• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe CPU koeler.
Heb mijn zin gezet op de Noctua NH-D14.
Nou weet ik alleen niet of deze ook fysiek past in mijn systeem;

Ik heb een Asus P7P55D-E Deluxe moederbord met Corsair Dominator geheugen.
Op dit geheugen heb ik de Dominator Airflow fan geplaatst die bij dit geheugen hoort.
Heeft iemand ervaring met deze CPU koeler, want hij is aardig groot, en kan diegene mij vertellen of dit gaat passen, zodat ik niet de Dominator airflow fan hoef te demonteren?

Specificaties systeem:
- CM 690 II Advanced
- Asus P&P55D-E Deluxe

Nog meer specificaties nodig m.b.t. mijn topic?

Al vast bedankt voor de eventuele reacties.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:02

Grozno

acts without consequence!

NH D-14 Mainboard Compatibility
Caution:
The NH-D14 is a big cooler that extends over the first RAM slots on most mainboards. The cooler offers sufficient clearance for all standard size memory modules, but you won’t be able to use memory modules higher than 44mm. Corsair Dominator DDR3 modules can be used if the top heatspreader is removed as shown here.

For further information regarding the compatibility of specific RAM please visit our RAM compatibility list.
Het is niet zo moeilijk ;)
Het lijkt er dus op dat wij jij wil niet kan.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• jasiccama
Grozno schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:21:
NH D-14 Mainboard Compatibility

[...]

Het is niet zo moeilijk ;)
Het lijkt er dus op dat wij jij wil niet kan.
Je moet ook net weten waar je moet zoeken.
Deze had ik dus nog niet gevonden :)

Bedankt voor je antwoord, nu op zoek naar een andere koeler...

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• Anoniem: 80673
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Of je haalt die cooler van je geheugen af

• jasiccama
Anoniem: 80673 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:30:
Of je haalt die cooler van je geheugen af
Nee, want hoe ik het lees moet ik ook de 'top heat spreader' verwijderen van mijn geheugen.
Iets teveel van het goeie :)

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:02

Grozno

acts without consequence!

jasiccama schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:28:
[...]

Je moet ook net weten waar je moet zoeken.
Deze had ik dus nog niet gevonden :)

Bedankt voor je antwoord, nu op zoek naar een andere koeler...
Persoonlijk begin ik altijd op de pagina van het product zelf, lijkt me ook geen heel vreemde tactiek.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
jasiccama schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:48:
[...]

Nee, want hoe ik het lees moet ik ook de 'top heat spreader' verwijderen van mijn geheugen.
Iets teveel van het goeie :)
Die heatspreaders hebben alleen nut als je het geheugen stevig overclockt en daarvoor de airflow in de kast gebruikt voor de koeling. De Noctua koelt je geheugen ook door de airflow dus kun je de heatspreaders gewoon verwijderen. Maar dat had je ook via Google op diverse fora kunnen terug vinden, je bent namelijk niet de eerste met deze vraag. De Dominator airflow fan is sowieso een onzin gadget want het direct koelen van geheugen is niet nodig als er al een beetje airflow in de kast aanwezig is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee