Toon posts:

Videokaart houdt overscan niet vast

Pagina: 1
Acties:

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09-2021
Sinds vorige week heb ik een Sony Bravia Full HD 82cm LCD tv gekocht, heel mooi dus en ik nu dus ook dagelijk mijn laptop erop aangesloten. Echter heb ik problemen met het beeldscherm.

Mijn laptop heeft de resolutie van 1920x1080 en mijn TV dus ook, maar als ik de HDMI kabel in de laptopsteek is het beeld eerst heel klein, dan moet ik in de Catalyst Control Center de Overscan van 15% naar 0% zetten en dan wordt het gehele beeld gevuld, alleen wordt dit op een of andere manier niet opgeslagen, iedere keer als ik de laptop opnieuw aansluit aan de televisie, ik een game ga spelen of moet bevestigen als administrator slaat het beeld weer terug naar het kleine beeld, er blijven dan zwarte balken van 2/3cm op het beeld zitten.

Nu heb ik al het een en ander zitten rommelen in de tv settings zelf maar daar kan ik het beeld alleen maar zo zetten dat hij zoomt en dus de helft niet op de tv toont.

Ook had ik een nieuwe Catalyst Control Center geïnstalleerd maar daar kon ik niet eens de overscan instellen.

Als ik Black Ops of TDU2 ga spelen en die speel ik op een resolutie van 1280x720 heb ik ook een kleiner scherm dan hoort te zijn, is dit ook mogelijk om te scalen tot het maximale beeld?

Ik heb een ATI Radeon HD4570

Hopelijk kan iemand me hier een handje mee helpen :)

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 10:17
Overscan is voor een signaal naar analoge tv's sturen. Bijv. over s-video. Hdmi is exact. 1920x1080 iedere pixel van de tv word apart aangestuurd.

Hoe word de tv herkent in cc?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 10:17
Heel apart dit. Wat gebeurt er als je je tv als primair scherm insteld (en je laptop scherm uit zet?)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09-2021
Dan gebeurt er niks, het probleem blijft zich dan voor doen.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-12-2022
Geen oplossing van mij, maar ik herken dit probleem. Hetzelfde gezeik heb ik met m'n HD2900XT gehad, wat er gebeurd is dat AMD's CCC in de EDID van je scherm ziet dat het om een HDTV (of een pc monitor die zich als HDTV voordoet zodra hij op HDMI word aangesloten) gaat, en dan knalt hij underscan-compensation aan.

Dat er al 10 jaar HDTV's worden verkocht die gewoon 1:1 pixelmapping ondersteunen, is AMD blijkbaar niet van op de hoogte.

Het "leukste" is inderdaad, dat zodra er 1 instelling (resolutie, refreshrate, etc) anders is, hij weer de default-settings van het scherm pak, en dus weer vrolijk underscan-compensation inschakeld.

Gezien je een laptop heb, kan ik geen advies geven, maar ik wil nog wel even meegeven dat ik het heb opgelost door een GTX460 voor m'n desktop te kopen, en wat HDTV-meuk betreft is dat een hele opluchting. Geen gezeik w.b.t. overscan of andere onzin uit het analoge tijdperk, en ook audio-over-dvi werkt gewoon in 1 keer, iets wat ik bij m'n 2900XT onder windows niet voorelkaar kreeg (terwijl het wel werkte onder Linux :') ).

Onder Linux was het nog leuker met de officiele AMD drivers (in ieder geval, destijds), daar zit niet eens een optie in CCC om underscan-compenstation uit te zetten, ... stelletje prutsers. :F

[Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 13-06-2011 14:47]

Pentaxiaan

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 15:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

Tja, ATi is gewoon een kutmerk voor videokaarten. Singlehead gaat het nog wel, maar zodra je extern gaat werken of in multihead is het gewoon huilen.

De nVidia-driver zit technisch veel beter en consistenter in elkaar.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
LauPro schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:50:
Tja, ATi is gewoon een kutmerk voor videokaarten. Singlehead gaat het nog wel, maar zodra je extern gaat werken of in multihead is het gewoon huilen.

De nVidia-driver zit technisch veel beter en consistenter in elkaar.
Hooray voor de fanboy :+?

Edit : klinkt misschien wel stom, maar heb je op opslaan/ apply geklikt vanonder?

[Voor 10% gewijzigd door yzx op 13-06-2011 14:57]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 15:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

Nou het valt mij gewoon iedere keer op. Ik heb hier een quad screen pivot setup met xinerama en glx ondersteuning op alle displays. Dit was met de ATI drivers gewoon nooit gelukt. Simpel ivm de performance van de driver en de (on)mogelijkheden van de kaart.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee