Toon posts:

Corsair XMS3 1600Mhz overleden :-(

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 210226

Topicstarter
Hoi,

Ik had de laatste tijd wat rare problemen opeens met mijn pc, mijn pc viel opeens uit (terwijl hij maanden met een aardige overclock goed liep) daarbij mijn webbrowsers vielen steeds uit en ik kreeg elke keer een foutmelding met Quickpar als ik beschadigde bestanden moest repareren. Het repareren ging voor geen meter. Steeds een melding "verificatie mislukt"

Ik werd er toch wel gek van, dus op een gegeven moment ging ik even zoeken via Google waar dit nou toch van komt.
Ik zocht en vond dat het wel eens met het geheugen te maken had.
Dus ik een Memtest86 cd'tje maken en draaien met die handel.
Ja...oeps...bij 34% boem, hij bleef maar foutmeldingen aangeven. Bij 43.000 errors geloofde ik het wel.
Conclusie..Memory kaput...nieuwe halen.

Mijn oog viel op het volgende setje en is volgens Kingston compatibel met mijn ASUS M4A89TD PRO/USB3 mb:
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C8D3K2/4GX.

Volgens mij een best setje.

Ik heb/had:
pricewatch: Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C8

Misschien wil ik toch wel weer kopen wat ik had, maar toch ben ik wel een beetje aant twijfelen welke te kopen van deze setjes.
Ben een klein beetje teleurgesteld in het Corsair setje, maar of dat terecht is, dat weet ik niet zeker.

Ik had mijn Corsair setje wel een beetje "mishandeld", dat wel.
Het stond op 1.675V ipv 1.65V die voorgeschreven werd en de timings stonden op 7-8-7-20 ipv van de 8-8-8-24 die voorgeschreven stond. Dit in verband met een overclock van mijn 1090T op 4.0+ Ghz om de IMC van de CPU een beetje te helpen. Soms liep hij ook wel op 1667Mhz in plaats van de 1600Mhz die hiervoor staat.
Ik gebruikte ook geen extra koeling speciaal voor het geheugen.

Nou zit ik er aan te denken om een RMA aan te vragen bij Corsair voor dit setje, maar ik twijfel of het overclocken wat ik heb gedaan met geheugen het wel toelaat. Ik weet dat Corsair veel al "lifetime" garantie geeft, maar of dat overclocken gaat helpen? Dat weet ik niet.

Wat zijn jullie gedachten over de keuze van het setje en de RMA van het Corsair geheugen ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:33
Anoniem: 210226 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:49:
Nou zit ik er aan te denken om een RMA aan te vragen bij Corsair voor dit setje, maar ik twijfel of het overclocken wat ik heb gedaan met geheugen het wel toelaat. Ik weet dat Corsair veel al "lifetime" garantie geeft, maar of dat overclocken gaat helpen?
Kijk gewoon even in de voorwaarden: http://www.corsair.com/support/warranty/

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee