Toon posts:

Site werkt niet in frame in IE9 en Firefox 4

Pagina: 1
Acties:

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2022
We hebben een website die werkt in alle browsers, behalve in Internet Explorer 9 en Firefox 4 wanneer die met frame based forwarding wordt bezocht. Wat niet werkt, is dat als je op Screenshots of Wallpapers klikt, dan gaat hij daar niet naartoe.

Onze site is gehost op www.ronimo-games.com/Awesomenauts. Wanneer hij direct daar wordt bezocht, dan werkt hij gewoon goed in alle browsers. Bezoek je hem echter via www.awesomenauts.com, dan werken de knoppen niet. Ik vermoed dat de oorzaak is dat vanaf die URL frame based forwarding wordt gedaan: de hele site wordt in een grote frame ingeladen om te zorgen dat in de URL-balk van de browser www.awesomenauts.com te zien blijft, ipv de forward naar www.ronimo-games.com/Awesomenauts.

Om te testen of dat inderdaad de oorzaak is, heb ik frame based forwarding uitgezet op awesomenauts.com (dus zonder www ervoor). En inderdaad, dan doet de site het wel.

Ik heb geen flauw idee wat we fout doen waardoor hij in een frame in die twee specifieke browsers niet werkt, en verder overal wel. Hopelijk heeft hier iemand enig idee?

Alvast bedankt! :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

Je kunt natuurlijk je server juist configureren ipv frame-based forwarding gebruiken? Dat lijkt me de meest logische oplossing.

Verder zal het probleem wel liggen in de javascript-manier van navigeren icm cross domain frames.

Fatsoenlijke links maken is dus ook een mogelijk lapmiddel.

[Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 10-06-2011 09:55]

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:54
Je directe url http://www.ronimo-games.com/Awesomenauts/ doet het ook al niet in IE 9 hoor, alleen met compatibility view aan, als je zonder compatibility ergens op klikt komt er een zwarte waas over waarna je nergens meer op kunt klikken.

Verder zou ik het eigenlijk niet weten, het lijkt me een server configuratie fout als het zonder www ervoor wel werkt.

• Oogst
Bosmonster schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:53:
Je kunt natuurlijk je server juist configureren ipv frame-based forwarding gebruiken? Dat lijkt me de meest logische oplossing.

Verder zal het probleem wel liggen in de javascript-manier van navigeren icm cross domain frames.

Fatsoenlijke links maken is dus ook een mogelijk lapmiddel.
Ik heb de URL geregistreerd bij joker.com (is me vele jaren geleden ooit eens aangeraden hier op GoT) en ik kan daar geen andere manier vinden om de URL te behouden dan frame based forwarding.

Heb je toevallig ook enig idee wat er dan concreet fout is in onze javascript code met die links waardoor die niet werken? Het ziet er voor onze kennis namelijk wel goed uit, dus blijkbaar zien wij iets over het hoofd.
LeVortex schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:55:
Je directe url http://www.ronimo-games.com/Awesomenauts/ doet het ook al niet in IE 9 hoor, alleen met compatibility view aan, als je zonder compatibility ergens op klikt komt er een zwarte waas over waarna je nergens meer op kunt klikken.

Verder zou ik het eigenlijk niet weten, het lijkt me een server configuratie fout als het zonder www ervoor wel werkt.
Verhip, nu zie ik het ook, hij werkt inderdaad sowieso niet goed in IE9! Maar dat lijkt wel een ander probleem te zijn: Lightbox lijkt niet te werken (dingetje om plaatjes mee te browsen, wordt heel veel gebruikt). Dat is dus nog een tweede probleem.

[Voor 7% gewijzigd door Oogst op 10-06-2011 10:21]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Oogst
LeVortex schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:55:
...
Ah, dat valt mee, deze hebben we al gevonden en gefixed: er is een nieuwe update van Lightbox en die fixed dit probleem. 8)

Blijven we zitten met het originele probleem: met frame based forwarding doen de knoppen het niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 23:04

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Loop je niet gewoon tegen een same-origin script blokkade op? Jaren geleden gaven cookies in frame al problemen (de oplossing was het gebruik van een P3P certificaat), maar het zou me niet verbazen als een dergelijke policy ook is doorgetrokken in de laatste browsers..

If it isn't broken, fix it until it is..

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 14:15

OkkE

CSS influencer :+

Ik zou hier even naar kijken, vooral de laatste lijkt me een probleem:

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

Oogst schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:19:
[...]

Ik heb de URL geregistreerd bij joker.com (is me vele jaren geleden ooit eens aangeraden hier op GoT) en ik kan daar geen andere manier vinden om de URL te behouden dan frame based forwarding.
Als je normaal het domein naar je hosting laat verwijzen, kun je die daar toch in de webserver koppelen aan die folder als root?

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Is het niet een idee om een van de twee urls gewoon te laten redirecten naar de ander? Dus als ik op ronimo-games.nl/awesomenauts kom de pagina gewoon te verwijzen naar awesomenauts.com?

Freelance Unity3D developer

• Oogst
OkkE schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:44:
Ik zou hier even naar kijken, vooral de laatste lijkt me een probleem:

[afbeelding]
Hmm, die zal het wel zijn ja! Echter, we zien geen handige manier om dit te fixen. Googlen naar deze error levert bijzonder ingewikkelde dingen op. Ik dacht dat er misschien gewoon een javascript call tussen zou zitten die simpelweg de frame onnodig loopt te editen, maar zoiets kan ik niet vinden.
Bosmonster schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:44:
[...]

Als je normaal het domein naar je hosting laat verwijzen, kun je die daar toch in de webserver koppelen aan die folder als root?
Ik snap niet wat je bedoelt met "in de webserver koppelen aan die folder als root?" Ik neem aan dat dat iets is dat ik in zou moeten stellen op www.ronimo-games.com/awesomenauts?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee