Toon posts:

Probleem met Ram banken P7P55D Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 09:12
Hoi Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn ram banken zoals in de titel te zien en of met mijn bios.
mijn bios detecteerd maar 4096mb aan memory en windows detecteerd 8 gb, maar zegt dat er 4 gb beschikbaar is. volgens cpu-z zijn alle ram banken gewoon te detecteren.

kheb het volgende geprobeerd:
-Cmos reset via achterkant
-Batterijtje eruit en erin
-Een grafische kaart eruit gehaald om te kijken of het aan de power lag
-ram reepjes omgewisseld

Ik weet het even niet meer, mischien dat iemand anders er wel antwoord op kan geven.

MVg,

Rick Peters

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:51
misschien handig om te weten voor anderen: gaat het om het setje wat in je signature staat dus:
CPU: i7-860 2,8GHz @ 4.0GHZ | GFX: 2 x GTX470 (sli) | RAM: Corsair Dominator 1600MHz @ 1900MHz 4x2GB | SSD: 2x Corsair F60 SSD 60GB Raid0 | HDD: Seagate 7200.12 -1.5TB | Mobo: Asus P7P55D Deluxe | Case: CoolerMaster Storm | Cooler: Corsair H70
?

• SupremeRick
oh sorry.. ja natuurlijk gaat het over die ;), maar ik heb nu de overclock er af gehaald en ram draaid JDEC.

i7-860
Msi GTX470
Asus Gtx470
Asus P7P55D Deluxe
650watt voeding
2 ssds
2 hdd's

op het asus forum hebben meer mensen er last van, ik had er geen last van tot 2 dagen geleden. vorige keer verholp ik het met een cmos reset maar dat werkt nu niet.

en nog een rare ontdekking gedaan.. dat als ik 6 gig erin doe dat ie dan maar 2 gig detecteerd.. a.u.b kan iemand helpen xD

[Voor 43% gewijzigd door SupremeRick op 11-06-2011 14:58]

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• SupremeRick
Hoi iedereen, ik heb uit eindelijk het probleem gevonden. door omstandigheden waren er 2 pinnetjes gebogen (geen idee welke omstandigheden en waarom) maar het zei zo.. ik heb deze pinnetjes rustig met de vaste en een naald terug gebogen in een normale positie en dat heeft schijnbaar gewerkt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee