Toon posts:

Internetpagina’s laden heel erg traag.

Pagina: 1
Acties:

• stenoa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 08:30
Sinds 2 weken ben ik overgestapt van tele 2 naar Ziggo alles in één. Inclusief hun nieuwe Ubee Wi-Fi modem . Sindsdien heb ik een vreemd probleem met het laden van internetpagina’s.

In huis heb ik twee laptops en 3 pc;s. 4 werken er wireless en 1 pc bedraad via het stroom netwerk (devolo 200 ). 3 zijn er uitgerust met XP, 2 met windows 7. Ik werk met zowel chrome als IE9.
Het installeren ging goed. Ook het downloaden geeft de beloofde snelheid. Alleen het laden van de internetpagina;s gaat soms heel erg traag, en soms helemaal niet. Soms wil hier trouwens dagelijks zeggen. maar er is geen pijl op te trekken wanneer het gebeurt. Het vreemde is dat dit voorkomt op alle pc;s/laptops. Ik heb al een paar keer contact gehad met ziggo. Maar zij komen er ook niet uit. We hebben van alles geprobeerd; van het opschonen van temp files tot het instellen van een andere channel (ivm buren) tot het opnieuw instellen van IE in oorspronkelijke instelling tot het gebruik van 'TCP Optimizer" maar niets heeft geholpen.

Let op: nog iets vreemds het is niet altijd het geval. soms werkt het wel redelijk snel.

Het vreemde is dat ik dit probleem voor ziggo nooit had 8)7

Op internet kom ik wel eens tegen dat het aan dns van ziggo ligt maar dit begrijp ik niet en ik weet ook niet of het waar is en wat ik hier aan kan doen.

Heeft iemand een suggestie?

[Voor 8% gewijzigd door stenoa op 11-06-2011 16:44]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Andere DNS server proberen, bijv. die van OpenDNS, eens kijken of dat wat uitmaakt.
208.67.222.222 en 208.67.220.220

[Voor 43% gewijzigd door Raven op 11-06-2011 16:45]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• stenoa
Raven schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:43:
Andere DNS server proberen, bijv. die van OpenDNS, eens kijken of dat wat uitmaakt.
208.67.222.222 en 208.67.220.220
bedankt. maar waar moet ik dat instellen? in de router of op alle pc/laptops?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kies maar, kan zowel in de router als op de pc's.
Op de pc's moet je bij de gebruikte netwerkverbinding zijn, bij de router staat het meestal bij de basisinstellingen.

[Voor 54% gewijzigd door Raven op 11-06-2011 16:46]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• stenoa
Raven schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:46:
Kies maar, kan zowel in de router als op de pc's.
Op de pc's moet je bij de gebruikte netwerkverbinding zijn, bij de router staat het meestal bij de basisinstellingen.
jammer maar het werkt niet op een van de laptops, laden gaat nog lanzamer. ga het nog wel op een andere pc testen, in elk geval bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stenoa
ik ben inmiddels iets verder...ja verschrikkelijk...een ding niet getest...ik heb een laptop direct aangesloten op de wireless router. en toen ging het laden veel sneller. het moet dan toch aan het wireless gedeelte liggen. de rssi waarde schommelt tussen de 55-65. ik heb buren die soms op 50 rssiliggen alleen zij zitten om een channel 1 terwijl ik op 6 zit. (dan is dat toch goed toch). Daarnaast heb ik een draadloos alarmcentrale in huis maar volgens de leverancier mag dat geen probleem opleveren.
802.11n Wireless LAN Card is de card in delaptop waar ik nu mee werk. welke gegevens hebben jullie nodig om te bepalen of er een instelling verkeerd staat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Draai eens inSSIDer op je laptop, eens kijken wat die allemaal oppikt.
Misschien dat je te veel netwerken in de buurt hebt. Daarom werk ik niet meer draadloos, iets meer dan 35 stoorzenders netwerken in de buurt zorgen voor een erg lage snelheid, zelfs al zit ik op het minst drukke kanaal.

[Voor 63% gewijzigd door Raven op 12-06-2011 11:26]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 13:32
inSSIDer is een goede tip.

Het minst drukke kanaal is echter niet altijd een garantie dat de verbinding goed is. Ook zaken als dect telefoons, gsmmasten en andere zaken die straling afgeven kunnen aan het storen zijn. Als deze storing net op de frequentie van het minst gebruikte kanaal zit en de router kiest automatisch dit kanaal dan kan je misschien beter handmatig een andere kanalen proberen. Probeer dan het op een na minst gebruikte.

Standaard kiezen routers vaak kanaal 1, 6 of 11 omdat die de minste overlap hebben. Als je echter veel buren hebt en al die kanalen zijn al veelgebruikt dan kan je proberen ertussen/-buiten te gaan zitten (3, 4, 8, 9, 13, 14)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb ze hier allemaal geprobeerd, allen traag (max 250kBps bij G). Ben nog wel van plan N te proberen, kijken of dat iets uitmaakt, maar daarvoor heb ik wel een ander OS nodig voor mijn router-pc.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 13:32
De security settings zijn ook nog belangrijk, bij een GN mixed of N only netwerk kan je het beste WPA2-personal/EAS gebruiken (dus geen TKIP).
Als de pc's allemaal van voor het 802.11N tijdperk zijn, kun je ook nog kijken naar de network mode waar je op draait. Probeer bijvoorbeeld G-only.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stenoa
dank jullie allemaal. :*)

hier enkele antwoorden

1. volgende issdir check laat het volgende zien:
9 routers in de buurt.
3 op 1
2 op 11
1 op 9+5
1 op 11+7
1 op 9
2 op 6 (waaronder wij)
is dit veel? welke moet is het beste voor mij?
2. ik heb TKiP uit gezet nu alleen aes.even afwachten wat het resultaat is
3. G only weet ik niet te vinden
4. kan een alarminstallatie wireless storen?

nog een extra hint dat he wireless niet goed werkt... ik heb een internet radio van sitecom. om de zoveel tijd valt deze nu "uit"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

9 is weinig, zeker vergeleken bij mij :P
Probeer kanaal 3 en 4 eens, zien of dat wat uitmaakt.

Wat bedoel je met internet radio van sitecom?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stenoa
Raven schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:55:
9 is weinig, zeker vergeleken bij mij :P
Probeer kanaal 3 en 4 eens, zien of dat wat uitmaakt.

Wat bedoel je met internet radio van sitecom?
ik heb de musicpal radio van sitecom. deze hangt in onze open-keuken. de router staat op 8 meter van de musicpal af. voorheen had ik nooit een "storing" maar tegenwoordig stopt hij af en toe. zoiets als bufferen. na een tijdje gaat hij weer vrolijk verder met afspelen. gebeurt ook als ik een mp3 bestand met de musicpal afspeel die op mijn Nas staat

ik ga kanaal 3 of 4 proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Okee. Hmm, als dat al niet goed wil, dan is er iets goed mis. MP3 vraagt namelijk niet zoveel bandbreedte.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stenoa
Raven schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:22:
Okee. Hmm, als dat al niet goed wil, dan is er iets goed mis. MP3 vraagt namelijk niet zoveel bandbreedte.
:( daar was ik al bang voor....

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat je nog zou kunnen proberen is een snelheidstest met iperf (of jperf, die heeft een grafische interface erbij). Eens kijken wat die aangeeft. Hierbij moet je op de ene pc (per draad aan router) iperf/jperf starten als server, op de draadloos verbonden laptop als client en dan snelheidstest laten doen.

Dan krijgen we iig een idee hoe snel het kan.

Oscar Wilde

• stenoa
Raven schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:23:
Wat je nog zou kunnen proberen is een snelheidstest met iperf (of jperf, die heeft een grafische interface erbij). Eens kijken wat die aangeeft. Hierbij moet je op de ene pc (per draad aan router) iperf/jperf starten als server, op de draadloos verbonden laptop als client en dan snelheidstest laten doen.

Dan krijgen we iig een idee hoe snel het kan.
Raven: dit zijn de gegevens. ik weet niet precies wat deze gegevens zeggen.

Ik heb getest in 2 situaties.

1) 2 etage heb ik een wireless devolo accespoint (dwz hij is via stroomnet bedraad gekoppeld aan router van ziggo). hierop zit mijn pc bedraad op, dus via het stroomnet,.

2) nu heb ik mijn laptop laten linken met de zggo wireles router (begane grond). en heb ik dezelfde test gedaan.

in beide situaties was de verbinding uitstekend.

Test 1: vaste pc bedraad via stroomnet/devolo accespoint, laptop via develo wireless acesspoint (deze is in de buurt van de vaste pc).
[944] local 192.168.XXXX port 11340 connected with 192.168.xxxxx port 5001
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[944] 0.0- 1.0 sec 2784 KBytes 22807 Kbits/sec
[944] 1.0- 2.0 sec 2880 KBytes 23593 Kbits/sec
[944] 2.0- 3.0 sec 2920 KBytes 23921 Kbits/sec
[944] 3.0- 4.0 sec 2864 KBytes 23462 Kbits/sec
[944] 4.0- 5.0 sec 2640 KBytes 21627 Kbits/sec
[944] 5.0- 6.0 sec 2688 KBytes 22020 Kbits/sec
[944] 6.0- 7.0 sec 2504 KBytes 20513 Kbits/sec
[944] 7.0- 8.0 sec 2592 KBytes 21234 Kbits/sec
[944] 8.0- 9.0 sec 2616 KBytes 21430 Kbits/sec
[944] 9.0-10.0 sec 2768 KBytes 22675 Kbits/sec
[944] 0.0-10.0 sec 27264 KBytes 22309 Kbits/sec
Done.

Test2: laptop via wireless accesspoint Ziggo, pc bedraad (via stroomnet)

[944] local 192.168.xxxx port 11784 connected with 192.168.xxxx port 5001
[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[944] 0.0- 1.0 sec 1304 KBytes 10682 Kbits/sec
[944] 1.0- 2.0 sec 1480 KBytes 12124 Kbits/sec
[944] 2.0- 3.0 sec 1456 KBytes 11928 Kbits/sec
[944] 3.0- 4.0 sec 1456 KBytes 11928 Kbits/sec
[944] 4.0- 5.0 sec 1472 KBytes 12059 Kbits/sec
[944] 5.0- 6.0 sec 1424 KBytes 11665 Kbits/sec
[944] 6.0- 7.0 sec 1448 KBytes 11862 Kbits/sec
[944] 7.0- 8.0 sec 1432 KBytes 11731 Kbits/sec
[944] 8.0- 9.0 sec 1304 KBytes 10682 Kbits/sec
[944] 9.0-10.0 sec 1408 KBytes 11534 Kbits/sec
[944] 0.0-10.0 sec 14192 KBytes 11610 Kbits/sec
Done.

[Voor 99% gewijzigd door stenoa op 13-06-2011 14:58]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zo op het eerste gezicht lijkt de snelheid voor draadloos G wel goed.
Dan is er iets anders aan de hand, maar wat.

[Voor 3% gewijzigd door Raven op 13-06-2011 18:30]

Oscar Wilde

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De problemen die je hebt lijken op problemen veroorzaakt door packetloss. De vraag is alleen dan natuurlijk waar de pakketjes verloren gaan. Kun je anders eens goed uitleggen (of tekenen) hoe je complete netwerk in elkaar zit (componenten en ip adressen)?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:42

TommyGun

Stik er maar in!

Misschien dat je met ping en tracert wat kunt achterhalen?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Of MTR.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• stenoa
ik222 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:36:
De problemen die je hebt lijken op problemen veroorzaakt door packetloss. De vraag is alleen dan natuurlijk waar de pakketjes verloren gaan. Kun je anders eens goed uitleggen (of tekenen) hoe je complete netwerk in elkaar zit (componenten en ip adressen)?
sorry voor mijn late reactie maar ik was een dagje op pad ;)
ik probeer de situatie uit te leggen...best complex verhaal...
  • ik heb ziggo alles in één
  • ik heb de nieuwe wireless modem/router van ziggo.
  • op de router is een nas aangesloten en devolo dLAN® 200 AV Wireless N
  • ik heb een wireless accespoint begane grond (ziggo modem) en 1 accespoint 2 etage (devolo wireless lan via het stroomnetwerk)
  • in mijn huis staan 3 vaste pc''s en 2 laptops
  • 2 van de pc werken wireless
  • 1 PC werkt bedraad. dat wil in ons geval zeggen bedraad tot het stopcontact. want mijn router is aangesloten op het stroomnetwerk (devolo dLAN® 200 AV)
  • 2 laptops werken wireless.
het maakt niet uit of je via de wireless dlan of ziggo router verbindt.. bij beide gaat het laden van internetpagina's erg traag. ook de bedraade pc is soms traag maar minder dan in de wireless situatie.

hopelijk heb je een beeld.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het lijkt er bijna op dat het netwerk over het stroomnet niet goed funtioneerd dan. Want:
- Rechstreeks op router is gewoon snel
- Via wireless (wat dus ook via het stroomnetwerk gaat uiteindelijk bij een van de accespoints) is "traag"
- Rechtstreeks op het stroomnetwerk is "traag"

Ik zet "traag" even tussen haakjes want het lijkt meer een packetloss probleem dan een probleem met de pure doorvoersnelheid.

Zet voor de test het devolo wireless accespoint eens uit en verbindt dan een draadloze pc / laptop met de Ziggo wireless router. Als het dan ook goed werkt zit het probleem in het netwerk over het stroomnet en weten we dus weer wat meer :)

• stenoa
ik222 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:40:
Het lijkt er bijna op dat het netwerk over het stroomnet niet goed funtioneerd dan. Want:
- Rechstreeks op router is gewoon snel
- Via wireless (wat dus ook via het stroomnetwerk gaat uiteindelijk bij een van de accespoints) is "traag"
- Rechtstreeks op het stroomnetwerk is "traag"

Ik zet "traag" even tussen haakjes want het lijkt meer een packetloss probleem dan een probleem met de pure doorvoersnelheid.

Zet voor de test het devolo wireless accespoint eens uit en verbindt dan een draadloze pc / laptop met de Ziggo wireless router. Als het dan ook goed werkt zit het probleem in het netwerk over het stroomnet en weten we dus weer wat meer :)
Je zou gelijk kunnen hebben; een korte test leert mij het volgende:
1. de pc die bedraad op de devolo zit laad redelijk snel
2. als ik wireless verbonden ben met de devolo laad de laptop erg traag
3. maar als ik switch met dezelfde laptop naar de router op de BGG gaat het weer redelijk snel.

Korte WINMTR test ; dit zegt mij niets..weet ook niet of ik het goed heb gedaan..hots=router

Situatie ad 1:

|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.xxx- 2 | 78 | 77 | 0 | 8 | 51 | 7 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

Situatie ad 2
WinMTR statistics |

|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

| 192.168.XXXX - 0 | 573 | 573 | 7 | 14 | 152 | 21 |

|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

situatie ad 3

WinMTR statistics |

| 192.168.xxxx - 0 | 677 | 677 | 3 | 8 | 111 | 41 |

|________________________________________________|______|______|______|______|______|_____

Familie overleg leert mij dat de laptop's en pc's aangesloten op de wireless router BGG het nu goed laad (was eerst niet trouwens, dus een van de tips heeft toch gewerkt.. :)
ik ga eens onderzoeken of het een instelling kwestie is in de devolo wireless router.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als die Devolo een logboek heeft, werp daar eens een blik in. Misschien dat je daar wat uit kan halen.

Oscar Wilde

• stenoa
jammer jammer...we zijn nu twee dagen verder maar de problemen zijn weer terug. ik heb nu direct bekabeld gedraaid op de router met mijn laptop maar het laden van de pagina's gaat ook dan erg traag of niet. maw het ligt niet aan de devolo. (de devolo heeft geen logboek ;( ) ook op de andere pc's gaat het laden weer traag (dus ook als ze niet via de devolo contact hebben). het vreemde is dus dat het ene moment zo is en dan een tijdje weer niet. ik heb nog niet een regelmaat gezien.

met laden bedoel ik trouwens het volgende:
ik zie bijvoorbeeld in Chrome links onderaan de pagina een lange periode staan: wachten op XXXX
is het laden traag dan laad hij de pagina niet (krijg je een foutmelding) of half dan laad hij alleen maar elementen van de pagina.
Misschien zegt dat jullie iets?

zeggen die WinMTR statistics jullie iets?

( misschien ook nog interessant om te weten: zodra ik de router zelf benader via mijn webbrowser is er geen enkel probleem met het laden (bekabeld))

[Voor 8% gewijzigd door stenoa op 16-06-2011 09:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stenoa
ik heb een instelling gewijzigd in de Ubee modem namelijk: IP Flood Detection uitgevinkt. lijkt te werken. :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:)
Hopelijk was dat de oplossing en blijft het goed werken.

[Voor 93% gewijzigd door Raven op 25-06-2011 11:36]

Oscar Wilde

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee