• BasPH
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 19:59
Ik zit al lange tijd met een probleem waar ik niet uit kom:
Ik heb een pc met een Gigabyte HD4670 kaart die draait op Windows 7 Pro 64-bit. Mijn tv is een Level L6542 Full-HD TV. Ik heb de nieuwste drivers (versie 8.671) geïnstalleerd. De PC en TV zijn verbonden met een 10 meter lange HDMI kabel. De HDMI kabel heb ik getest, die werkt gewoon.

De TV heeft 2 HDMI ingangen, als er niets is aangesloten wordt er 'No Signal' weergegeven op een zwart scherm. Als ik de HDMI kabel aansluit blijft het scherm ook zwart, maar verschijnt er geen 'No Signal'. De PC herkent een monitor als 'Mstar Demo'. Er komt geen geluid uit de TV. Ik heb de resolutie van mijn monitor op 1920 x 1080 staan. Ik heb het beeld geprobeerd uit te breiden en te dupliceren, maar de TV blijft zwart. Heb ook de computer ge-herstart nadat ik alles heb ingesteld, helaas zonder resultaat.

Heb naar soortgelijke problemen op internet gezocht, maar in 99% van de gevallen moet men alleen de TV op HDMI1 modus instellen, dat heb ik natuurlijk al gedaan.

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Anoniem: 315629

Hoe is de verbinding gemaakt van DVI naar HDMI? Probeer 1st met een korte (1 à 1,5 m) hdmi kabel. Maak de HDMI verbinding, schakel 1st tv aan, dan de computer. Stel resolutie in op 1024 x 576 50 fps. Ga naar de instellingen van de videokaart en schakel gebruik 2 monitoren in. Doe een scherm detectie van hieruit. Er zouden 2 monitors bij de videokaart moeten verschijnen. Indien je al verschillende HDMI toestellen aansloot op je TV, kijk of er een reset procedure is voor dit toestel. Bvb langdurig indrukken van toets of toets combinatie op afstandsbediening.

Geluid: komt niet mee over DVI (beeldsignaal alleen) je moet nog een audio verbinding maken tussen computer en scherm en hier de extar voorziene audio ingang gebruiken bij de HDMI-1 ingang voor PC gebruik (digitaal optisch/coax, of analoog)

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 10-06-2011 15:09]

• BasPH
Mijn PC monitor is op de DVI poort aangesloten. Dan kan ik toch gewoon mijn TV op de HDMI poort zetten, of doe ik dan iets fout?

Ben vanavond weer thuis, zal dan alles proberen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
10m HDMI kabel is een flinke afstand, probeer (bij wijze van testen) eens een 2M kabel te gebruiken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Anoniem: 315629

BasPH schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:30:
Mijn PC monitor is op de DVI poort aangesloten. Dan kan ik toch gewoon mijn TV op de HDMI poort zetten, of doe ik dan iets fout?
Nee, specs geven voor die kaart enkel: Video uit D-Sub (VGA), DVI-I en geen HDMI?
Na gaan of jou kaart dan wel simultaan 2 monitors ondersteunt?

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
Anoniem: 315629 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:43:
[...]

Nee, specs geven voor die kaart enkel: Video uit D-Sub (VGA), DVI-I en geen HDMI?
Na gaan of jou kaart dan wel simultaan 2 monitors ondersteunt?
Denk niet dat dat het probleem is, elke recente videokaart moet toch 2 monitoren kunnen ondersteunen? (zelfs mijn Diamond Viper kon dat geloof ik :P)
De specs is waarschijnlijk niet compleet, op plaatje zie je wel degelijk een hdmi poort :P

Denk idd, eerst tv aan dan pas computer. Dat heeft mijn LG plasma ook, andersom detecteerd die m niet.
Probeer andere kabel, alleen hdmi aansluiten etc.

Bij geluidskaart instellingen moet je je audio op hdmi output zetten wil je geluid via je hdmi ook meezenden. Maar dan krijg je geen geluid meer via je aangesloten pc speakers.

• BasPH
2 monitoren aansluiten, 1 op dvi en 1 op vga werkt zonder problemen. Op de videokaart zit een vga, een dvi en een hdmi poort. Ik heb geen kortere hdmi kabel thuis liggen, dus zal eerst al het andere proberen voordat ik de kabel ga verwisselen.

• BasPH
Oke, eindelijk beeld op de TV! Ik heb eerst de TV aangezet, daarna m'n PC. Alle mogelijke resoluties uitgeprobeerd en ik krijg alleen beeld bij de volgende resoluties:
  • 800x600
  • 1024x768
  • 1152x864
  • 1280x768
  • 1280x800
  • 1280x960
  • 1360x765
Raar dat 1920x1080 niet werkt. 720p film ziet er op zich prima uit, dus daar heb ik eigenlijk geen problemen mee. Het is nog niet gelukt om geluid uit de speakers van de TV te krijgen, kon even niet zo snel de instellingen daarvoor vinden. Moet morgen weer heel vroeg op, dus morgenavond weer wat verder rotzooien om het geluid werkend te krijgen. Alvast heel erg bedankt voor de hulp _/-\o_

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Aan die resoluties te zien (1366x768) is het een HD-Ready scherm.

Voor de audio moet je even rechtermuisknop doen op het speaker icoontje en dan Playback Devices selecteren. Hier zou HDMI bij moeten staan.

[Voor 64% gewijzigd door D4NG3R op 11-06-2011 00:41]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• 330d
Ik vraag me eigenlijk ook af, stel dat je 1080p als resolutie kan instellen, maar je pakt een lagere. Zie je uberhaubt verschil als je een 1080p film afspeelt?

• BasPH
Was erg blij eindelijk beeld te zien, maar krijg helaas het geluid nu nog steeds niet aan de praat. Onder afspeelapparaten of playback devices staat er geen HDMI:

ATI DP Output kan niet worden getest omdat er niets is aangesloten. Heb de audio drivers van mijn moederbord geüpdatet. Heb in apparaatbeheer onder geluid alle audio devices uit- en ingeschakeld. Onder apparaatbeheer -> systeemapparaten staat er 2x High Definition Audio-besturing, deze zijn allebei ingeschakeld. Het volume van m'n PC en TV staan natuurlijk hoog.

Iemand een idee wat er fout kan zijn?

Het is trouwens (volgens de verpakking) een Full HD scherm:

• 330d
http://support.amd.com/us...udiofromHDTV.aspx#header2

Heb je trouwens wel de laatste drivers geinstalleerd? Bij mijn ATI kaartje had ik nog een AMD hd audio driver geloof ik.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10
330d schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:04:
http://support.amd.com/us...udiofromHDTV.aspx#header2

Heb je trouwens wel de laatste drivers geinstalleerd? Bij mijn ATI kaartje had ik nog een AMD hd audio driver geloof ik.
Lijkt er inderdaad op dat ts alleen op de Gigabyte site heeft gekeken voor drivers, waar 8.671 (2009-11-26) als laatste versie staat. Sowieso dus ook even de laatste videodrivers installeren. Laatste ATI HDMI Audio driver is op de Realtek site te vinden.

• BasPH
Heb de ATI HDMI Audio Driver geïnstalleerd, en bij afspeelapparaten staat nu Realtek HDMI Output:

En hij staat daar als niet aangesloten... :'( In apparaatbeheer staat ATI HDMI Audio, die werkt correct. In de Realtek Audio configuratie is de HDMI poort niet selecteer-baar:

De TV heb ik als hoofdmonitor ingeschakeld, maar Realtek HDMI Output blijft niet aangesloten. Ik heb helaas geen andere HDMI kabel, dus mocht niemand weten wat ik dit keer kan proberen, dan zal ik een andere HDMI kabel proberen te vinden.

Edit:
Heb nu eindelijk geluid uit m'n TV gekregen, door een 3,5mm jack kabel van PC naar TV aan te sluiten. Vervelend dat het niet over HDMI lukt, maar op deze manier werkt het ook, en ik ben al lang blij dat beeld + geluid werkt :) .

[Voor 111% gewijzigd door BasPH op 12-06-2011 13:31]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee