Toon posts:

LCD stuk, of repareerbaar?

Pagina: 1
Acties:

• jaspervz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 16:45
Hallo,

Ik heb onlangs een oude laptop van iemand gekregen. Op zich tof, ware het niet dat het LCD 'vreemd' doet. Witte tekst is strak en glashelder alleen als het scherm een zwart beeld zou moeten laten zien, zie ik dit:

Iemand een idee wat dit kan zijn? Er zitten geen barsten in en duwen tegen de connectors van het LCD levert ook niets op.

Vast dank!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Het lijkt er op alsof er iets is ingebrand op het scherm. Met TFT schermen gebeurt dat minder snel dan bij CRT schermen, maar het kan wel degelijk. Wellicht is er jarenlang een bewakingscamerabeeld op getoond.

• jaspervz
Ik heb even in paint een wit een zwart een rood een groen en een blauw vlak getekend. Die rode pixels gaan gewoon niet uit. Lijkt inderdaad alsof ze ingebrand zijn, of zouden ze kunnen blijven hangen? Dat er een stuurlijn op hoog blijft staan? (geen idee hoe zo'n scherm aangestuurd wordt... Lijn voor lijn?)

Zou dit nog te fixen zijn?

Overigens: het gaat dus om die rode pixels/streepjes in het zwarte vlak, die kast en de persoon zijn mijn kamer en ik ;-)

edit:
overigens:...

[Voor 18% gewijzigd door jaspervz op 10-06-2011 10:17]

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-05 20:28
Volgens mij zijn er pixel trainers die je scherm iets kunnen herstellen als ze zijn ingebrand...

Mijn ervaring ermee is minimaal, hooguit om te kijken of nieuwe schermen dode pixels hebben, maar het schijnt te werken...

linkje alhier

• Notebook Totaal
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-11-2015

Notebook Totaal

Bedrijfsaccount Notebook Totaal

@notebooktotaal

Ja de werking van dergelijke programma's in minimaal.
Je kunt ook "nog" proberen zachtjes het scherm te "masseren".

Ervaring leert echter dat 99 van de 100 gevallen het niet uitmaakt.

Heb je trouwens nog een overzichtfoto? Als een bepaalde lijn rood blijft zou het nml ook een defecte lintkabel kunnen zijn.

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• jaspervz
Die kan ik nog wel maken ja. Moet er wel bij zeggen dat wat op de foto staat 99% van het scherm is hoor ;-)
Een lijn is het iig niet. Meer zo'n patroon:

= = = = = = =
= = = = = = =
= = = = = = =
= = = = = = =

Ik zal ook eens spelen met die pixel trainer. Dan kan ik iig beter zien wat er aan de hand is.

[Voor 16% gewijzigd door jaspervz op 10-06-2011 12:00]

• Notebook Totaal
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-11-2015

Notebook Totaal

Bedrijfsaccount Notebook Totaal

@notebooktotaal

Als ik het zo dan zie zou het opgelost kunnen worden met het vervangen van het display.
Maar voor de zekerheid toch even naar de lintkabel kijken, het zou niet de eerste keer zijn.

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee