• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:51
heb onlangs een yamaha rx-v667 gekocht en heb hier diverse randapparatuur op aangesloten via hdmi 1.4 kabels. Dit heb ik ook met de htpc met dit moederbord ASUS M3A78-EMH HDMI AMD 780G gedaan.
Dit draait onder windows 7 en heb de hdmi geselecteerd voor de doorgave van het geluid. Nu heb ik echter problemen met het afspelen van sommige bestanden, een aantal wordt wel afgespeeld en ook met geluid en een aantal niet, daar krijg ik een foutmelding in wmp. Ik heb de laatste sharkcodecs geinstalleerd en tevens de laatste drivers.
wat doe ik verkeerd?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je zou iets uitvoeriger aan kunnen geven met welke (type) bestanden je wel en geen problemen hebt.

Testing, one, two ...

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-03 15:02
En diezelfde bestanden werken prima als je het geluid door iets anders laat komen?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welke foutmelding krijg je precies?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:25
Verwijder de codecs, en installeer MPC:HC
WMP is een behoorlijk brak programma met verschillende codecs. alleen met DXVA content is het makkelijker (en sneller).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 13:31

dlmh

Lo-Fi

Je moet sowieso in Windows bij de eigenschappen van je geluidsapparaat aanvinken welke formaten deze ondersteunt (DD, DTS, DTS-HD, Dolby HD, etc.)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• fv12
dlmh schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:04:
Je moet sowieso in Windows bij de eigenschappen van je geluidsapparaat aanvinken welke formaten deze ondersteunt (DD, DTS, DTS-HD, Dolby HD, etc.)
Deze zijn aangevinkt. Ik heb hetzelfde probleem als ik vanuit xbmc de bestanden afspeel, ik wil dat de yamaha de decodering doet, dus ik wil het geluid via hdmi doorgeven naar de receiver.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En aangezien ik dezelfde receiver in het bezit heb kan ik je verzekeren dat het geen enkel probleem hoeft te zijn om dit ook voor elkaar te kunnen krijgen. Met mijn HTPC setup stream ik zowat elke bestaand audio-format probleemloos naar de Yamaha.

Testing, one, two ...

• fv12
wat zijn jouw instellingen van je htpc dan?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij heb je nog niet alle bovenstaande vragen beantwoord? Met welke bestanden jij bijvoorbeeld problemen hebt?

Testing, one, two ...

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Ik heb zelf een RX-V467 aangesloten op m'n ATI4850 en dat werkt prima.

• fv12
hardware-lover schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:43:
Volgens mij heb je nog niet alle bovenstaande vragen beantwoord? Met welke bestanden jij bijvoorbeeld problemen hebt?
ik kom hier nog op terug en specifeer het wat nauwkeuriger

• fv12
heb het idee dat het geen codec probleem is, kreeg bij het omschakelen van diverse apparatuur via hdmi ineens de melding bij het terugschakelen naar de htpc dat er een verbinding is van hdmi naar dvi en dat het geluid via een andere aansluiting dient te gebeuren.....terwijl een hdmi 1.4 kabel de htpc met de receiver verbindt. Geen idee waarom ik deze melding krijg en mijn inziens is deze de oorzaak van het conflict met de doorgave van het geluid. iemand een oplossing?

• fv12
heb shark007 verwijderd. muziekbestanden worden via hdmi goed doorgegeven evenals mkv h264. Echter bij avi en mts geeft wmp de foutmelding en wordt er niks afgespeeld

• fv12
ook in de bios de setting s/pdif omzetten naar hdmi uit heeft ook niet tot het gewenste gevolg.
Ik kan ook bij mce de luidsprekers niet configureren. vreemd allemaal

• fv12
gevonden.herinstallatie shark007 en doorlussen via ac3 filter het werkt...en wow...wat een sound..

• fv12
volgend probleempje
Ik heb de hdtv decoder en htpc allemaal via dezelfde hdmi 1.4 kabels aangesloten op de receiver en deze ook via een hdmi 1.4 kabel aangesloten op de tv. Het is mijn bedoeling dat ik muziek van de htpc en decoder kan beluisteren zonder de tv aan te doen. Dit lukt me met de hdtv decoder echter als ik muziek afspeel op de htpc en de tv uitzet dan valt automatisch het geluid ook weg...dit is mijn moederbord http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M3A78_PRO/.
Ik heb de bios en drivers allemaal up to date en ik krijg geen geluidsdoorgifte van de htpc naar de yamaha rx-v667 voor elkaar zonder de tv aan te zetten...de hdmi verloopt via de amd hdmi output. Ik heb ook de realtek hdmi out geprobeerd maar hier krijg ik helemaal geen geluid ongeacht tv aan of uit.
iemand een oplossing?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:01

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Fenomeen wat je vaak ziet. Doordat de receiver als het ware ziet dat de TV uit is gezet stopt deze ook met muziek afpelen over de speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• fv12
is er een manier om dit aan te passen, vind het uitermate lastig en wil de receiver ook gebruiken voor true hd audio dus hdmi doorgifte is vereist.
Onhandig om dan steeds een coax kabel aan te sluiten of de geluidsdoorgifte om te zetten van hdmi naar digitaal

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zet HDMI Control eens uit in je tv en receiver?

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat zou te maken kunnen hebben met ARC (audio return) en/of de AMP instelling op de versterker, dat kan je eens proberen. Daarbij kan het ook nog eens zijn dat nu niet je Yamaha als aangesloten apparaat door je PC wordt gezien maar je TV en als je deze uitschakelt is het apparaat niet meer aanwezig onder Windows en valt daarom je verbinding ook vanzelf weg. Dat is dan ook te horen aan het geluid wat Windows afspeelt als een apparaat wordt aan- of afgesloten.

[Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 19-06-2011 21:03]

Testing, one, two ...

• fv12
heb ik gedaan in receiver hdmi control uitgezet en ook audio return uitgezet..helpt niet..ik kan geen instellingen in de tv vinden pan 42px80 waar ik de hdmi instellingen kan instellen
CodeCaster schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:53:
Zet HDMI Control eens uit in je tv en receiver?

• fv12
hopenlijk kan iemand me helpen....

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Ík heb het hier soms. Als ik muziek afspeel en ik zet m'n TV uit dan blijft de muziek soms doorspelen, maar soms ook niet. Heb gespeeld met de instellingen (HDMI control e.d.) maar dat maakte niets uit.

• fv12
effe een schopje..hpenlijk kan iemand bovenstaande issue oplossen

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 13:04
Vreemd, ik heb zelf een pan 42pz85 en een RX 467. Daarop aangesloten een HTPC en een decoder voor tv. Als ik de tv uitzet, dan valt het geluid even weg (2 sec) en speelt het gewoon weer door. Ik heb verder niets aan instellingen veranderd in de tv of receiver. Dus het moet wel werken, er zal ergens iets niet goed staan.
Denk dat het een instelling van de tv is.

• fv12
ik heb dus dit moederbord www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M3A78_PRO/
en ik krijg geen hd audio naar de yamaha rx-v667. Os is windows 7 32 bits en heb inmiddels de realtek ati hdmi hd audio driver geinstalleerd. Bij het instellen van die driver zie ik bij ondersteunende indelingen dolby, dts ed..maar geen hd dts, hd dolby.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hd audio natuurijk aangesloten via 1.4 hdmi naar de receiver wordt gespeeld en dat de reiver het decoderen doet.
Als media player heb ik al diverse geprobeerd oa xbmc, windows media player, power dvd 11 ultra versie.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij ondersteund de audiochip geen HD audio in de bedoelde HD formaten. Lpcm zal wel gaan lukken maar de tekst DTS-HD o.i.d. zal niet op je display gaan verschijnen. Ik heb daarbij ook mijn twijfels over de aanwezigheid van HDMI 1.4 op je moederbord maar dat versienummer heb je ook niet echt nodig voor de ondersteuning van de HD-audio formaten.
Er komt ook nog eens bovenop dat XBMC enkel Lpcm ondersteund. Er is wel een test-versie die dat wel voor elkaar krijgt maar die loopt zo gebrekkig dat ik het eigenlijk niet aan mag halen. MediaPortal, i.c.m. de juiste codecs (o.a. SAF 6.xx) kan het in ieder geval wel.

Testing, one, two ...

• fv12
hardware-lover schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:01:
Volgens mij ondersteund de audiochip geen HD audio in de bedoelde HD formaten. Lpcm zal wel gaan lukken maar de tekst DTS-HD o.i.d. zal niet op je display gaan verschijnen. Ik heb daarbij ook mijn twijfels over de aanwezigheid van HDMI 1.4 op je moederbord maar dat versienummer heb je ook niet echt nodig voor de ondersteuning van de HD-audio formaten.
Er komt ook nog eens bovenop dat XBMC enkel Lpcm ondersteund. Er is wel een test-versie die dat wel voor elkaar krijgt maar die loopt zo gebrekkig dat ik het eigenlijk niet aan mag halen. MediaPortal, i.c.m. de juiste codecs (o.a. SAF 6.xx) kan het in ieder geval wel.
Power dvd ondersteund hd audio wel, maar als ik het goed begrijp is de audio chip op mijn moederbord niet compatible met hd audio. Met andere woorden indien ik hd audio wil beluisteren dien ik het systeem te upgraden..

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
Er is geen kwaliteitsverschil tussen bitstreamen als DTS-HD MA / TrueHD en door de receiver laten decoden of door de source laten decoden en dan bitstreamen als LPCM.

http://www.highdefdigest...._1.3_Really_Necessary/853

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• fv12
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:33:
Er is geen kwaliteitsverschil tussen bitstreamen als DTS-HD MA / TrueHD en door de receiver laten decoden of door de source laten decoden en dan bitstreamen als LPCM.

http://www.highdefdigest...._1.3_Really_Necessary/853
met andere woorden..het decoderen van hd naar lpcm dient door bv powerdvd te laten gaan. Er is daar een instelling waar je kunt aangeven de audio via hdmi ongecondeerd te versturen naar de receiver of powerdvd het decoderen te laten gaan.
Indien het decoderen door powerdvd geen kwalieitsverlies oplevert is dit voor mij de oplossing.....hopenlijk is dit idd zo

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat HarmoniousVibe geschreven heeft is waar, v.w.b. weergave zijn er vrijwel geen verschillen.

There seems to be some confusion about the next generation HD movie discs and audio CODECs. Unlike the video CODECs used on both formats, the new audio CODECs are lossless which simply means without loss, or identical to the original. The three lossless CODECs supported by both formats are LPCM, Dolby TrueHD and DTS HD MA. At this point the question should be, if they are lossless than what is the difference? The difference for the most part is the number of bits. Both Dolby TrueHD and DTS HD use far less bits than LPCM, this leaves more space on the disc for other features. Of course audio is always more complicated than just CODECs, there is also the sample rate to consider and one of the benefits of LPCM is that is supports a higher sample rate than TrueHD or DTS HD, but considering that that sample rate is higher than most studio masters, that benefit is pretty much useless. So how many bits are we talking about here, actually alot. The same 2 hour movie with a 16/24, 5.1 sound track requires 4.14 GB with LPCM vs 1.26 GB for either TrueHD or DTS HD.

Testing, one, two ...

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
Volgens mij gaat TrueHD 'maar' tot 192kHz, terwijl LPCM en DTS-HD MA 384kHz doen. Maar zoals al wordt gezegd, is dat 'voordeel' vrij betekenisloos.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• fv12
ik speel blue ray films en rips af via mediaplayer classic http://mpc-hc.sourceforge.net/ de laatste versie. Ik zou graag willen dat de betreffende hd audio dts-hd ed. via de hdmi naar mijn yamaha rx-667 wordt gestuurd. Mijn chipset realtek alc1200 ondersteunt kennelijk niet dat de audio als bitstream naar de receiver wordt gestuurd waarna deze de decodering doet. Om toch te kunnen genieten van het sublieme geluid van de hd films zou ik graag willen dat mpc-hc de audio als LPCM over hdmi stuurt. Ik maak gebruik van de ATI HDMI driver laatste versie http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false en dit alles draait onder windows 7 32 bits.
Wat zijn de instellingen in mpc-hc om dit te verwezenlijk of heeft iemand andere oplossingen om mijn films met hd sound optimaal af te spelen, heb van alles geprobeerd shark 007 power dvd 11 ultra en kom niet verder dan het normale dts.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 457934

Die problemen heb ik ook met de V767, V768 en de A2010
Zal de fabrikant eens aanschrijven kijken wat die zegt:)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee