Toon posts:

Joomla website loopt traag. door Hosting one.com? of de site

Pagina: 1
Acties:
  • 1.306 views

Anoniem: 316268

Topicstarter
Hallo,
Deze maand heb ik bij one.com www.pspvita.eu vast laten leggen. Nu heb ik er een Joomla site op geinstaleerd maar het duurt soms wel tot 20 seconden om de website te laden ( vaak de eerste keer ). Nu heb ik al 4x! contact gehad met de klantenservice van one.com en het enige wat ik te horen krijg is ''ja meneer maar hier laad de website wel snel, probeer uw cookies eens te verwijderen''. Bulshit dus. Maar in tegendeel heb ik ook een andere website bij one.com die wel snel laad. Deze is alleen opgebouwd uit HTML.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier laadt die pagina ook gewoon snel hoor op dit moment.

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? heb je het ook vanaf een echte PC gedaan die op een echte kabel is aangesloten met een correct werkende windows, welke browsers? etc etc,Hier laadt die pagina ook gewoon snel !

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Bij mij laad ie ook heel snel... Wat heb je zelf geprobeerd? Welke browser? Gedaan wat helpdesk zei?

Topicstarter
ja en ja, de website laad gewoon de ene keer traag en de andere keer snel. Als ik de website vanaf 1 IP adres een tijd niet heb geopend duurt het soms wel een halfe minuut. Nog erger dat de website woensdag middag 3 uur offline was door zogenaamd onderhoud van one.com.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:27
sorry dat ik het zeg maar dit is de 2e keer dat ik dit domeinnaam op korte termijn tegenkom op got. Ik begin beetje te denken dat dit puur voor reclame is. Maar de site laad snel via 3 browsers getest.

How are you doing?

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 11:31
Nee, :+. Wat heb je zelf gedaan? Wat zijn de responstijden volgens je logs? Wat zijn de benchmarkresultaten? Beetje eigen inzet is volgens mij wel op zijn plaats.

Topicstarter
Ja dat klopt want de laatste keer moest ik nog beginnen met de website. Het is absoluut niet voor reclame. Jammer dat de site nu snel laad want het gaat nu al 2 dagen ontzettend traag. De support verzend je steeds zon automatisch bericht met de laadgegevens. De eerste keer kwam daar 5 tot 7 seconden uit en de 2e keer 3 tot 5. Nu is het gekke dat mijn Joomla gebeuren gewoon nieuw is en niet vol met rotzooi staat. En waar kan ik mijn benchmarkresultaten vinden?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dat hangt van de door jou gebruikte benchmark af. Probeer het eens met Firebug/YSlow of Chrome devtools. En wie weet kan Joomla zelf ook nog wat vertellen over de execution time.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:17
Site is gewoon snel. De site zal alleen geen favoriet worden bij mij maar dat is iets persoonlijks.
Hmm als ik meermaals de site open heb ik af en toe wel een vertraging van inderdaad een seconde of 5 a 6.
Maar even serieus op wat voor server draait dit dan?
Als dit een shared server is en je dus beperkte capiciteit hebt is dit niet gek. En aan de prijzen te zien zijn dit shared servers.

Was zelf ook even aan het neuzen en viel me op dat hun Algemene voorwaaren link niet werkt. http://www.one.com/nl/algemene-voorwaarden

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je kan ook de laadtijd van pagina's tracken met je google analytics. Nu is je code dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  var _gaq = _gaq || [];
  _gaq.push(['_setAccount', 'UA-17186541-4']);
    _gaq.push(['_trackPageview']);

(function() {
    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
  })();

dat verander je in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  var _gaq = _gaq || [];
  _gaq.push(['_setAccount', 'UA-17186541-4']);
    _gaq.push(['_trackPageview']);
        _gaq.push(['_trackPageLoadTime']);

(function() {
    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
  })();

Het verschil is dat _gaq.push(['_trackPageLoadTime']); is toegevoegd
En bij mij werkt je link gewoon, Cave_Boy

[Voor 3% gewijzigd door Beatboxx op 11-06-2011 16:15]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

stftweaker schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 15:45:
sorry dat ik het zeg maar dit is de 2e keer dat ik dit domeinnaam op korte termijn tegenkom op got. Ik begin beetje te denken dat dit puur voor reclame is. Maar de site laad snel via 3 browsers getest.
Hij reageert ook alleen in zijn eigen topics, een beetje een helpdeskuser.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Topicstarter
De website is nu weer sloom maar dat zal wel weer aan mij liggen. De website draait op een server in Denemarken maar dat moet prima kunnen. Ik heb Google Analytics gewijzigt, kijken wat dat gaat opbrengen.

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Het lijkt erop dat je een soortgelijk probleem heb als mij. Erg vaak wordt mijn website ook niet snel geladen (tevens one.com). Eenmaal op de website gaat alles wel snel. Draait Wordpress. check

[Voor 19% gewijzigd door Z500 op 11-06-2011 16:57]

Topicstarter
Ja en ik lees nu de boze reacties van mensen over one.com, mn website is nu weer helemaal down. Ik zal de helpdesk nu maar weer voor de 5x gaan bellen.

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-01 18:25
Pagina laadt totaal niet bij mij.

Topicstarter
Ik wil ze net bellen laad de website weer, weetje jammer voor die 45 euro maar als dit nog een week zo doorgaat ben ik weg bij one.com

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

45 euro? Heb je er 25 GB staan?

Ik vind het nogal een goedkope host met "onbeperkt dataverkeer", ik denk dat die combinatie je probleem is. "onbeperkt dataverkeer" kost meestal ook "onbeperkt geld" :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
De website van de vereniging waar ik in het bestuur zit is sinds een aantal maanden ook gehost bij one.com.

Onze website is al vanaf het begin heel erg traag met laden. Wij gebruiken Wordpress.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De servers van One (of iig die waar ik op zat) zijn niet bepaald snel te noemen, dat is een van de redenen dat ik er weg ben gegaan. Downtime is er nog een.

De support was daarentegen uitstekend, elke keer erg snel behulpzame reacties :)

[Voor 21% gewijzigd door Raven op 11-06-2011 17:06]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Topicstarter
The issue you are facing is due to some technical glitch at the server end. Our engineers are doing their best to get this service up as soon as possible. We are very sorry for the inconvenience caused to you, Please try accessing it at a later time

Van de enthousiaste Engelse support van one.com. Dit bericht ontving ik 2 dagen geleden ook.

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Als je een snelle host wil moet je niet bij one.com zijn. Ze zijn niet voor niets zo goedkoop...

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:23
Hier laad die gewoon snel, binnen 3 seconden (inclusief afbeeldingen), heb je Google Pagespeed al geprobeerd?

http://pagespeed.googlela...spvita.eu_2F&mobile=false

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Bij mij laad hij ook snel hoor. Zeker dat je niet gewoon wat reclame komt maken?

Software is like sex, it's better when it's free

Topicstarter
Ja hij is nu weer snel, dat is het probleem ook. De ene keer snel andere keer down. Het probleem ligt bij one.com. Denk dat het toch een andere host wordt, omdat de website toch groots moet worden en ik veel geld ga steken in adverteren. @EN-IS de website krijgt zelfs 79 punten, maar als het one.com weer es niet uitkomt zullen dat er 10 zijn.

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:01
Je hebt Motigo Webstats, en TWEE keer javascript code voor Google Analytics. Ik zou beginnen om die analytics code bovenaan je pagina weg te halen (alleen die onderaan laten staan). En dat webstats gedoe lijkt me overbodig als je al Analytics hebt.

Topicstarter
Ja want Google Analytics werkt simpel weg niet, ik heb 1 als plugin in Joomla en 1 onderaan mijn index.php bij de footer. Daarom Motigo Webstats er maar ingezet. Maar Google zegt gegevens te ontvangen van mijn website.

• Kev0
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik lees dat het vaak de eerste keer is. Dat komt vaker voor bij hosting. Meestal is dat omdat de Apache processen dan gestart worden. Daarna gaat het dan snel.
Je zou eventueel een cronjob kunnen plannen die om de zoveel minuten iets doet om het Apache proces niet te laten sluiten.

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kev0 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:27:
Ik lees dat het vaak de eerste keer is. Dat komt vaker voor bij hosting. Meestal is dat omdat de Apache processen dan gestart worden. Daarna gaat het dan snel.
Je zou eventueel een cronjob kunnen plannen die om de zoveel minuten iets doet om het Apache proces niet te laten sluiten.
Ik zou gewoon klagen bij je webhost of een ander zoeken ;) Ben zelf erg tevreden over WeServIT.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Topicstarter
Ja klagen heeft geen zin, lees op internet dat je kan fluiten naar je centen wanneer je je geld terug wil. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties en zinvolle tips!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:24

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anoniem: 316268 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:25:
Ja want Google Analytics werkt simpel weg niet, ik heb 1 als plugin in Joomla en 1 onderaan mijn index.php bij de footer. Daarom Motigo Webstats er maar ingezet. Maar Google zegt gegevens te ontvangen van mijn website.
GA zet je normaliter maar 1 keer per pagina. En je ziet de stats met ongeveer een dag vertraging.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Kev0 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:27:
Ik zou het eerder in de hoek van caching zoeken.
Afgezien van het feit dat het een houtje-touwtje oplossing is (en niet voor niets gebeurt, als het al gebeurt - doorgaans namelijk in het geval dat een geheugenlimiet overschreden wordt), hoe zie je dat voor je in een shared omgeving?
Anoniem: 316268 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:03:
Maar in ieder geval bedankt voor de reacties en zinvolle tips!
Graag gedaan. Jammer dat je er niets mee doet.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Topicstarter
Oke ik heb dus gezocht hoe ik die cronjob kan instellen. Ik kom er niet uit. Wel heb ik mijn Cache Settings gevonden, deze heb ik al een keer eerder op Conservative caching ingestelt en de chache time staat op 15.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Anoniem: 316268 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:43:
Oke ik heb dus gezocht hoe ik die cronjob kan instellen.
Welke cronjob?
Ik kom er niet uit.
Waar kom je niet uit?
Wel heb ik mijn Cache Settings gevonden, deze heb ik al een keer eerder op Conservative caching ingestelt en de chache time staat op 15.
Cache settings van wat? Joomla? PHP? Apache? 15 minuten? 15 dagen?

Je host geeft aan dat er problemen met de server zijn en dat er naar gekeken wordt. Je hebt zelf geen idee waarom je site traag is, je neemt niet de moeite om te meten hoe traag en waaraan het eventueel kan liggen op problemen met de server na. Wat probeer je nu voor elkaar te krijgen?

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-05 18:30
Joomla. There you go.

Joomla is groot en log. Van collega's uit de securitywereld ook gehoord dat het bomvol zit met lekken. Je kunt beter een ander CMS uitzoeken denk ik. Over de CMS'en zelf kan ik geen raad geven, daar zit ik te weinig in. Het zijn er iig wel véél.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Zinloze, ononderbouwde generalisatie.

Anoniem: 26306

Sef24 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:41:
Joomla. There you go.

Joomla is groot en log. Van collega's uit de securitywereld ook gehoord dat het bomvol zit met lekken.
De basis valt wel mee. Je moet vooral oppassen met de soms verschrikkelijk slecht geschreven components. In de basis is er niet zoveel mis met Joomla. Het is niet groot en/of log.

Ik denk dat je beter niet over onderwerpen kletsen waar je weinig van weet.

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 22:00
Hier nog iemand die zich meld. Ze hebben overlaatst een upgrade op hun serverpark gedaan, maar het enige wat ik de laatste tijd krijg is "error: too many mysql connections" . Database dus die het allemaal niet meer aan kan. Die problemen zijn beginnen optreden nadat ik net mijn contract verlengd had voor een jaar, zo'n 3 weken geleden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kom op mensen, een website die traag laad. Alle waar is naar zijn geld, wil jij een goedkope hoster, dan zal je dit soort dingen ervaren. Heb jij een goede betrouwbare maar duurdere hoster dan zal dat niet of iig minder vaak voorkomen.

De site laadt hier iig prima, net zoals de anderen dat al melden.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee