Toon posts:

Gratis software voor bedrijven

Pagina: 1
Acties:

• BarbaraD
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-08-2020
Op internet is veel gratis software te vinden. Als je de gebruiksvoorwaarden leest zie je meestal dat het gratis gebruik enkel is voor persoonlijk gebruik.

Ik ben op zoek naar een programma om een website te maken voor een kleine zaak maar toch om in orde te zijn met die gebruiksvoorwaarden. Iemand enig idee ?

Bestaat er ergens een lijst met gratis software die mag gebruikt worden door bedrijven ?

Mogen programma's als openoffice, google docs gebruikt worden ?

Dank

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10-2022
Notepad?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:06

Fiber

Beaches are for storming.

Linux, bijv Ubuntu, Mint, Suse of Fedora installeren. Dan heb je keus genoeg.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

^^ en op windows heb je geen keus genoeg? Je opmerking slaat een beetje als een tang op een varken.

Verdiep je in de licenties die aan dergelijke applicaties hangen. Veel opensource licenties, zoals GPL, Berkley, apache license zijn vrij te gebruiken voor commerciele doeleinden. Waar je mee op moet passen is wanneer je bijvoorbeeld source code of gecompileerde binaries mee gaat leveren met je producten, dan kunnen er bijzondere voorwaarden aan hangen.

OpenOffice valt onder de LGPL v3 license en is inderdaad vrij te gebruiken voor commerciele toepassingen.

[Voor 30% gewijzigd door Standeman op 10-06-2011 16:36]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 12:29
Zoek op open source software, voor linux en windows.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

jan99999 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:08:
Zoek op open source software, voor linux en windows.
Open source betekend officieel ook niet dat je het zomaar gratis kan gebruiken. De meeste OS licenses staan wel toe dat je het zonder te betalen mag gebruiken voor commerciële doeleinden, maar dat is niet per definitie zo.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• BarbaraD
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-08-2020
Dank allemaal voor antwoord

Standeman, daar zit nu net wat mijn probleem, van het ene mag het wel, maar dan toch weer niet.

Ik zal mijn vraag eens anders herstellen.

Weet iemand een programma om een eenvoudige website te maken, voor eigen gebruik voor mijn eigen zaak, die ik gratis mag gebruiken.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Notepad++ werkt prima voor het maken van een site ;)

Anders trial versie van dreamweaver+photoshop.. in 30 of 60dagen moet je het wel een site kunnen maken ;)

Mijn V&A

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 12:29
http://www.linuxalt.com/
http://www.openinhoud.nl/zoeken
http://www.osalt.com/
http://sites.google.com/s...--programma-alternatieven
http://linuxappfinder.com/alternatives?page=1

Hier zie je welke linux programma vergelijkbaar is met windows programma.
Alleen moet je kijken of deze vrij te gebruiken is.
Van deze programma's zijn ook meestal windows versie's aanwezig.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:36

kevin33

Welkom in Utopia.

Voor de website zou je kunnen kijken naar Joomla, Wordpress of Drupal.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

BarbaraD schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:09:
Op internet is veel gratis software te vinden. Als je de gebruiksvoorwaarden leest zie je meestal dat het gratis gebruik enkel is voor persoonlijk gebruik.

Ik ben op zoek naar een programma om een website te maken voor een kleine zaak maar toch om in orde te zijn met die gebruiksvoorwaarden. Iemand enig idee ?

Bestaat er ergens een lijst met gratis software die mag gebruikt worden door bedrijven ?

Mogen programma's als openoffice, google docs gebruikt worden ?

Dank
Zo'n site is er eigenlijk al: Sourceforge

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 02:19

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat je precies zoekt is me niet duidelijk.

wellicht:
Wikipedia: Comparison of HTML editors

Maar vervolgens moet je dat nog ergens hosten. Typisch bieden hosting providers relatief goedkope LAMP (linux/Apache/MSQL/php) shared hosting accounts aan.

Wellicht wil je ook naar een CMS kijken, omdat daar veel makkelijker teksten op te editen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee