Toon posts:

Fan trager laten draaien

Pagina: 1
Acties:

• LijpeDude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-12-2022
Onlangs heb ik een nieuw systeem gekocht met daarin o.a. 2x een GTX 560 in SLI

Deze kaarten werden erg warm (rond de 90 graden) waardoor ik me genoodzaakt voelde om een extra fan in m'n systeem te plaatsen. Op advies heb ik voor een 80mm fan van Papst die 3600 toeren maakt gekozen.

Als ik aan het gamen ben bevalt de fan geweldig. De grafische kaarten worden "slechts" nog maar 70 graden.

Het probleem is nu dat wanneer ik een film kijk, op het internet surf, of wat dan ook ik stapel gek word van de geluidsproductie van de fan. Is er ook een mogelijk om de fan langzamer te laten draaien wanneer m'n grafische kaarten de extra koeling, zoals bij het gamen, niet nodig hebben ?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:23
Een fancontroller kopen is het makkelijkste.

Edit: Misschien in je BIOS even rondkijken of er nog quiet Fan options zijn voor non-PWM fans. Of heb je je fan direct aan de molex aansluiting hangen?

[Voor 63% gewijzigd door D4NG3R op 10-06-2011 15:12]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 10:35
ja met een fancontroller, als je dat woord eens door de zoekfunctie miks vind je het wel

Stadia was beter....

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Als het een 3 pin aansluiting is kan je deze nemen :)
pricewatch: Zalman FanMate 2

[Voor 21% gewijzigd door K1pc0rn op 10-06-2011 15:13]

• D4NG3R

• LijpeDude
Bedankt voor de snelle reacties.

Heb ik nog wel een vraag wat betreft de Scythe Kaze Q Black.

Hoe zit het daar met de aansluitingen ? De kabels aan mijn fans zijn namelijk erg kort, waardoor alles nog maar net past. De kabels tot aan de drive bay doortrekken gaat niet lukken ben ik bang.

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hhmmm, je kan als je een beetje creatief bent de kabels zelf verlengen.
of je kan dit kopen:
http://www.highflow.nl/aa...in-verlengkabel-30cm.html

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05-2022
fanmate 2 van zalmanhttp://tweakers.net/pricewatch/86686/zalman-fanmate-2.html heeft iig halve meter kabel eraan,
die kun je ook tegen de achterkant van baykleppie plakken en gaatje boren voor het regelknoppie 8)

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• D4NG3R
LijpeDude schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:31:
Bedankt voor de snelle reacties.

Heb ik nog wel een vraag wat betreft de Scythe Kaze Q Black.

Hoe zit het daar met de aansluitingen ? De kabels aan mijn fans zijn namelijk erg kort, waardoor alles nog maar net past. De kabels tot aan de drive bay doortrekken gaat niet lukken ben ik bang.
Bij de Q zitten 4 verlengkabels van 50cm ;) . Zelfs in mijn gigantische kast (CM690 Adv II) heb ik nooit problemen gehad met de lengte.

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Mijn ervaring met Papst fan`s zijn dat deze maar 2 draadjes bevat (vaak blauw en rood)

Hoeveel draadjes bevat jouw fan LijpeDude ? En hoe is deze aangesloten? Via molex of waren het losse draadjes?

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

• LijpeDude
D4NG3R schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:32:
[...]

Bij de Q zitten 4 verlengkabels van 50cm ;) . Zelfs in mijn gigantische kast (CM690 Adv II) heb ik nooit problemen gehad met de lengte.
Prima, heb 'm inmiddels besteld. Nogmaals bedankt voor het advies.
The_Cyberspace schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:39:
Mijn ervaring met Papst fan`s zijn dat deze maar 2 draadjes bevat (vaak blauw en rood)

Hoeveel draadjes bevat jouw fan LijpeDude ? En hoe is deze aangesloten? Via molex of waren het losse draadjes?
Deze heeft 3 draadjes, en zit via molex aangesloten
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee