Toon posts:

Hoe hoog mag de temp van een 1000 mhz Athlon TB?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe hoog mag de temperatuur worden:?

Mijn temperatuur ligt nu op de 43 graden na het booten, een minuut of 5 na de boot 38 graden. en ik heb um een heel klein beetje geOCt 1000@1030 mhz.

Is het trouwens bezwaarlijk om te overclocken door alleen de FSB aan te passen?
Ik denk namelijk dat door een hogere FSB de communicatie tussen verschillende onderdelen in de PC sneller gaan werken.
Als dit niet klopt moeten jullie het maar zeggen!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ah goede vraag,

Zelf heb ik mijn 1GHz op 1,2 draaien met een temp van bijn 45 graden (stressed). Ik heb een SuperOrb om mijn CPU te koelen. Aangezien een AMD tot +/- 90 graden kan, moet 45 geen probleem zijn. De grens licht bij mij bij 50. Een goede airflow kan ook geen kwaad :9:9:9

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• BiG_G
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

90C moet zonder probleem kunnen, daar performance op koude beter is.......

voor de rest, uitproberen, bij niet meer booten ff stapje terug. >:)

You can either agree with me or be wrong!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

38 graden idle is gewoon normaal.
AMD procs houden over het algemeen niet zo van een hoge FSB. Vanaf de 110 hebben de meeste procs al problemen. Je kan het beste ff je proc unlocken en ff met de multiplier spelen.
je TB 1000Mhz kan wel wat meer hebben dan 1030Mhz hoor >:)

Verwijderd

Topicstarter
Als koeling heb ik een mastercooler tot 1,2 gigahz met iets er onder met omhoogstaande pinnen (heatsink misshien:?). Ik heb me laten vertellen dat zo'n ding met pinnen de warmte weg haalt bij de proc.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

mijn thunderbirdje loopt op 1199(11*109)na unlock en voltage mod op 1,95 volt. wordt hooguit 50 graden met superorb, je moet gewoon zorgen dat alles onder de 70 graden blijft ofzo en zorgen dat je voeding sterk genoeg is..Mijn voeding trekt een multiplier van 11,5 en 12 niet, dan moet mijn vcore omhoog en dat betekent dat het verbruik van de proc omhoog gaat, heb ook maar een 230 watt voeding, dus dat is minder :(
Over een tijdje neem ik een 330 watt van antec ofzo en dan zal ik wel op de 1300 uitkomen met luchtkoeling >:)
maar kortom: zorg dat ie niet vsatloopt en niet idioot heet wordt ( <70 á 80 C.) hij loopt toch al vast voordat je de 70 graden haalt:?
Succes..

JayGTeam (213177)

Verwijderd

ff een vraagje.
Met die nieuwe borden met via chipset, kan je dan gewoon software matig kijken wat de temperatuur van je proc. doet?
Zo ja . Welke programma is hier het meest geschikt voor
Ik zit erover te denken om de Abit / Epox met Raid controller te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Abit levert software bij het board.

Met die software kan je van alles uitvinden.

Systeem temp

CPU temp

Mainboard fan speed

CPU speed etc.

Je kan zelfs zorgen dat het prog je waarschuwd bij te hoge temperaturen.
Dan hoor je 1 of ander geluid!

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op zondag 18 maart 2001 21:39 schreef sjuk het volgende:
38 graden idle is gewoon normaal.
AMD procs houden over het algemeen niet zo van een hoge FSB. Vanaf de 110 hebben de meeste procs al problemen. Je kan het beste ff je proc unlocken en ff met de multiplier spelen.
je TB 1000Mhz kan wel wat meer hebben dan 1030Mhz hoor >:)
Bij 38 idle is de koeling niet echt geweldig, maar niks om je druk over te maken. Met een Coolermaster DP5 6H51 heb ik hem idle zo rond de 35°C, en stressed op 49°C. Met een Alpha PEP66T heb ik hem op 28°C idle en op 39°C stressed. Dit zijn getallen op default.
Bij overklokken naar 1300 wordt het 42 om 57 voor de Coolermaster, en 35 om 50 voor de Alpha.

Een Athlon heeft geen enkel probleem met een hoge FSB. De mijne houdt het vol tot 150mhz FSB, dan wordt ie instabiel. Weet nog niet of dat door het geheugen komt, processor of mobo. Nog niet op meerdere moederborden geprobeerd. Alleen wel nieuw mobo nodig omdat ie geploft is op 150mhz FSB (vermoed ik) :(.
De limiet in de FSB ligt meestal aan het moederbord. De KT133 chipset is erg onvriendelijk voor een hoge fsb. vaak kom je niet verder dan 110. Met de KT133A chipset is dat probleem verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik je goed begrijp is een coolermaster dus best wel ok, want bij de 70 graden zit je pas te hoog, toch:?

En die coolermaster van mij kan t/m 1,2 gig aan wordt er gezegt.
Wat moet ik me daar van voorstellen, kan ik dan bijvoorbeeld de 1200 mhz net halen en bij de 1250 zegt ie BOOM?

Verwijderd

Topicstarter
Hee AaroN, heb je er bezwaar tegen als ik je icoontje ook gebruik?

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op zondag 18 maart 2001 22:14 schreef Ro2 het volgende:
Als ik je goed begrijp is een coolermaster dus best wel ok, want bij de 70 graden zit je pas te hoog, toch:?

En die coolermaster van mij kan t/m 1,2 gig aan wordt er gezegt.
Wat moet ik me daar van voorstellen, kan ik dan bijvoorbeeld de 1200 mhz net halen en bij de 1250 zegt ie BOOM?
Die coolermaster valt nog wel mee ja. Haalt regelmatig betere of gelijkwaardige resultaten dan het hele assortiment aan Orbs wat velen gebruiken valt me op. Het is niet de beste keus voor overklokken, want je hebt een goede airflow in je case nodig, en de waarden die ik geef zijn allemaal met Arctic silver koelpasta. Wil je echt gaan overklokken dan is een betere cooler toch wel aan te bevelen.
Denk dan maar aan de Globalwin of de Alpha coolers met pittige fans er op. Dat vergroot simpelweg je kansen. De waarden die ik nu geef zijn met een zeer goede processor, die zich makkelijk laat overklokken. De vorige Tbird 1Ghz die ik had (is stukgegaan) kam met de coolermaster maar tot 1100, en met de Alpha tot 1264 (stabiel onder volle belasting dan wel). De cooler had daarbij dus een hele grote invloed op de overklokbaarheid.

Wat betreft je vraag of de processor explodeert als je voorbij de gespecificeerde 1.2Ghz gaat, dat loopt wel los. De stabiliteit wordt echter niet gegarandeert. De ene processor wordt warmer dan de andere, en bij een wat warmer exemplaar zit je dan dus gewoon tegen het plafond van die cooler aan. Hij kan niet veel meer warmte mee afvoeren. De processor zal dan niet optimaal gekoeld worden , en daardoor mogelijk instabieler worden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, en ik maakte een foutje, idle is ie 32-33 graadjes.

Wat me trouwens opvalt is dat ik bij Sisoft sandra met 100@1080 al aardig dicht bij de prestaties van de gemiddelde Pentium 4 1500 mhz in de buurt kom.

Best wel slordig van pentium als dit zou kloppen:o!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 23:16
denk dat dit idd wel klopt, p4 is niet zo errug snel hoor! :)

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Pagina: 1