Toon posts:

ASP.net 4.0 Login met SQL 2008 server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 91846

Topicstarter
Hallo,

Ik loop tegen een probleem aan waar ik niet meer uit kom.

In Visual Web Developer 2010 heb ik een website gebouwd, maar daarin een koppeling naar een SQL database voor alle weer te geven data. Daarnaast heb ik dmv ASP.net 4.0 een login gedeelte aangemaakt via het simpele
<asp:Login ID="Login1" runat="server"> Commando.

Op het moment dat je dit doet maakt hij zelf een soort database bestand aan (ASPNETdb.mdf) in de App_Data map van mijn website. Hierin worden ook de gebruikers gegevens opgeslagen. Ik heb hierin een administrator account aangemaakt zodat deze nieuwe data kan toevoegen wanneer ik inlog. Dit werkt prima op mijn computer waar ik de website heb gemaakt.

Nu heb ik de site klaar en wil ik deze site op mijn IIS server laten draaien en daar gaat het mis. De normale SQL database en website werken zonder problemen, de inhoud van de SQL database wordt netjes weergegeven op de website. Maar bij het inloggen krijg ik de melding dat de SQL database niet bestaat.

Het probleem ligt hem in dat ik nergens in het "Login" commando van ASPNET 4.0 een mogelijkheid heb om aan te geven in welke database hij de gebruikersgegevens moet ophalen. Althans, ik kan het niet vinden.

Ik heb de ASPNETdb.mdf op de IIS/SQL 2008 server gezet waar ook de gegevensdatabase staat. Maar dit heeft geen effect.

De IIS server is overigens geupdate naar ASPNET 4.0, dit heb ik aangegeven op de IIS dat de website op 4.0 moet draaien.

Heeft iemand enig idee wat ik hier mee zou kunnen doen?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je zult moeten kijken naar je membership provider configuration ( MSDN: membership Element (ASP.NET Settings Schema) )

Default word de "LocalSqlServer" ConnectionString gebruikt, dus die zou je aan moeten passen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Topicstarter
Woy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:24:
Je zult moeten kijken naar je membership provider configuration ( MSDN: membership Element (ASP.NET Settings Schema) )

Default word de "LocalSqlServer" ConnectionString gebruikt, dus die zou je aan moeten passen.
Dank voor je antwoord, het probleem is alleen dat in de web.config alleen een connection string gemaakt is voor onze gegevensdatabase maar niet voor de gebruikersdatabase. Sterker nog, er staat helemaal niets in voor de gebruikersdatabase. Het is overigens wel zo dat ik geen sql of aspnet goeroe ben en daarom visual web developer gebruik als "ondersteunende" applicatie.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91846 op 10-06-2011 09:39]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
LocalSqlServer staat in de Machine.config
XML:
1
<add name="LocalSqlServer" connectionString="data source=.\SQLEXPRESS;Integrated Security=SSPI;AttachDBFilename=|DataDirectory|aspnetdb.mdf;User Instance=true" providerName="System.Data.SqlClient"/>

Je kunt hem natuurlijk wel overschrijven in je web.config in je ConnectionStrings sectie
XML:
1
2
<remove name="LocalSqlServer"/>
<add name="LocalSqlServer" ...... />

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Topicstarter
Woy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:45:
LocalSqlServer staat in de Machine.config
XML:
1
<add name="LocalSqlServer" connectionString="data source=.\SQLEXPRESS;Integrated Security=SSPI;AttachDBFilename=|DataDirectory|aspnetdb.mdf;User Instance=true" providerName="System.Data.SqlClient"/>

Je kunt hem natuurlijk wel overschrijven in je web.config in je ConnectionStrings sectie
XML:
1
2
<remove name="LocalSqlServer"/>
<add name="LocalSqlServer" ...... />
Ik dank u vriendelijk! Het werkt!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee