Hoi,
Ik heb sinds kort FreeBSD op mijn laptop (Thinkpad R61e). Hier heb ik xorg + awesome wm op staan, bedoeld voor het dagelijks gebruik. Nu heb ik alleen het volgende probleem: steeds wanneer ik scroll in een window, bijvoorbeeld in de browser Opera, moet ik door middel van de toetscombinatie mod4 (windows) + shift + r mijn window redrawen. Ik heb al gekeken in xorg.conf omdat ik dacht dat het hier fout zou gaan. xorg.conf heb ik om Xorg te gebruiken nog aan moeten passen naar de volgende configuratie.
/etc/X11/xorg.conf:
Tevens heb ik nog een screenshot gemaakt om mijn probleem te verduidelijken:
Weten jullie misschien waarom ik continu mijn scherm moet redrawen?
Alvast bedankt!
Tevens ben ik wel benieuwd wat die witte vogels / vlinders betekenen in de taakbalk van awesome wm bij opera?
Ik heb sinds kort FreeBSD op mijn laptop (Thinkpad R61e). Hier heb ik xorg + awesome wm op staan, bedoeld voor het dagelijks gebruik. Nu heb ik alleen het volgende probleem: steeds wanneer ik scroll in een window, bijvoorbeeld in de browser Opera, moet ik door middel van de toetscombinatie mod4 (windows) + shift + r mijn window redrawen. Ik heb al gekeken in xorg.conf omdat ik dacht dat het hier fout zou gaan. xorg.conf heb ik om Xorg te gebruiken nog aan moeten passen naar de volgende configuratie.
/etc/X11/xorg.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| [...] Section "Monitor" Identifier "Monitor0" VendorName "Lenovo" ModelName "LEN" HorizSync 50.0 - 61.0 VertRefresh 60.0 - 62.0 Option "DPMS" EndSection Section "Device" ### Available Driver options are:- ### Values: <i>: integer, <f>: float, <bool>: "True"/"False", ### <string>: "String", <freq>: "<f> Hz/kHz/MHz" ### [arg]: arg optional #Option "NoAccel" # [<bool>] #Option "SWcursor" # [<bool>] #Option "ColorKey" # <i> #Option "CacheLines" # <i> #Option "Dac6Bit" # [<bool>] Option "DRI" # [<bool>] #Option "NoDDC" # [<bool>] #Option "ShowCache" # [<bool>] #Option "XvMCSurfaces" # <i> #Option "PageFlip" # [<bool>] Option "AccelMethod" "UXA" #Option "MigrationHeuristic" "greedy" Identifier "Card0" Driver "intel" VendorName "Intel Corporation" BoardName "Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller" BusID "PCI:0:2:0" EndSection Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Card0" Monitor "Monitor0" SubSection "Display" Viewport 0 0 Depth 24 Modes "1280x800" EndSubSection EndSection [...] |
Tevens heb ik nog een screenshot gemaakt om mijn probleem te verduidelijken:
Weten jullie misschien waarom ik continu mijn scherm moet redrawen?
Alvast bedankt!
Tevens ben ik wel benieuwd wat die witte vogels / vlinders betekenen in de taakbalk van awesome wm bij opera?