Toon posts:

Google Analytics malware melding bij surfen op Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:35

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Tijdens het browsen op de frontpage en op GoT (maar ook op andere sites waar Google Ads worden gebruikt) gaat Sophos Endpoint Security continu over de rooie.

Sophos vindt dat er op www.google-analytics.com/ga.js malware te vinden is, te weten "MAL/HTMLGen-A".

Ik kan niet controleren of dit een false positive is met behulp van een andere scanner. (bedrijfspc waar ik geen rechten heb)
Als de melding correct is, is het natuurlijk een probleem van Google. Maar als het geen false positve is, is het dan misschien een optie dit tijdelijk uit te schakelen totdat Google het probleem heeft opgelost?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik gok dat het probleem bij Sophos ligt, als die 'ineens' google blokkeert, dan lijkt mij dat daar wel snel een update voor gaat komen ook. Kun je wel de melding (permanent) negeren, of is het onmogelijk te surven als er een advertentie (en dus malwaremelding) in beeld staat?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Nee, ik kan het wel negeren. En als ik de enige ben met dit probleem, verwacht ik ook niet dat jullie speciaal voor mij de ads gaan uitschakelen. :+

Het was gewoon een waarschuwing voor jullie dat er misschien een probleem is. Ik weet niet in hoeverre dit namelijk gevolgen voor jullie kan hebben.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:07

BazzH

Kei-goed...

Hier ook al de eerste meldingen. Probleem beperkt zich niet tot GoT.

Think smart........ Act stupid........

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 08:36
Bazzh; heb jij ook Sophos?

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:07

BazzH

Kei-goed...

Ja. Maar het lijkt erop, dat Sophos erg snel is geweest met een fix. Bij mij doet het probleem zich al niet meer voor. Mijn client heeft zich om 8:38 uur weer geupdate via onze Sophos-server.

Think smart........ Act stupid........

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Hier komen er ook geen meldingen meer. Dan kunnen we het dus op een false-positive door Sophos houden. :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
http://www.sophos.com/sup...ebase/article/113714.html

Klopt, sophos was de schuldige hier, en ze hebben het gefixt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee