Een van mijn klanten begon eind vorige week te klagen dat hij niet meer in kon loggen op zijn website. Dus ik op onderzoek uit en mijn hostingprovider gebeld die het probleem gingen uitzoeken. Afgelopen donderdag kreeg ik antwoord dat ze een storing hadden gehad in hun dbms waardoor (een aantal) innodb tabellen corrupt zijn geraakt. Geen probleem dacht ik, zetten ze toch een backup terug. Nu blijkt het niet mogelijk om de database terug te zetten. Als reden geven ze op dat het om innodb tabellen gaat en dat die niet goed te backuppen zijn.
Bij het kiezen voor een hostingprovider heb ik o.a. voor de hostingprovider gekozen omdat zij dagelijks een backup maken zodat (hun eigen woorden) Al uw waardevolle data bewaard blijft. Nu puntje bij paaltje komt kunnen ze niets doen en mag ik aan 4 klanten van mij gaan vertellen dat ze hun data kwijt zijn. De hostingprovider zegt dat dat het risico is van een shared hosting en dat innodb tabellen er helaas niet altijd zonder kleerscheuren vanaf komen. Punt!
Het kan aan mij liggen, maar dit is toch niet normaal?
Bij het kiezen voor een hostingprovider heb ik o.a. voor de hostingprovider gekozen omdat zij dagelijks een backup maken zodat (hun eigen woorden) Al uw waardevolle data bewaard blijft. Nu puntje bij paaltje komt kunnen ze niets doen en mag ik aan 4 klanten van mij gaan vertellen dat ze hun data kwijt zijn. De hostingprovider zegt dat dat het risico is van een shared hosting en dat innodb tabellen er helaas niet altijd zonder kleerscheuren vanaf komen. Punt!
Het kan aan mij liggen, maar dit is toch niet normaal?