Hallo iedereen,
Ik zoek naar een programma waarmee ik het onderstaande kan bereiken:
Ik heb 2 (muziek)videofilmpjes.
Video 1: Full HD maar lage kwaliteit geluid.
Video 2: Hogere kwaliteit geluid, maar slechte video.
Wat ik nu dus wil doen is het geluid van video 2 gebruiken in video 1. Hiermee zal ik dus Full HD + goede kwaliteit geluid verkrijgen. Het gaat hier meestal om .mp4 bestanden, maar ook andere file extensions zoals .mkv (container files).
Nu moet ik verder ook nog rekening kunnen houden met het feit dat Video 1 wat vertraging kan hebben (bv halve seconde zwart beeld voordat het filmpje zelf begint). Dit is dan bijvoorbeeld in tegenstelling to Video 2 die geen vertraging heeft.
Iemand die mij een programma (freeware of commercieel) of meerdere programma's kan noemen waarmee ik dit zou kunnen bereiken?
Ik zoek naar een programma waarmee ik het onderstaande kan bereiken:
Ik heb 2 (muziek)videofilmpjes.
Video 1: Full HD maar lage kwaliteit geluid.
Video 2: Hogere kwaliteit geluid, maar slechte video.
Wat ik nu dus wil doen is het geluid van video 2 gebruiken in video 1. Hiermee zal ik dus Full HD + goede kwaliteit geluid verkrijgen. Het gaat hier meestal om .mp4 bestanden, maar ook andere file extensions zoals .mkv (container files).
Nu moet ik verder ook nog rekening kunnen houden met het feit dat Video 1 wat vertraging kan hebben (bv halve seconde zwart beeld voordat het filmpje zelf begint). Dit is dan bijvoorbeeld in tegenstelling to Video 2 die geen vertraging heeft.
Iemand die mij een programma (freeware of commercieel) of meerdere programma's kan noemen waarmee ik dit zou kunnen bereiken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Zelf had ik iets in gedachten waarbij ik het volgende moet doen: 1. Geluid extracten van Video 2 en deze ergens apart opslaan. 2. Video 1 laden. Hierbij zie je dan duidelijk het beeld en geluid in een aparte tijdlijn staan. Ook zie je het geluid dan in "waves". 3. De geextracteerde geluid toevoegen. Misschien een optie om beide over elkaar te leggen zodat je het precies goed kan neerleggen (of een optie om geluid te delayen)? 4. De slechte kwaliteit geluid verwijderen en video opslaan (als...). |