Toon posts:

Brief RDW ivm geen verzekering

Pagina: 1
Acties:

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
krijg ik zojuist een brief van de RDW, met de melding dat ik sinds 2006 een Tomos op mijn naam heb staan en dat daar in 2006 een kenteken voor afgegeven is en dat deze dus niet wa verzekerd is.

Het vreemde aan dit verhaal is, dat ik in 2006 wel een tomos op mijn naam had, maar toendertijd was een kentekenplaat nog niet verplicht. ik heb deze dus ook nooit aangevraagd.
De tomos is nooit op de weg gebruikt en staat sinds aanschaf half gesloopt voor onderdeeltjes in de schuur ( zonder kenteken).

In de brief van het RDW staat dus ook het kenteken genoemd wat ik zou moeten hebben. Via digid (toch nog ergens goed voor) kon ik ook zien dat dit kenteken op mijn naam staat. Meldcode via digid site komt overeen met laatste 4 cijfers van het framenummer. Het gaat dus echt om dat ding wat hier al 5 jaar staat.

Hoe kan het dat er een kenteken is uitgegeven, die ik nooit heb aangevraagd?
Zometeen krijg ik een boete omdat de brommer niet verzekerd is (dat is hij dus al niet sinds 2006) maar wel een kenteken schijnt te hebben. Ik heb dus ook 0,0 aan papieren van dat ding.

Mijn paludarium // iRacing Profiel

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Anders bel je het RDW met die vraag, lijkt me handiger dan op een forum. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
yeah i know, maar RDW is dicht, oftewel al geprobeerd ;) nu moet ik tot dinsdag wachten voor meer info.
En dan gaat het heel het weekend knagen, dus gooi ik het maar even in de groep, wie weet wat voor nuttigs er nog gemeld wordt.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 12:55

tdw

Amai seg!

Voordat je een kenteken had op snor- en bromfietsen, moest je toch een "verzekeringsplaatje" hebben?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds 1 september 2005 worden alle nieuwe brommers geleverd met een kenteken. Ik weet niet van wanneer de Tomos stamt? Maar als dat na 1-9-'05 is zou het verklaren waarom je dit 'fantoomkenteken' hebt.

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
de tomos was al van voor 2005, en heeft nu nog steeds het verzekeringsplaatje uit 2006 er op zitten van toen ik hem kocht.
nog wel een nuttige toevoeging, de brommer is na aankoop wel geschouwd, maar heb met die papieren nooit een kenteken aangevraagd, aangezien ik hem bij nader inzien toch ging slopen.

[Voor 42% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 10-06-2011 18:16]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:59
Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:13:
nog wel een nuttige toevoeging, de brommer is na aankoop wel geschouwd, maar heb met die papieren nooit een kenteken aangevraagd, aangezien ik hem bij nader inzien toch ging slopen.
als ie geschouwd is heb je volgens mij automatisch een kenteken... en daarmee verzekeringsplicht, tenzij je schorst.

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
hmm is dat zo nachtnet? dat verklaart wel dat hij op mijn naam staat volgens het RDW.
maar het is toch vaag dat ik hier helemaal niks heb, geen kentekenbewijs, geen tenaamstelling, geen kentekenplaat niks..

om de brommer als gesloopt op te geven moet ik bovenstaande papieren wel opsturen naar het RDW zie ik. toch maar dinsdag afwachten en bellen hoe ik dit nu aan moet pakken.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 23:55
na die schouwing (kon toen van 2005 t/m begin 2007 ofzo)

kreeg je idd papieren om kenteken+plaat aan te vragen. Denk dat het daar fout is gegaan!

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:44

Mrs Redhair

TruckingGirl

Kentekenpapieren niet hebben maakt niets uit. Met het framenummer kunnen ze ook de boel nakijken.

Instagram:Ambitielozemeisjes

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 02:58

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Als de brommer toentertijd geschouwd is, kreeg je aan de hand van die schouwing de kentekenpapieren opgestuurd. Daarmee was de brommer voorzien van een kenteken (op papier althans). Met die kentekenpapieren in de hand kan men een kentekenplaat aan laten maken. Waarschijnlijk heb jij de kentekenpapieren wel ooit gehad, maar er verder nooit iets mee gedaan. Hoewel er nu geen kentekenplaat is, is jouw brommer wel geregistreerd als kentekendragend (dmv de kentekenpapieren).

Wat nu precies de te bewandelen weg wordt weet ik niet, maar het zou zoiets kunnen worden als nieuwe vervangende kentekenpapieren aanvragen bij de RDW, en de brommer vervolgens met die nieuwe kentekenpapieren opgeven als gesloopt.

Op dit moment zul je je brommer nog moeten schorsen om geen bekeuring te krijgen voor het feit dat je niet voldoet aan de verzekeringsplicht.

This is where Honda MT, MB, MTX, MBX and NSR enthusiasts come and discuss their projects

steel niet, de overheid duldt geen concurrentie

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
heb eindelijk contact gehad met het RDW, ik moet het begeleidende kaartje invullen dat hij gesloopt is en dat ik verder geen papieren heb. Dan zou het goed moeten komen volgens de RDW..
Ik ben benieuwd.
Bedankt voor de hulp so far

• frickY
  • Laatst online: 10:51
Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:13:
de tomos was al van voor 2005, en heeft nu nog steeds het verzekeringsplaatje uit 2006 er op zitten van toen ik hem kocht.
Nadat je hem hebt geschouwd heb je de kenteken papieren opgestuurd gekregen.

Ik heb precies hetzelfde; Heb al jaren (7+) een scooter staan die ik ooit weer rijdend hoop te maken. In 2006 heb ik een oproep gehad in verband met de kentekenplicht. Het ding is toen geschouwd, en ik heb een kentekenbewijs ontvangen. Het kenteken zelf heb ik echter nooit laten persen.

Sindsdien moet ik hem elk jaar schorsen zodat je niet verzekeringsplichtig bent. Dat heb jij dus verzuimt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee