPM. En de andere fans kan ik uitzetten via mijn Fan controller in mijn kast.

Of te wel, mijn voeding is de enige die geluid maakt. Maar ik lees net dat deze voeding een stille voeding is. :S

Deze versie heb ik momenteel: Recom Power Engine 600 Watt Plus. (In het zwart)
Alvast bedankt! (Kan ik dit geld weer aan wat 'beters' voor mijn PC besteden :) [Mits het geluid stiller te zetten is :P ])

(En dan de 2e voeding, dat is de mijne)
http://www.recom.nl/psu.html

[Voor 5% gewijzigd door iApp op 18-06-2011 15:19]

• Nielson
HardCoreGamer schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:17:
Maar ik lees net dat deze voeding een stille voeding is. :S
In welke review heb je dat gelezen dan?

• iApp
  • Niet online
• Silent 12cm fan (automatic speed control)
Hier op de website,
http://www.recom.nl/downl...PE600Plus%20Datasheet.pdf

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:18
als jij voedingen zou maken zou je dan op je site zetten dat ie veel herrie maakt?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• iApp
  • Niet online
Hahaha, ik zou in ieder geval niet zeggen dat hij stil is... ;)

• haarbal
Het grootste verschil tussen de X760 en de AX750 zijn de kabels (de seasonic kabels zijn iets fijner). Ik heb de AX750 gekozen omdat die op het moment van aanschaf goedkoper was en een langere garantie had.

qua geluid is er weinig verschil denk ik, ze hebben dezelfde fan, allebei die seasonic hybrid silent fan control. De voedingen worden beide door seasonic geproduceerd. Nagenoeg identieke voedingen.

• iApp
  • Niet online
Tja, 140 euro voor een voeding is een smak geld voor mij, ik bedoel ik kan er als ik 50 euro bij doe een SLI opstelling van mijn huidige videokaart mee opstellen... Maarja, de fan stop zetten is helaas niet mogelijk. :P

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:07
HardCoreGamer schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:15:
Tja, 140 euro voor een voeding is een smak geld voor mij, ik bedoel ik kan er als ik 50 euro bij doe een SLI opstelling van mijn huidige videokaart mee opstellen... Maarja, de fan stop zetten is helaas niet mogelijk. :P
Neem gewoon de Corsair AX750, zover ik weet is dit gewoon dezelfde voeding als de Seasonic maar dan goedkoper, de Corsair is ook beter dan de XFX qua efficiëntie en geluidsproductie.

Je gaat ook echt niks te kort komen met 750 watt, met een goede voeding (en dat is de Corsair AX750) moet een overclockte SLI setup later makkelijk gaan.

Het kost wel wat maar dan heb je ook wat :)
Ook zal je met een goede voeding veel langer doen dan met een videokaart bijvoorbeeld, je kan de voeding later altijd nog meenemen naar een nieuw systeem en met 7 jaar garantie ben je in ieder geval de komende 7 jaar verzekerd van een goed werkende voeding :)

[Voor 18% gewijzigd door Redblader op 18-06-2011 16:27]

• iApp
  • Niet online
Tja wat moet ik nou? :P

• Anoniem: 80673
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kun je nog een keer voor onze (maar vooral je eigen) beeldvorming vertellen wat je met 750 watt moet?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:12

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Waarom altijd het gezeik van "wat moet je er mee". Als je budget het toe laat, je een fijne voeding gevonden hebt die aan je eisen voldoet en je wil bereid zijn voor de toekomst dan is mijn vraag waarom niet.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• iApp
  • Niet online
Ik ga niet minder dan 750watt nemen. Vooral omdat ik anders veel geld uitgeef voor alleen een stille pc. ;)
Overigens kan het niet veel kwaad. :)

Ik gahet gebruiken voor SLI. Misschien 2 processoren, ligt eraan hoe duur de moederbord kost voor de nieuwe 79x series... En anders wil ik mij voorbereiden om evenyuele overclock.

Uiteraard is het wel leuk als het goedkoper kan, of zelfs gratis doormiddel van een aanpassing in deze voeding... Maar tot nu toe heb ik nog niemand gehoord die zegt dat ik er wat aan kan doen.

Dus vandaar wordt het denk ik de SeaSonic, omdat die kabels ook nog gesleeved zijn. :)

• Berreber
Gewoon doen, je hebt een toekomstige uitbreiding in gedachten, dus ga gewoon ruim zitten

• haarbal
Als je regelmatig hardware wil verwisselen is de seasonic met de betere kabels waarschijnlijk de goede keuze. Bij mijn AX750 heb ik wel ruzie gehad met de kabels, al zitten ze uiteindelijk ook wel vast natuurlijk.

• iApp
  • Niet online
Oww dan neem ik de SeaSonic wel, aangezien ik mij daar mateloos aan reageer, en ik wel regelmatig wat verander in mijn kast. (Stof weghalen is voor mij al een reden genoeg om de gesleeved kabels te halen. :) )

• haarbal
de ax750 kabels zijn ook gesleeved hoor. alleen de sata voeding kabels niet, dat zijn flat cables (4 aan elkaar geplakt, als het ware).

het is meer dat bepaalde stekkers (vooral die op de voeding aansluiten) wel erg veel kracht nodig hebben om op hun plaats te blijven. de 4+4 was te ver gesleeved waardoor je ze samen moest drukken om in het moederbord te komen, erg vervelend als je een mugen en een ietwat krappe kast hebt.

• iApp
  • Niet online
O.a, voordat ik meteen 140 uitgeef, vroeg ik me nog af of je die ventilator niet kan vervangen?
Het gaat om een 120MM versie...

Of dat er een mogelijk is om de ventilator stiller te maken?

Edit dit zijn de temps tijdens het gamen:

Niet slecht, de videokaart kan beter, maarja. Voor een ventilator zit geen ruimte meer, aangezien ik definitief heb besloten dat ik SLI in mijn systeem wil. :) Rond september wanneer mijn geld weer is aangegroeid. :P

Of is een overstap op een Nvidia 570GTX een betere keuze? (Dan verkoop ik uiteraard deze kaart die ik nu heb i.v.b geld ;) )

Stel ik zou een 570GTX kopen wordt dat deze:
pricewatch: Zotac GeForce GTX 570

Anders een 470GTX van Zotac, of een 2e hands (Denk wel nieuw, maar bijna niemand verkoopt de 470GTX meer, of je betaald 70 euro teveel)

[Voor 111% gewijzigd door iApp op 18-06-2011 20:12]

• haarbal
je kan de ventilator van de voeding vast wel vervangen maar je hebt natuulijk de kans dat een stillere fan niet genoeg lucht verplaatst.

• iApp
  • Niet online
Waarschijnlijk ga ik de SeaSonic toch maar bestellen, ook omdat hij gesealde kabels heeft, wat wel een must is. :)
Nog een vraag over mijn geluid, ik heb hier een Logitech set staan genaamd: X-540.
Het zijn 5.1 boxen, maar ik gebruik maar 2.1 boxen... Ik heb meerdere aansluitingen geprobeerd achter in mijn PC, met de audio kabels. Maar ik krijg alleen maar de Front Boxen aan de praat...

Weet iemand hoe dit kan?
Ik heb de nieuwste Realtek Drivers al geinstalleerd, maar dat mocht niet baten.
Mijn moederbord is een MSI Pro-E 58X.

O.a, ik heb geen geluidskaart in mijn PC zitten.

[Voor 5% gewijzigd door iApp op 20-06-2011 15:58]

• haarbal
meestal moet je 3 kabels met je pc verbinden en je moet het spul ook in windows op 5.1 zetten. Daar zit ook een leuke test knop. testen met muziek werkt niet omdat muziek niet 5.1 is. Ook daar is een windowssetting voor, dat ie automagisch 2.1 bronnen naar 5.1 gooit.

• mcsluis
  • Laatst online: 30-05 12:02
haarbal schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:16:
meestal moet je 3 kabels met je pc verbinden en je moet het spul ook in windows op 5.1 zetten. Daar zit ook een leuke test knop. testen met muziek werkt niet omdat muziek niet 5.1 is. Ook daar is een windowssetting voor, dat ie automagisch 2.1 bronnen naar 5.1 gooit.
Ik snap het niet.. je heb nu amper de centen voor een voeding. Het is als lastig om 20, 30 euro boven je budget te gaan zitten. En ondertussen spreek je wel over toekomstige uitgaven voor een mobo met twee processoren en een sli opstelling. Tegen de tijd dat je daar voor hebt gespaard is je huidige systeem al weer achterhaald, en moet je weer de basics gaan upgraden.

Doe nou niet zo eigenwijs en koop gewoon een voeding met het vermogen dat je nodig hebt zonder al te veel buffer in te bouwen. Ik heb een i7-920 met een crossfire 6850 en de watt meter geeft onder load max 500 watt aan (met een behoorlijk aangekleed systeem). Knappe jongen dat je daar veel overheen gaat...

Daarnaast stilte... je kan je nu wel blind staren op een stille voeding, maar dan hoor de Mugen 2 wel, en anders de ratel van je HDD, en anders het opspinnen van de DVD. Voor 100 euro heb je een prima voeding die aardig stil is en jou toekomstige upgrades zonder problemen kan trekken..

Anders gewoon even in V&A kijken...

• iApp
  • Niet online
Jep, ik weet het de 3 stekkertjes achterin heb ik al gewisseld zonder resultaat. Uiteraard heb ik alles al op 5.1 gezet, en zoals ik al zei hoor ik dan alleen nog maar de Front Speakers...

Edit: @mcsluis, misschien heb ik nu de afgelopen maand wat gekocht waardoor ik nu even wat minder geld heb? Rond september heb ik weer genoeg en kan ik zo een nieuwe mobo en CPU kopen. Maar door de Canon 550D voor 630 euro heb ik het deze en volgende maand wat minder geld.

Ik heb alle fans uitgezet en dan is het enige wat ik hoor de voeding, de Mugen 2 fan gaat op sommige momenten gewoon uit. En de rest zijn extra stille fans, alleen tijdens het gamen hoor ik nog wat van de videokaart. Daarnaast is 750 watt genoeg voor de komende 4 jaar, en als ik 500watt koop, kan ik over 1 à 2 jaar weer.

De dvd speler gebruik ik al bijna niet, en het lawaai komt van Ide en niet van load. Nu ik hier op de bank zit te typen met mijn iPad, hoor ik mijn voeding continu. Terwijl mijn pc niks doet, ja als hij met render software bezig is vind ik het niet erg, want dan mag het resultaat er ook wezen.

[Voor 15% gewijzigd door iApp op 20-06-2011 16:41]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou eens kijken in je software instellingen qua je 5.1 probleem. Ga ook eens naar afspeelapparaten > dubbelklik op "luidsprekers" en ga naar niveaus, en kijk wat er staat bij "side", "rear", "subwoofer" en "center".
Vaak moet je in windows ook nog je speakerconfig instellen op surround (dit is makkelijk te vinden in w7)

Android developer & dürüm-liefhebber

• iApp
  • Niet online
Lol, ik weet niet hoe het kan maar hij stond toch op 2.1 :P Bedankt!
Enige wat geen geluid geeft is de Subwoofer...

[Voor 4% gewijzigd door iApp op 20-06-2011 16:58]

• Nielson
Moet je even checken of sub en center niet verwisseld zijn. Soms kun je dat in je audio config omwisselen, soms wordt er ook een kort verloopkabeltje meegeleverd.

• iApp
  • Niet online
Ook vreemd, in Realtek heeft hij alleen geluid bij de 2 Front Boxen, en bij de configuratie van Windows 7 zelf, geeft hij bij alle boxen op de Subwoofer na geluid... Geluid van de subwoofer stond verwisseld met Center, maar nog geeft het geen geluid. Je weet zeker dat de Subwoofer ook geluid maakt en niet alleen Bass?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Ik vind het onodig om hiervoor een nieuw topic te starten, daarom zet ik het hier neer.
Mijn PC maakt een raar geluid, denk aan een zoemende vlieg/bij die in je PC zit. Ik ben bang dat het van mijn HDD komt, of door een kabel bij een ventilator, maar zeker weten doe ik het niet, omdat ik niks in de binnenkant van mijn pc kan vinden.

Iemand een idee? Ik ga toch maar eens op foute sectoren op mijn C schijf zoeken, straks is het toch een hardware matig probleem in de HDD.

Edit: Nu ik HD Tune draai hoorde ik dit geluid continu, en ineens na 2 minuten is het geluid gestopt.
Edit 2: Nu hoor ik het geluid af en toe... Minder erg dan het was, HD Tune draait nog steeds uiteraard.
Scan mijn C en D schijf*

Edit 3: Hij heeft 30 foute sectoren gevonden op de C schijf onder het tabje Health, de 30 sectoren zijn ook weer gemaakt.
Denk en hoop dat de HDD langzaam ten einde gaat, aangezien ik hem op dit momtent niet kan terug sturen (Sectoren zijn toch gemaakt). En hij toch langzamerhand kapot gaat. Vorige keer had ik ook al een paar foute sectoren, en het wordt steeds erger...

Edit 4: HD Tune scant, hoor geen geluid meer van de HDD, moet toch kapot zijn. :(

[Voor 50% gewijzigd door iApp op 26-06-2011 16:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berreber
je harde schijf mag sowieso "kraken" weetje zeker dat het op een vlieg lijkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Ik weet het 100% zeker, en het is geen gekraak, maar echt een gezoem. Het is na het draaien van HD Tune over, na de 30 gerepareerde sectoren...

Dus denk dat hij weer snel terug gaat. Kapotte sectoren komt niet door een hardware matig probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berreber
Vaak niet, want dan is het niet door software te repareren.

Maar je harde schijf maakt sowieso geluid, het is ook soms een heel lang aanhoudend gekraak maar soms ook 1 seconde, kun je misschien iets duidelijker zijn over het geluid van je hdd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Het leek of hij bleef hangen, na HD Tune is het geluid verdwenen, dus het moet van de sectoren gekomen zijn. Die nu weer gerepareerd is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berreber
oke, raar.

ik denk persoonlijk (verbeter me zodra ik fout zit) dat er verder (hardwarematig) niks met je hdd aan de hand is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Ik zal je verbeteren, er zaten 30 foute sectoren in, die allemaal gerepareerd zijn.
Dus er moet wel een fout in zitten denk ik...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berreber
daarom had ik ook (hardwarematig) erbij gezet, softwarematisch kan er best een fout zijn dus je hebt me nog steeds niet verbeterd ;)

• haarbal
de bad sectors worden gewoon als bad gemarkeerd en niet meer door de schijf gebruikt. Je kan bij de smart data ook de reallocated sector count zien. Bij een goeie schijf is dat 0. Al komt het ook vaak voor dat een schijf op een gegeven moment wat bad sectors krijgt en dat het daar bij blijft.

• iApp
  • Niet online
Precies, daar heb ik ook gezien dat ik 30 foute sectoren heb gehad, nu zeg je wel, bij een oude schijf.
Maar dan zal je verbaast zijn dat ik deze schijf op 21 Mei gekregen heb door RMA omdat mijn vorige HDD ookal kapot was door middel van slechte sectoren en op het laatst helemaal kapot was, Windows kon niet eens meer aan, en in de BIOS zag ik de HDD niet meer. Ben bang dat dit weer gaat gebeuren.

• Berreber
backuppen en nog eenmaal retour sturen?

• iApp
  • Niet online
Ben ik wel bang voor ja, maar weer Windows opnieuw installeren. :(
En overigens kan ik hem nu nog niet retour sturen... Ik moet wachten tot de sectoren niet meer te herstellen zijn.

• Nielson
Draai eens Data Lifeguard Diagnostic, als de tool aangeeft dat de schijf defect is is dat genoeg reden om 'm rma te doen.

• iApp
  • Niet online
Bedankt, ben meteen die tool aan het draaien. :)
Edit: we zijn er bijna (!) nog 7 uur... 8)7

[Voor 32% gewijzigd door iApp op 27-06-2011 14:24]

• Anoniem: 303530
  • Niet online
Poging de titel te verduidelijken.

• iApp
  • Niet online
Aha... :P
Bedankt!

[Voor 35% gewijzigd door iApp op 27-06-2011 14:54]

• iApp
  • Niet online
Nog 2 uur te gaan, mijn HDD kraakt als een gek... Helaas geen goeie microfoon in mijn camera, anders nam ik het op...

• Berreber
haha, dat kan een goed maar ook fout teken zijn ;)

Sterkte ;)

• Anoniem: 303530
  • Niet online
Kraakt? Of tikt?

• iApp
  • Niet online
Het kraakt nu voornamelijk, soms zit er een zoem in. (Dan lijkt het of hij niet verder komt en dus vast zit)
Scan duurt nu nog 1:30 uur staat er bij...

Edit: Dat gekraak, is de hele tijd, denk aan een automatisch geweer.. :P

[Voor 21% gewijzigd door iApp op 27-06-2011 16:10]

• Berreber
kraken is goed, getik dan is ie kapot :) (over dat getik, tenminste als hij opspint en dan tikt en weer opnieuw moet opspinnen.)

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee