Toon posts:

Draagbare microfoon versterker

Pagina: 1
Acties:

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik ben opzoek naar iets wat makkelijk mee te nemen is, waarmee ik mijn microfoon (kleine oor headset) kan versterken. Aangezien (voor zover ik weer) er geen speakers zijn die direct het signaal van de microfoon kunnen laten horen (te zwak). De enigste oplossing die ik er voor kan vinden is een kleine versterker.
Het gaat erom dat ik voor bepaalde werkzaamheden vaak een (gas)masker op moet, en dan hoor je bijna niet wat iemand zegt. Mijn oplossing was dus een kleine microfoon te gebruiken en daarop kleine speakers aansluiten (Op batterijen of iets dergelijks)

Kan iemand mij helpen met dit ? Zijn deze dingen te koop of kan je ze zelf maken ?

Alvast bedankt :)

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:53
het is vast wel te koop, maar het is ook wel te maken:
http://www.circuitsonline...rofoonvoorversterker.html
of
http://www.circuitsonline...microfoon-versterker.html

daar mag denk ik alleen geen speaker rechtstreeks achter.
dan moet er nog een kleine eindversterker achter:
http://www.circuitsonline...io/250-mw-versterker.html
of iets meer vermogen:
http://www.circuitsonline...io/1-watt-versterker.html

ik denk dat die 250mW versterker ruim voldoende is, en hij verbruikt weinig

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
Is dit niks?
timberleek schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:58:
je kan niet rechtstreeks linken naar conrad. je kan wel rechts van het product op directe productlink klikken. dan krijg je een venster met de juiste url
Hehe, ik weet het maar doe het dan alsnog elke keer fout :) Ik doe namelijk een rechtsklik op die directe productlink aan de rechterkant -> koppelingslocatie kopiëren en dan hier plakken. Maar je moet dus eerst nogmaals klikken en dan krijg je pas een popup met de juiste link :)

[Voor 139% gewijzigd door Nielson op 11-06-2011 12:07]

• timberleek
je kan niet rechtstreeks linken naar conrad
wij hebben jouw cookies niet.
je kan wel rechts van het product op directe productlink klikken. dan krijg je een venster met de juiste url
of het artikelnummer natuurlijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij de conrad onder de bouwpakketten even zoeken naar een microfoon voorverterker en een leuke eindversterker (op 12v ?) en die 2 aan elkaar knopen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 20:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

memphis schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:11:
microfoon voorverterker en een leuke eindversterker (op 12v ?)
Ik zou kijken naar iets wat ook op 9V werkt, dan kun je er een 9V blokbatterijtje instoppen. Die dingen zijn overal te krijgen, lijkt me praktischer dan 12V.

[Voor 11% gewijzigd door real[B]art op 13-06-2011 00:22]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• timberleek
dan moet je wel uitkijken met je vermogen van je eindversterker.

je kan maar heel weinig stroom uit een 9v blok trekken vanwege de interne weerstand

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

12v is handiger, kent vele opties in accu's en 220v voedingen, een 7Ah loodaccu is heel veel gebruikt en makkelijk te laden via een motorfiets druppellader. (Aldi Lidl)
Mag het niet veel gewicht hebben kan je ook voor een 3-cel LiPo accu gaan

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• timberleek
maar niet handig om op je rug oid te dragen in het geval van de werkzaamheden waar de ts het over heeft

dan zou ik eerder gaan voor een klein lithium accupack

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Euh wat is er mis met een standaard gehoorapparaat voor slechthorenden ?

Iperf

• heuveltje
  • Laatst online: 23:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

fish schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:54:
Euh wat is er mis met een standaard gehoorapparaat voor slechthorenden ?
Als je een masker ophebt blokkeert dat ook je gehoorapparaten lijkt me.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die dingen versterken toch ?

Iperf

• heuveltje
  • Laatst online: 23:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

fish schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:57:
die dingen versterken toch ?
Jup maar ze versterken alles wat ze horen, en zo'n masker verzwakt/vervormd alles enorm !
Als jij ze dus in je masker doet versterkt het niet alleen de buitengeluiden 100X maar ook je eigen ademhaling.
Dus je hoort alleen een aardbeving die ademhaling heet :)
Je wilt dus de microfoon buiten je masker en je "speaker" binnen het masker :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja ok hangt ook af van het masker

Iperf

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Het gaat erom dat de mensen mij verstaan. Als ik nu praat hoe je gemompel :+
Microfoon moet dus binnen het masker. Nu is dat geen probleem, ik heb een microfoon die geen ademhaling meepakt. Bovendien hangt hij vlak bij mijn oor dus dat is geen problem.
En het is inderdaad niet de bedoeling dat ik met een hele rugtas loop :+
Het gaat er dus om dat de mensen mij horen, ik hoor zelf alles prima door het masker heen.

[Voor 12% gewijzigd door Cornelisjuh op 14-06-2011 12:13]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 18:51
Is het geen optie om met portofoons (met headset) te gaan werken?

Anoniem: 83844

Wat voor werkzaamheden doe je? chemische gassen? licht ontvlambaar?? Wij maakten gebruik van speciale portofoons ivm schoonmaken van brandstoftanks. Zijn zat oplossing beschikbaar die direct doen wat jij wil.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee