Toon posts:

Enable Remote Administration terminal service 2008

Pagina: 1
Acties:

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:10
Ik probeer onze terminalservice te beheren vanaf mijn eigen computer ipv via RDP op de server hiervoor te moeten inloggen. Echter krijg ik dit niet voor elkaar.

Het adminpack heb ik geinstalleerd op de client (windows 7). Hierbij is er automatisch beheer van de externbeaublad-service van de lokale machine. Zodra ik probeer te verbinden met de terminalservice geeft deze de melding dat de server niet is gevonden.

Ik heb naar de Firewall gekeken op client en server maar zie volgens mij niets verkeerd?

Verder heb ik gezocht op google met verschillende zoekworden waarbij ik uiteindelijk uit kwam op "Enable Remote Administration terminal service 2008". Vervolgens is Google zo handig om terminal service ook om te zetten in Remote Desktop Service maar vindt ik eigenlijk alleen maar "Hoe kan RDP op de client van afstand worden ingeschakeld via GPO" enz enz..

Gegevens server:
Windows Standaard Server 2008 EN met enkel de role van TS

Gegevens Client:
Windows 7 NL met Adminpack aanwezig en beschikbaar in MMC

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik over het hoofd zie :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:44
Die windows 7 machine hangt in hetzelfde domain als de terminalserver? dns resolving functioneerd ? 'de firewall bekeken maar volgens mij zie ik niks verkeerd' ...als je de firewall uitzet, werkt het dan wel?

A wise man's life is based around fuck you

• PeeCee
Powershell schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:36:
Die windows 7 machine hangt in hetzelfde domain als de terminalserver? dns resolving functioneerd ? 'de firewall bekeken maar volgens mij zie ik niks verkeerd' ...als je de firewall uitzet, werkt het dan wel?
Hangt in zelfde domein, DNS werkt, Firewall uit is geen optie(geforceerd door GPO). Kan wel regels toevoegen.

Voor iemand het vraagt, mijn gebruikersnaam is toegevoegd aan de beveiligingsgroep en heeft huidig alle toegang op de TS.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:44
PeeCee schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:41:
[...]

Hangt in zelfde domein, DNS werkt, Firewall uit is geen optie(geforceerd door GPO). Kan wel regels toevoegen.

Voor iemand het vraagt, mijn gebruikersnaam is toegevoegd aan de beveiligingsgroep en heeft huidig alle toegang op de TS.
dan wellicht een kleine tip voor het volgende topic wat je ooit gaat maken... meldt deze relevante informatie direct in je openingspost. Scheelt een hoop heen en weer gevraag en frustratie aan beide kanten.

A wise man's life is based around fuck you

• PeeCee
Powershell schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:44:
[...]

dan wellicht een kleine tip voor het volgende topic wat je ooit gaat maken... meldt deze relevante informatie direct in je openingspost. Scheelt een hoop heen en weer gevraag en frustratie aan beide kanten.
Daar probeer ik altijd op te letten. Ik ben hier al twee dagen mee bezig.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 16:24

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

PeeCee schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:25:
Verder heb ik gezocht op google met verschillende zoekworden waarbij ik uiteindelijk uit kwam op "Enable Remote Administration terminal service 2008".
Wat probeer je nu precies te doen? Bovenstaande lijkt erop dat je zoekt naar een optie om rdp voor remote administration te enablen op je terminal server (remote desktop session / rds server), maar dat hoeft helemaal niet. RDP is per definitie al enabled op een terminal server.

Voor de rest klinkt de foutmelding dat de server niet gevonden kan worden, toch heel erg op een error mbt name-resolving. Als je vanaf je werkplek een ping uitvoerd naar de terminal server, gaat name-resolving dan wel goed?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee