Toon posts:

FF code EVGA 750i SLi FTW

Pagina: 1
Acties:

• JustAJ
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 19:10
Beste tweakers,

mijn probleem is wat de titel al zegt, mijn EVGA 750i FTW bordje geeft een FF code. Ik heb in de handleiding gekeken, daar staat alleen BOOT bij. Wordt ik ook niet wijzer van. Toen ben ik op internet gaan zoeken, daar heb ik wat tips gevonden van mensen die zeiden bijv: cmos resetten, alle hardware wat niet nodig is om te booten eruit halen en dan booten. Dit heb ik allemaal gedaan, en nog geeft het loeder deze FF code. Onboard speakertje zegt ook helemaal niks. Tot vanmiddag heeft het ding goed gewerkt. Ik heb hem een paar keer opgestart omdat ik met de koeler van mijn videokaart aan het rotzooien was (dit was terwijl de videokaart eruit was), en ik even wilde testen of deze het deed. Ik durfde dit niet echt op m'n goede pc te doen.
Help, heb ik weer een mobo gesloopt? :(

Configuratie:
mobo is dus een EVGA 750i Sli FTW
processor: intel E6300, standaard clock
geheugen: Kingston DDR2-667
videokaart: nVidia 9800GTX, waarvan ik net de koeler gedemonteerd had om de koelpasta te vernieuwen omdat hij op idle al 60 graden werd(2e handsje)
hdd: een of ander oud IDE ding, die het tot vanmiddag goed deed.

Edit: wat misschien ook het vermelden waard is, is dat ik een 4 pen 12V aansluiting (CPU) gebruik, waar het moederbord er eigenlijk plek heeft voor 8. Heeft tot nu toe ook altijd gewerkt

[Voor 8% gewijzigd door JustAJ op 10-06-2011 22:20]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
nu weet ik het niet zeker, maar volgens mij is FF de code van EVGA die je krijgt als het systeem goed boot, volgens mij is gewoon je videokaart kapot

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• JustAJ
hmm, dat zou jammer zijn... Heb hem net uit elkaar gehaald om de koelpasta te vernieuwen. Zit een custom koeler op nl, en hij werd een beetje heet. Even gekeken, zat nauwelijks koelpasta op...
Maar zelfs met de videokaart eruit, hdd eruit, en 1 streepje geheugen blijft 'tie FF geven

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En met alles er uit, dus ook het geheugen?

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Volgens mij heeft nedernakker gelijk, FF staat voor dat het mobo denkt dat ie succesvol boot

• JustAJ
@Agent-X: nope, nog precies hetzelfde probleem.

@Gleighton, nedernakker: dat is ook wat ik ondertussen begrepen heb. Maar waarom zou die niet verder booten dan? En tijdens dat proces moet de interne speaker toch al een keer wat gedaan moeten hebben?

Het viel me trouwens net op dat hij direct naar FF springt, zonder eerst wat andere codes weer te geven, terwijl dat geloof ik wel moet?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
ik zit even snel te zoeken maar vind niet echt een overzicht, weet je zeker dat het niet in de user manual staat?

maak anders een topic aan op het EVGA forum. daart kunnen ze je de lijst wel geven..

ik las wel ergens iets over het niet goed aangesloten zitten van kabels, check even of dit allemlla in orde is..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-06 14:32
FF staat voor Fully Functional. Niks mis mee dus. Probeer eens een andere videokaart te testen, denk dat je met het vervangen van de koeler iets verkeerds hebt gedaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee