Toon posts:

Gevolgen zelf vervangen HDD voor garantie Sony Vaio

Pagina: 1
Acties:

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik ben van plan om een Sony Vaio VPCF22 te kopen (zie hier).
Bij het zelf samenstellen ervan kan ik kiezen voor een ssd van 256GB maar daar betaal je 740 euro extra voor. Nu ben ik van plan om voor de goedkoopste harde schijf te kiezen en dan zelf er een ssd in te (laten) zetten. De officiële reactie van Sony is daarop de volgende:
U mag uiteraard uw eigen harde schijf inbrengen in de laptop, maar dit heeft inderdaad bepaalde gevolgen voor de garantie.

Indien er gesleuteld wordt aan de laptop en de laptop daarvoor open gemaakt dient te worden, zoals bij u het geval is, vervalt de garantie die u verkrijgt bij de aankoop van de laptop.
Bij het inbrengen van een nieuwe harde schijf kunnen wij niet langer instaan voor reparatie van de laptop, althans niet voor de kosten en de garantie hiervan.
Echter weet iemand of de Vaio modellen van tegenwoordig een soort garantie-zegel hebben die verbroken moet worden voordat je de harde schijf kunt vervangen? Of kan ik de harde schijf vervangen en mocht er wat met de laptop aan de hand zijn tijdens de garantieperiode dat ik dan de originele hdd er weer in zet?

Alvast bedankt.

• toondebruijn
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
volgens de bcc kunnen die mensen zien dat je een schroefje hebt opengedraaid omdat je dan de lijm kapot maakt (bla bla) kan dat zelf niet geloven maar het schijnt zo te zijn. bij mij zat er geen zegel op dat klepje

• HHoltman
toondebruijn schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:33:
volgens de bcc kunnen die mensen zien dat je een schroefje hebt opengedraaid omdat je dan de lijm kapot maakt (bla bla) kan dat zelf niet geloven maar het schijnt zo te zijn. bij mij zat er geen zegel op dat klepje
Welk model heb jij dan en wat het makkelijk om de harde schijf te vervangen?

• FranzDJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07-2022
Het lijkt me duidelijk dat er dan geen garantie meer op de zelf ingebrachte harde schijf zit (<- door sony, wel door de fabrikant van de harde schijf die je er ingebracht hebt. )maar wel op de andere hardware. OF er moet schade aangebracht worden aan je laptop door die andere harde schijf,
( wat ik zelf nog nooit heb meegemaakt ) orginele schijf terugzetten in geval van garantie kan gewoon.

[Voor 12% gewijzigd door FranzDJ op 10-06-2011 08:42]

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:02
Ik weet dat Dell niet moeilijk doet over het zelf vervangen van onderdelen. Enige reden dat je specifiek voor een Vaio wil gaan? Misschien is een andere fabrikant handiger in dit geval? Niet persé Dell, maar miss zijn er nog meer fabrikanten die er coulant mee zijn.

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen.

• HHoltman
Ary schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:55:
Enige reden dat je specifiek voor een Vaio wil gaan? Misschien is een andere fabrikant handiger in dit geval? Niet persé Dell, maar miss zijn er nog meer fabrikanten die er coulant mee zijn.
Ik ben al een tijdje bezig met mijn zoektocht naar een nieuwe laptop en ik heb al heel wat modellen bekeken maar voor mij is denk ik deze Vaio de beste keus (BR writer, full HD, Intel Core i7, Nvidia graphics, 8GB aan geheugen en een A-merk).

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Neem dan de http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x na kortingebonnen voor €949, zet daar zelf 12GB RAM in (voor €65) en een blu-ray brander (€80 oid?) en bespaar €400. :?

Maar het is werkelijk onzin dat je de laptop niet mag openschroeven voor garantie. De bekende stickers, "warranty void if removed", zijn NIET rechtsgeldig. Al zitten er 50 van die stickers op, de winkel is verplicht om alsnog garantie te geven. Ze kunnen wel moeilijk gaan doen ja.. Maar de ervaring leert dat het meestal in zo''n vaart niet gaat.
Met dit statement van sony zijn ze gewoon niet rechtsgeldig bezig.

Ik meen dat daar ooit een uitspraak over was bij de rechter, maar die kan ik niet vinden op dit moment. Daar weten de heren in het shopping forum vast wel meer van.

• HHoltman
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:43:
Maar het is werkelijk onzin dat je de laptop niet mag openschroeven voor garantie. De bekende stickers, "warranty void if removed", zijn NIET rechtsgeldig. Al zitten er 50 van die stickers op, de winkel is verplicht om alsnog garantie te geven. Ze kunnen wel moeilijk gaan doen ja.. Maar de ervaring leert dat het meestal in zo''n vaart niet gaat.
Met dit statement van zony zijn ze gewoon niet rechtsgeldig bezig.

Ik meen dat daar ooit een uitspraak over was bij de rechter, maar die kan ik niet vinden op dit moment. Daar weten de heren in het shopping forum vast wel meer van.
Bedankt voor deze info, ik denk dat ik het dan wel durf te wagen.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:25
Ik heb een Sony E-serie en er zit geen enkele verzegeling op de buitenkant. Ik heb geprobeerd om de hele klep aan de onderkant te verwijderen omdat ik de koeling wil schoonmaken, maar hij komt niet echt los :')

De hardeschijf en het geheugen hebben aparte klepjes en die kan je er wel zo afschroeven :)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:21

Robtimus

me Robtimus no like you

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:43:
Ik kan me dat ook herinneren. Het ging toen om kant en klare PCs (dus niet zelf in elkaar gezet) waarvan de rechter zei dat vervangen van een harde schijf niet de garantie op de hele PC mocht invalideren. Ik denk wel dat voor laptops een rechter dezelfde denkwijze zal hebben.

[Voor 5% gewijzigd door Robtimus op 10-06-2011 11:26]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Geheugen en hdd zijn gewoon user-servicable parts, daar mag je garantie niet van vervallen. Probleem is alleen dat als Sony dwars doet, je je gelijk bij de rechter mag halen wil je je laptop kosteloos weer terugkrijgen. (en ja, Sony is kut wat betreft service, als zij vinden dat ze gelijk hebben, mag je gewoon dokken).
Overigens, om problemen te voorkomen, gewoon die SSD monteren en die harddisk onaangetast opbergen. Tegen de tijd dat je laptop opgestuurd moet worden zet je de HDD er weer in.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee