Toon posts:

[VISTA] Vista blue screen 0x000000f4

Pagina: 1
Acties:

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-05 11:32
hallo,

Wederom een vaag probleem.

Een asus x51R laptop geeft het volgende blue screen: 0x000000f4(0x0000003).

De volgende items heb ik reeds geprobeerd:

Opstartherstel via de windows vista CD.
bcdedit /rebuild
chkdsk /r
sfc /scannow(geeft melding: windows resource protection could not start the repair service).

Het blue screen geeft aan dat hij een dumpfile aanmaakt. Maar deze is niet terug te vinden op de harde schijf.

Bios is reeds opnieuw ingesteld, maar weinig opties mogelijk.
Ander geheugen geprobeerd, ook geen oplossing.

Harde schijf is getest via Hirens, ook hier geen fouten.
Mbr is hersteld, ook geen oplossing.

Zit een beetje met de handen in het haar.

Als ik het bsod dump file zou kunnen lezen zou ik een stuk verder zijn maar deze wordt gewoon niet aangemaakt.

Iemand suggesties? 8)7

edit:

Het volgende artikel heb ik reeds ingekeken.
Connecting a hard disk drive in slave only mode leads to system halt during resume from standby

[Voor 11% gewijzigd door Reboot op 10-06-2011 16:50]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:21

Fiber

Beaches are for storming.

format c - clean install... (tenzij er waardevolle data opstaat natuurlijk)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Reboot
Liefst geen clean install.

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-04 12:50
Fiber schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:55:
format c - clean install... (tenzij er waardevolle data opstaat natuurlijk)
Dat is echt het meest belachelijke advies dat je kan geven.

@Reboot

Heb je hier gekeken? http://www.techspot.com/vb/topic65491.html
Zou volgens hun iets te maken kunnen hebben met je page-file.

[Voor 18% gewijzigd door Relief2009 op 10-06-2011 21:38]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Vind je ook geen meldingen als je meuk: BlueScreenView 1.31 gebruikt? En staat er verder niets in de eventviewer? Is dit toevallig begonnen na de installatie van software? Een windows update die geinstalleerd is? Wanneer vind de BSOD plaats? Tijdens het opstarten van het systeem en is het systeem verder onbruikbaar? Of gebeurd het zo nu en dan terwijl je ergens mee bezig bent?

Desktop | Server | Laptop

• Reboot
De hdd was eerst *leeg*, toen ik hem extern aansloot gaf hij aan dat deze zogezegd pas geformat was.

Ik heb deze hersteld mbv hirens boot cd, en toen kon ik via de cd van vista verschillende herstellen proberen.

Het blue screen komt altijd bij het opstarten.
Wanneer ik veilige modus open komt deze tot aan de cursor en krijgt dan de bsod.

@relief2009. Ik kan niet direct mijn pagefile clearen omdat ik niet in windows kan.
Ik ben aan het uitzoeken of ik het via command line kan doen.

@rupie. Van dat programma heb ik nog nooit gehoord ma ga het eens bekijken
Edit: Denk niet dat het gaat werken, ik heb geen minidump bestanden.

Volgende command uitgevoerd via repair console:
reg add "HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management" /v PagingFiles /t REG_MULTI_SZ /f

Maar heeft ook geen resultaat

Bluescreen dump kunnen uitlezen, gaf aan wininit.exe.
Helaas niet veel meer opties dan herinstallatie.

Bedankt voor het meedenken!

[Voor 26% gewijzigd door Reboot op 11-06-2011 12:36]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee