Anoniem: 362718

Topicstarter
Goededag!

Ik ben recent beginnen nadenken over het aanschaffen van een iPad2. Ik zit vaak achter de pc, doe namelijk veel webontwerp, Photoshop, zit vaak op het web en speel computerspellen. Nu begin ik me te ergeren aan het feit dat ik hier steeds in mijn bureau hoef te zitten voor te doen wat ik wil doen, zeker nu de zomer er aankomt. DUS! denk ik er aan om een iPad te kopen. Ik vraag mij af hoe gemakkelijk het is om bv. mijn desktop beeld naar mijn iPad te streamen en of het mogelijk is om bv Minecraft (ik weet het, ik weet het..) te spelen op een iPad d.m.v het streamen van mijn desktop. Verder heb ik een ton aan muziek en schaf ik wel eens een film aan. Waarom dan geen netbook / laptop? Omdat ik iets wil dat niet toetsenbord gebonden is en geen minuut vraagt om op te starten. Nu heb ik ook het nieuws van Windows 8 zitten volgen en dan kom ik op enkel vragen.

- Is een iPad nu iets dat ik zou kopen?
- Wacht ik beter op Windows 8 (aangezien je daar zowiezo je klassieke Windows programma's op kan gebruiken)

Komt er op neer dat ik graag een apparaat wil dat ik vanuit mijn hangmat kan gebruiken zonder te veel te hoeven inleveren op mijn desktop ervaring (of toch de mogelijkheden er van).

Dank alvast,
Argama

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Voor content creatie is een tablet niet ideaal in mijn optiek(*). Webontwerp en Photoshop zou ik zelf niet op een tablet willen doen (als het al zou kunnen).

Voor surfen en spelletjes is de iPad ideaal. M.b.t. Minecraft: http://kotaku.com/5766336...ng-to-iphone-ipad-android

Remote desktop apps zijn er ook in overvloed voor de iPad. Deze werken prima, maar je hebt wel te maken met het feit dat je je (Windows) desktop applicaties niet op touch zijn voorbereid. IMHO: aardig voor nood, maar niet om op te werken.

Als je je desktop wilt vervangen, zou ik het niet doen (ook niet met Windows 8 trouwens). Een tablet is gewoon een ander soort device.

(*) uitzonderingen als Sketchbook daargelaten

[Voor 10% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-06-2011 21:49]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Anoniem: 362718

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie!

Wel voor een website van 0 te maken dacht ik bv. eerder mijn grafisch werk achter mijn computer te doen en dan het saaiere (voor mijn persoonlijk :) ) html / css / js werk rustig in het zonnetje te doen d.m.v. het iPad keyboard, ik spreek mezelf daar wat tegen " Omdat ik iets wil dat niet toetsenbord gebonden is " maar deze is natuurlijk te ontkoppelen. Hoe werken de remote desktop apps precies? 1 vinger is pijl + 2e is rechter muis klik? + kan ik het iPad toetsenbord (virtuele versie) gebruiken net zoals ik dat op mijn desktop doe (buiten de knoppen die er natuurlijk niet bij zitten in de virtuele versie).

Alles wat ik lees / weet over iPad klinkt als muziek maar zijn er andere alternatieven?
Hoe goed houd iPad zich tegen Android apparaten en is er een ander apparaat waar ik beter op wacht mocht
ik toch van plan zijn een iPad 2 / ander tablet aan te kopen?

Anoniem: 269758

Zoals ik het hier lees zou ik eerder voor een MBA gaan dan voor een iPad. Coden zal niet zo super gaan op een iPad vrees ik en die Remote Desktop dingen werken ook niet zo lekker imo.

Ok, je wil geen toetsenbord maar als je dat soort zaken gaat doen is het toch wel een must. Verder start die MBA enorm rap op, en je kunt hem eigenlijk gewoon dichtklappen, dan gaat alles nog rapper.

Ikzelf ben ook webdever en heb me zopas een iPad aangeschaft, maar niet om op te coden of designen. Eerder om mijn afgeleverde presentaties/ontwerpen te kunnen tonen bij klanten en om lui op de bank wat te stumblen. Ik heb er nog geen toetsenbord aan gehangen, maar ik vrees ervoor dat het coden er smooth zal op gaan.

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 17:09
Zou voor dit ook niet voor een iPad gaan maar eerder voor een Macbook Air inderdaad. Als je met Stand-By werkt is dat ding zo opgestart. Verder denk ik dat je met schrijven zo'n toetsenbord toch wel erg lekker is en met gamen werkt het makkelijker.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Inderdaad,de Air lijkt me dan beter. Snel opstarten door de SSD en erg licht, je kan er al je programma's gewoon op draaien. Zoals JelmerHT zegt is de ipad wel weer ideaal om werk op te tonen bij klanten.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Als je veel foto of videobewerking doet dan is een MBA ook niet ideaal! Neem dan de 13 inch MBP!.

@ TS: De iPad is eigenlijk je verlengstuk van je Mac voor de dagelijkse lichte taken en puur en alleen voor het consumeren,niet voor het produceren. :)

De mens wikt maar God beschikt.

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08-2022
Idd ik heb een MBP en die werkt ideaal. Lekker snel en geen iOS beperkingen geneuzel. de iPad heb ik ook voor 'ff op de bank' internetten, Al moet ik voor de meeste filmpjes weer naar de MBP want dat domme ding ondersteunt geeneens Flash terwijl 80+% van de online filmpjes op Flash is gebaseerd, ook al ben ik geen Flash fan.
En verder pdf'jes lezen etc. En een mooie sterrenatlas (Skysafari) die je kunt gebruiken als hulp bij sterrenkijken en die werkt offline ook. En die is veeel beter dan de andere sterren apps. Ook Google Sky voor ANdroid haalt het niet daarbij.

Maar verwacht geen computer vervanger op zo. Ook de Android tabletten zijn dat niet.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:33
Ik snap ook niet zo goed wat je probleem is met de opstarttijd van een netbook. Een netbook heeft ook standby/hibernate en als je dan toch al de moeite wilt doen om op een tablet te coden, wat is die 1 minuut opstarttijd dan eigenlijk. Je doet er waarschijnlijk al een halve minuut of meer over om naar buiten te gaan. :?

En mocht je dan toch je sneller willen kunnen booten koop dan een ssd zoals een vertex 2: pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB (of een MBA natuurlijk maar dan ben je wel wat meer kwijt dan de prijs van een tablet).

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Of kijk hier eens naar: http://notebooks.com/2011...sktop-connectivity-video/

Zit in een vergelijkbare situatie als jij en ik ga wrs een transformer aanschaffen en dan een desktop systeem als remote desktop server thuis gebruiken (dus dan heb ik het goeie van 3 werelden, de kracht van een desktop systeem, effectiviteit van een laptop en mobiliteit van een tablet)

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06 12:12
Als je serieus wilt werken met de iPad dan kan ik je dat echt afraden. Het ding heeft net te veel beperkingen om echt functioneel te zijn. Nu klink ik heel negatief maar ik zal het even schetsen:

Mijn Blackberry gebruik ik voor bellen/sms/mail/facebook/twitter/agenda
Mijn iPad gebruik ik voor aantekeningen maken/browsen/spelletjes/(voornamelijk pdf) documenten lezen/agenda
Mijn PC (mac whatever) gebruik ik voor het schrijven van essays, verslagen, onderzoeken en alle research werk dat daarbij hoort.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• larreh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 21:51
De aankomende serie MBA's zullen ongeveer even veel (of meer) kracht hebben als de 'Mid-2010 MBP (8gig ram)' 13 inch.
Zelf ben ik in het bezit van dat laptopje, en doe ik hier eigenlijk alles mee.. Van Photoshop tot Korte animaties in After Effects 720p, naar HDMI video uitvoeren via MBP naar tv. De MBA zal wel veel 'snappier' aanvoelen door zijn SSD, en is in mijn ogen qua design het mooiste apple product.
Ook heb je wat meer opslag capaciteit t.o.v de duurste Ipad 2 (correct me if i'm wrong!).

• Spunker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2018

Spunker

Banned

Volgens mij snappen sommige mensen zijn vraag niet helemaal. Hij geeft duidelijk aan geen laptop te willen, en dan komen er comments met suggesties voor een MBA 8)7

Het streamen van games is niet echt geweldig in mijn optiek, ik heb tot nu toe alleen maar diashows gekregen bij mijn pogingen om pc games te streamen op mijn ipad.

Ik raad de ipad aan voor mobiel en luchtig gebruik. Voor werk gerelateerde zaken zou je de simpelere taken mee kunnen uitvoeren, het schrijven van html met een draadloos toetsenbordje zou wel kunnen. Maar met de toutch screen hou je dat niet lang vol :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

Spunker schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 04:40:
Volgens mij snappen sommige mensen zijn vraag niet helemaal. Hij geeft duidelijk aan geen laptop te willen, en dan komen er comments met suggesties voor een MBA 8)7
Probleem is dat hij zijn wensen beschrijft en daaruit blijkt dat een laptop precies is wat hij wenst.

Hij wil een simpele kleine computer voor op de bank en probeert daar bijna geforceerd een iPad in te laten passen, terwijl dat helemaal niet geschikt is voor wat hij er mee wil doen.

Hij wil kunnen coden, maar geen toetsenbord. Hij wil iets dat snel opstart, maar welke laptop start je uberhaupt nog op tegenwoordig en/of doet dat niet in luttele seconden. En dat waren ongeveer de argumenten tegen een laptop...

[Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 24-06-2011 08:47]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

GreatSlovakia schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:53:
Of kijk hier eens naar: http://notebooks.com/2011...sktop-connectivity-video/

Zit in een vergelijkbare situatie als jij en ik ga wrs een transformer aanschaffen en dan een desktop systeem als remote desktop server thuis gebruiken (dus dan heb ik het goeie van 3 werelden, de kracht van een desktop systeem, effectiviteit van een laptop en mobiliteit van een tablet)
Ik sluit me hier bij aan. Voor wat browsen en een enkel lettertje typen kan je mooi alleen de tablet gebruiken, en mocht je toch wat meer willen typen/coden, klik je het toetsenbord eraan. Ik denk dat een tablet (of dat nou een iPad of Android ding is) alleen net te beperkt is voor wat je beschrijft.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17
Als je bijvoorbeeld deze koopt: http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_Slate_EP121/ kan je er dus ook op tekenen in Photoshop (er zit een digitizer laag op), plus je kan Minecraft spelen zonder te hoeven streamen. Er zit uiteraard een los toetsenbordje bij. Je levert wel iets in qua batterijtijd tov een iPad.

En als reactie over het standby-verhaal hierboven; dat heb je op elk OS.

[Voor 28% gewijzigd door Ramon op 24-06-2011 09:13]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Anoniem: 296131

De iPad zal prima werken voor je denk ik. Ik gebruik hem precies zo en het is een verlengde van mijn pc geworden. Die gebruik ik ook wel maar veel minder sinds de komst van de iPad 2. Het was even wennen alleen in het begin, vooral dat je geen bestandsmappen hebt, maar daar is ook een app voor of workaround. Gebruik veel mijn NAS nu in combi en dat werkt perfect.

En als ik veel moet typen gaat dat prima met het bluetooth toetsenbordje van Apple.
Gewoon doen!

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 11:22
Ik zou dan eerder voor een Asus Eee Pad Transformer gaan. Je hebt de keuze om een keyboard eraan te hangen, super batterij (in dock combo 16 uur). En naar mijn idee een opener OS (welke nog wel moet groeien!).
Met mijne kan ik ook mijn mac overnemen, zoals gezegd doe ik dat liever voor de nood. Coden etc zou ik niet weten hoe het er op gaat, maar ik gok dat het wel goed moet gaan. Ook de twee usb poorten zijn fijn om te hebben (hang er een muis aan, of externe hd). Het is voor mij meer een netbook welke ik ook als tablet kan gebruiken, wanneer ik dat wil.
Nu wil ik de Transformer niet te erg promoten, want er zijn genoeg bugs en de bouwkwaliteit is ok niet je van het, maar voor wat jij wilt doen lijkt het een beter apparaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 10:09
Zeer interessant altijd dat een TS nooit meer wat laat horen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:05
Voor het schrijven van code raad ik een tablet als de iPad af, dat werkt echt niet lekker. Zoals Naad al zegt kan de Transformer wel een mooie oplossing zijn, wanneer je code wilt schrijven sluit je hem gewoon aan op de dock met keyboard. Enige nadeel wat ik me zou kunnen bedenken is dat je liever iOS hebt en dat de iPad wat hipper is.

Edit: zie net dat de Transformer een glossy scherm heeft, dat gaat niet lekker werken in de zon...

[Voor 13% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 01-07-2011 11:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 10:09
Als ik echt moet typen dan sluit ik gewoon een bluetooth keyboard aan op de iPad, werkt uitstekend. Maar ook ik zou met TS wensen een laptopje kiezen.

Anoniem: 268181

ik heb precies de indruk dat je redenen precies gebasseerd zijn om het goed te praten om toch een ipad te kopen.
je wilt geen laptop, niet achter je pc zitten, toch kunnen surfen en whatever. dan blijft er niks anders over dan een tablet ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee