Ik ben van plan om een Sony Vaio VPCF22 te kopen (zie hier).
Bij het zelf samenstellen ervan kan ik kiezen voor een ssd van 256GB maar daar betaal je 740 euro extra voor. Nu ben ik van plan om voor de goedkoopste harde schijf te kiezen en dan zelf er een ssd in te (laten) zetten. De officiële reactie van Sony is daarop de volgende:
Alvast bedankt.
Bij het zelf samenstellen ervan kan ik kiezen voor een ssd van 256GB maar daar betaal je 740 euro extra voor. Nu ben ik van plan om voor de goedkoopste harde schijf te kiezen en dan zelf er een ssd in te (laten) zetten. De officiële reactie van Sony is daarop de volgende:
Echter weet iemand of de Vaio modellen van tegenwoordig een soort garantie-zegel hebben die verbroken moet worden voordat je de harde schijf kunt vervangen? Of kan ik de harde schijf vervangen en mocht er wat met de laptop aan de hand zijn tijdens de garantieperiode dat ik dan de originele hdd er weer in zet?U mag uiteraard uw eigen harde schijf inbrengen in de laptop, maar dit heeft inderdaad bepaalde gevolgen voor de garantie.
Indien er gesleuteld wordt aan de laptop en de laptop daarvoor open gemaakt dient te worden, zoals bij u het geval is, vervalt de garantie die u verkrijgt bij de aankoop van de laptop.
Bij het inbrengen van een nieuwe harde schijf kunnen wij niet langer instaan voor reparatie van de laptop, althans niet voor de kosten en de garantie hiervan.
Alvast bedankt.