• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 00:18
Een klant heeft bij mij een nieuwe server besteld, inclusief Small Business Server 2011. Hierbij zit (waarschijnlijk overbodig om te zeggen) Server 2008 en Exchange 2010.

Zijn huidige server is een SBS 2003 server met dus Exchange 2003.

De situatie is als volgt. Deze klant heeft hele grote mailboxen. Mailboxen groter dan 10GB (voor een gebruiker of 4). Ik heb alle mailboxen kunnen exporteren via ExMerge, maar dat werkt niet met mailboxen boven de 2GB. Kortom: exporteren vanuit Outlook.

Voor sommige mailboxen ging het goed, maar bij 2 mailboxen krijg ik constant storingen. De melding 'Operation Failed' treedt op, als hij bijna klaar is met de mailbox van een GB of 11.

Onderzoek op internet via Google en op de Microsoft site leert mij dat de Exchange database waarschijnlijk corrupt. Kortom: eseutil gedraait om het op te lossen. Bij het commando
code:
1
 eseutil /r
krijg ik alleen telkens de melding, dat er een bestand in gebruik is en dat er dus niet verder gegaan kan worden. Ik heb hiervoor alles geprobeerd. Mounten, unmounten, met information store service gestart EN gestopt. Niets leek hier te helpen.

Inmiddels begint de tijd te dringen en ben ik op zoek naar DE manier om het probleem op te lossen. Het originele probleem dus: grote mailboxen omzetten naar PST bestanden, zodat die later weer teruggezet kunnen worden.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen, zonder allerlei dure software aan te schaffen ? Daarbij: doe ik iets verkeerd met eseutil ? eseutil met de /d optie duurt ongeveer 3 dagen met hun mailbox (ruim 80GB) en dat is op dit moment geen optie, tenzij het DE oplossing is.....

Wie kan mij helpen of mij de juiste richting op sturen ? Ik ben een beetje ten einde raad.....

Alvast bedankt!

Edit: isinteg ook gedraaid met alle testjes en -fix parameter aan. Heeft wel wat gefixed, maar geen oplossing geboden. Outlook blijft falen.....

[Voor 4% gewijzigd door Massiefje op 10-06-2011 11:15]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 13:07
waarom migreer je niet gewoon via de ingebakken wizards in SBS2011 :? die migreren netjes de mailboxen voor je via de 'move mailbox' wizard. niks geen gezeik met exmerge of outlook en 2gb file limits..

http://www.microsoft.com/...45-4d7a-a432-927e6880dcd0

er zijn gewoon migratiedocumenten voor. speciaal voor sbs2003 gebruikers die naar een nieuwe release willen. MS heeft dat speciaal zo simpel mogelijk gemaakt voor je :P

A wise man's life is based around fuck you

• Massiefje
Dat zou kunnen, ware het niet dat er zoveel maatwerk op de server aanwezig is, dat we gekozen hebben voor een schone en nieuwe installatie en niet alle oude shit meenemen naar de nieuwe server.

Ik vind het zeker een goede tip hoor, maar voor deze situatie heeft het helaas geen zin.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ook met een schone en nieuwe installatie kun je nog steeds mailboxen moven, zelfs over verschillende Exchange organisaties heen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 16:11
On the Migration Wizard Home page, click Migrate Exchange mailboxes and settings, and then click Next.
dan heb je alleen je exchange over en niet de rest van de zooi op de oude server

• Massiefje
Niet als ze in verschillende netwerken zitten..... toch ? Ze zien elkaar niet.

[Voor 21% gewijzigd door Massiefje op 10-06-2011 12:49]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dan zet je ze toch tijdelijk naast elkaar?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
Massiefje schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:42:
Dat zou kunnen, ware het niet dat er zoveel maatwerk op de server aanwezig is, dat we gekozen hebben voor een schone en nieuwe installatie en niet alle oude shit meenemen naar de nieuwe server.

Ik vind het zeker een goede tip hoor, maar voor deze situatie heeft het helaas geen zin.
die migratiewizard neemt alleen je AD mee en geen maatwerk software.

• Massiefje
Ik heb even gezocht en de migratiewizard is GEEN oplossing. De server (inclusief Hyper-V) is inmiddels volledig geinstalleerd en met de migratie wizard zou dat volgens mij opnieuw moeten.

Desondanks staat het idee van migreren van mailboxes via Exchange 2010 me wel aan. Maar.... waar kan ik een whitepaper en/of tutorial hiervoor vinden ?

En heeft iemand hier ervaring mee ?

(Edit: er stond 'een oplossing', moest zijn 'geen oplossing'

[Voor 8% gewijzigd door Massiefje op 10-06-2011 14:43]

• Zwelgje
remote move request gebruiken, kan je mailboxen uit een ander forest en een andere exchange org moven naar je nieuwe 2010 org.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd351280.aspx

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 20:28
Je kunt ook even voor de meest praktische oplossing kiezen als de tijd begint te dringen.

Wat je doet is eerst de agenda / contacts / tasks exporteren, dat is maar klein en gaat waarschijnlijk goed.
Dan doe je daarna mapje voor mapje de mails verslepen van de oude exchange mailbox naar een gekoppelde pst in outlook. Je zult zien dat een klein aantal mails een foutmelding geven met verplaatsen (2-3 mailtjes ofzo schat ik), dat is ook waar je nu last van hebt.

Het is meer werk, dus nogmaals als de tijd dringt dan zou je dit kunnen doen omdat het tenminste 100% zeker werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 28221

De mailboxen met POP connector leegtrekken, is dat een optie? Daarna outlook export maken van de agenda's, contactpersonen en eventuele rules.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 20:28
Anoniem: 28221 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:59:
De mailboxen met POP connector leegtrekken, is dat een optie? Daarna outlook export maken van de agenda's, contactpersonen en eventuele rules.
Zou dan niet de datum van ontvangst op alle mails gelijk getrokken worden?
Dat is wellicht niet erg wenselijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 28221

jimbo123 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:07:
[...]

Zou dan niet de datum van ontvangst op alle mails gelijk getrokken worden?
Dat is wellicht niet erg wenselijk.
Dat lijkt me idd niet wenselijk, maar volgens mij heeft het geen invloed op de datum.
Vervelender is wellicht dat de gemiddelde Exchange gebruiker zijn mail indeelt in mappen en die komen niet over met POP3. Misschien denken aan een oplossing met Imapsync?
Heb het weleens gebruikt om van IMAP naar Exchange 2003 te migreren en werkte prima.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee