Toon posts:

Time machine icm netwerkschijf Osx 10.6

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 410346

Topicstarter
Zoals de titel doet vermoeden zoek ik een netwerkschijf voor m'n moeder want die zie ik nog niet altijd bezig zijn met een usb disk op haar laptop. Nu las ik echter op internet dat time machine icm een netwerkschijf niet out of the box werkt? Deze berichten waren echter wel van vorig jaar en eerder dus vroeg me af of dit nog steeds zo is en/of dat dat allemaal wel meevalt...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Een time machine is ook een router/wifi point, vandaar dat je deze wel moet instellen alvorens deze werkt

39

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:18

Kettrick

Rantmeister!

Fietsbel schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:33:
Een time machine is ook een router/wifi point, vandaar dat je deze wel moet instellen alvorens deze werkt
Time Machine is de software op de Mac, en deze werkt out of the box met een Time Capsule. Gebruik op een ander apparaat werkt werk, maar is minder betrouwbaar. Als je een oplossing zoekt die goed werkt, en blijft werken, koop een Time Capsule :)

• Ewin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:58
Je kunt ook een USB hdd aan je airport extreme of airport express hangen.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 11:51
Kan toch niet dat Apple zoveel verschil laat zitten tussen een Time Capsule en een AirPort Extreme? Een 2TB Time Capsule heb je voor €450,- en een AirPort Extreme voor €170,- als ik me niet vergis. Dat betekent dat het zo 150 euro scheelt. Enige verschil wat ik me kan bedenken is de snelheid, gezien je bij de AirPort wel een USB 2.0 touwtje naar je HDD hebt hangen, terwijl het in de Time Capsule neem ik aan via SATA gaat. Maar of je dat echt een must is voor Time Machine. Mua..

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:01

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zoek er dan wel een hdd bij die automatisch uitkan, anders staat de hdd de hele tijd niks te doen.

Overigens heb Nas systemen van Qnap en Synology ook time machine ondersteuning. Voor time machine moet er een programma draaien op je mac en op de nas, een standaard netwerkschijf zal dus ook niet werken.

@hierboven, dat heb je met Apple systemen. Het werkt makkelijk maar daar betaal je ook voor :)

[Voor 31% gewijzigd door Mr_gadget op 11-06-2011 14:53]

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 11:51
Hèhè, ja dat weet ik, en ben ook helemaal niet te beroerd om wat meer uit te geven als het goed werkt. Maar dit is een vergelijking tussen 2 Apple producten die bijna identiek werken. Vandaar. ;)

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

• Ewin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:58
Froggle schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 15:18:
Hèhè, ja dat weet ik, en ben ook helemaal niet te beroerd om wat meer uit te geven als het goed werkt. Maar dit is een vergelijking tussen 2 Apple producten die bijna identiek werken. Vandaar. ;)
Het grootste verschil is dat je bij de time capsule de hdd intern hebt zitten en je geen aparte hdd en eventueel stekkers en snoertjes hoeft aan te sluiten. Het is eigenlijk een soort "upgrade" van de extreme. Upgrades kosten altijd veel bij Apple, kijk maar naar de upgrades van intern geheugen bij de Macs.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee