LCD stuk, of repareerbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-08 07:11
Hallo,

Ik heb onlangs een oude laptop van iemand gekregen. Op zich tof, ware het niet dat het LCD 'vreemd' doet. Witte tekst is strak en glashelder alleen als het scherm een zwart beeld zou moeten laten zien, zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://images.jealous.nl/IMAG0129.jpg

Iemand een idee wat dit kan zijn? Er zitten geen barsten in en duwen tegen de connectors van het LCD levert ook niets op.

Vast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Het lijkt er op alsof er iets is ingebrand op het scherm. Met TFT schermen gebeurt dat minder snel dan bij CRT schermen, maar het kan wel degelijk. Wellicht is er jarenlang een bewakingscamerabeeld op getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
Ik heb even in paint een wit een zwart een rood een groen en een blauw vlak getekend. Die rode pixels gaan gewoon niet uit. Lijkt inderdaad alsof ze ingebrand zijn, of zouden ze kunnen blijven hangen? Dat er een stuurlijn op hoog blijft staan? (geen idee hoe zo'n scherm aangestuurd wordt... Lijn voor lijn?)

Zou dit nog te fixen zijn?

Overigens: het gaat dus om die rode pixels/streepjes in het zwarte vlak, die kast en de persoon zijn mijn kamer en ik ;-)

edit:
overigens:...

[ Voor 18% gewijzigd door jaspervz op 10-06-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-06 20:36
Volgens mij zijn er pixel trainers die je scherm iets kunnen herstellen als ze zijn ingebrand...

Mijn ervaring ermee is minimaal, hooguit om te kijken of nieuwe schermen dode pixels hebben, maar het schijnt te werken...

linkje alhier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de werking van dergelijke programma's in minimaal.
Je kunt ook "nog" proberen zachtjes het scherm te "masseren".

Ervaring leert echter dat 99 van de 100 gevallen het niet uitmaakt.

Heb je trouwens nog een overzichtfoto? Als een bepaalde lijn rood blijft zou het nml ook een defecte lintkabel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
Die kan ik nog wel maken ja. Moet er wel bij zeggen dat wat op de foto staat 99% van het scherm is hoor ;-)
Een lijn is het iig niet. Meer zo'n patroon:

= = = = = = =
= = = = = = =
= = = = = = =
= = = = = = =

Ik zal ook eens spelen met die pixel trainer. Dan kan ik iig beter zien wat er aan de hand is.

[ Voor 16% gewijzigd door jaspervz op 10-06-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo dan zie zou het opgelost kunnen worden met het vervangen van het display.
Maar voor de zekerheid toch even naar de lintkabel kijken, het zou niet de eerste keer zijn.
Pagina: 1