Toon posts:

Vraag?? ps3 of buget-game pc samenstellen???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.789 views

Anoniem: 410093

Topicstarter
Ik ben een jonge van 15 en heb de vraag wat ik het beste kan doen een ps3 nemen of een budget gaming pc samenstellen.
Ik neig zelf naar de ps3 omdat het voor het grootste gedeelte mijn vrienden zijn die bijna allemaal een ps3 hebben maar ook veel xbox 360.
Ik zelf vind de 360 wel een fijne console maar heb toch liever de ps3 namelijk geen xbox account waar je voor moet betalen.
En anders zit ik nog na te denken om een beetje budget pc samen te stellen.
Is namelijk ook makelijk dan draait photoshop wat beter dan op deze pentium 4 met 512mb ram en NVIDIA GeForce FX 5700 en Asus P4B-E motherboard.
En het voor deel van een computer is dat het meer kan dan alleen gamen maar het nadeel is het is wel een stuk duurder.
En ik nog maar €200.- heb gespaard.
Zou ik jullie meningen mogen?

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Met zo'n budget: ga voor een console dan kan je altijd de nieuwste games spelen. Als je met een PC een paar jaar vooruit wil (op medium settings) zul je toch al gauw 500 euro moeten investeren.

[Voor 41% gewijzigd door Frentik op 09-06-2011 22:57]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Voordelen PS3:
- Alle spellen draaien erop
- Goedkoop in aanschaf
- Je kunt online met je vrienden

Nadelen PS3:
- Duurdere spellen
- Controller in shooters is niet heel fijn

Voordelen PC:
- Je kunt er meer mee dan alleen gamen
- Games zijn goedkoper

Nadelen PC:
- Zeker met een beperkt budget kun je niet alle spellen even goed draaien
- Met een beperkt budget moet je concessies doen en zijn de onderdelen dus niet heel goed op elkaar afgestemd

Conclusie: wat Frentik zegt ;)

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zal je zeggen als je een budget gamePC wil ben je makkelijk 450 euro kwijt. Dat is dus 50% duurder dan de PS3. Je moet ook de keuze maken, wil ik alles met de controller spelen en ben ik hier bereid aan te wennen.

Je moet het uiteindelijk zelf weten, maar ik zou een nieuwe PC in elkaar zetten. PS3 spellen zijn duurder dan PC spellen, daarnaast zijn PC spellen sneller in de budgetbak. Zoals je zelf al aangaf doe je ook Photoshop.

Let je puur op het geld en neem je niet te veel games dan is een PS3 echter een betere keuze, denk ik.

BTW ook niet geheel onrelevant heb je wel een HD TV, want anders is het een PS3 eigenlijk niet waard.

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 00:32

BoGu5

hmmmz

Voordeel PC; je kan je ouders nog wijsmaken dat je een snellere PC nodig hebt voor je huiswerk, zodat ze misschien nog een beetje meebetalen. Probeer dat maar met een PS3 ;-)

request.getCookies();

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 00:49
@BoGu5: het is een goedkope Blu-Ray speler ! :p Ook kan je er een cd'tje mee spelen etc.
Dat werkte vooral toen het ding nog niet zo heel lang uit was... :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Moederbord: 50 euro
Core i3: 100 euro
Geheugen: 40 euro
Kast+voeding: 70 euro
Videokaart: 100 euro
Hardeschijf: 40 euro

Wil je dus een beetje fatsoenlijk kunnen gamen op PS3 grafisch niveau. Zit je tegen de 400 euro aan. Voordeel is wel dat spellen vaak een stuk goedkoper zijn, kan zo 10-20 euro schelen. En zoals je zelf zegt, met Photoshop ook vele malen sneller.

Je moet dus zelf de keuze maken. Ik weet dat ik nooit met een controller een shooter zou willen spelen dus voor mij is een console geen optie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou mijn geld eerst in een algemeen bruikbaar toestel steken, een computer. Game console is iets optioneel dat achteraf erbij kan.

Je huidige hoeveelheid geheugen kan niet eens Firefox op een normale manier draaien (bij mij vreet het snel 1 GB) en de grafische kaart wordt door onboard graphics van tegenwoordig voorbijgefietst.

Je hebt minimaal een moederbord, geheugen en processor (en indien nodig voeding) nodig.

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:04:
Moederbord: 50 euro
Core i3: 100 euro
Geheugen: 40 euro
Kast+voeding: 70 euro
Videokaart: 100 euro
Hardeschijf: 40 euro

Wil je dus een beetje fatsoenlijk kunnen gamen op PS3 grafisch niveau.
met een videokaart van 100 euro ga je de meeste games echt wel wat beter kunnen spelen dan op een gare 720p resolutie zonder AA.

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik zou overigens kijken wat je tweedehands kunt krijgen; voor rond de 100 euro kan je al een GTX460 kopen op de V&A.

Topicstarter
Bij mijn ouders slijmen zal niet zoveel nut hebben aangezien ik volgend jaar en laptop krijg en niet eerder stop met zeuren tot ik minimaal een i3 of i5 heb. =P

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-05 20:55
Dan sowieso een PS3 dus, dat jaar moet je dan maar wachten op je laptop ;)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:13
Persoonlijk zou ik voor een PC gaan.. En je krijgt wel een laptop? Vraag of je dat geld mag investeren in een nieuwe pc, dan heb je daar sowieso meer bang-for-buck voor terug.

_@/'

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:49
Kijk eens in V&A er zijn al wel leuke systeempjes vanaf 350 a 400 euro en dan is het misschien wel 2de hands, maar dan heb je al wel meer dan weer je alles nieuw zou kopen...

PVoutput

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:14
Waarschijnlijk krijgt hij die laptop voor school omdat hij dan ook naar school mee moet.
Ik denk niet dat het handig is om een PC iedere dag mee naar school te nemen.

Topicstarter
Ja want ga straks na de vierde zit nu in de derde Ict doen en daar heb ik een laptop voor nodig.
Dus ga denk ik toch voor een ps3 want heb beneden een full hd tv staan en op mijn kamer een 23.6" beeldscherm hdmi ingang en dvi en vga.

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:49
Joostje123 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:12:
Waarschijnlijk krijgt hij die laptop voor school omdat hij dan ook naar school mee moet.
Ik denk niet dat het handig is om een PC iedere dag mee naar school te nemen.
Ja hij krijgt de laptop voor school, gewoon een budget dingetje waarschijnlijk waar word ed op draait, maar als je thuis komt wil je toch wel lekker kunnen knallen, gamen, what ever...

Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat ik de ps3 momenteel alleen gebruik voor race spellen of voetbal games, ik gebruik mijn PC voor al mijn shooters. Die joysticks hebben het gewoon niet vergeleken met een muis en wasd... Maar dat is natuurlijk geheel persoons gebonden }:O

PVoutput

Topicstarter
RoasteR87 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:15:
[...]

Ja hij krijgt de laptop voor school, gewoon een budget dingetje waarschijnlijk waar word ed op draait, maar als je thuis komt wil je toch wel lekker kunnen knallen, gamen, what ever...

Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat ik de ps3 momenteel alleen gebruik voor race spellen of voetbal games, ik gebruik mijn PC voor al mijn shooters. Die joysticks hebben het gewoon niet vergeleken met een muis en wasd... Maar dat is natuurlijk geheel persoons gebonden }:O
nee hij word gebruikt voor de ict opleiding die ik ga doen dus ik denk dat hij wel wat meer moet gaan doen dan alleen word.

• alexde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 07:50
Ook een belangrijke keuze, is welke spellen je het liefst speelt.
Een PS3 is natuurlijk nooit weg met exclusives als God of War, Uncharted, Killzone of LittleBigPlanet.

Of speel je liever spellen als Halo of Gears of War ga dan voor een xbox 360.

Een pc is natuurlijk ook erg leuk.
Maar kijk eerst goed naar de spellen die je graag wilt spelen op het platform.

Topicstarter
Ik denk dat ik veel op spellen zoals cod en gta gran turismo en verder nog wat buget games van de bart simd en need for speeds

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

RoasteR87 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:15:
[...]
dat is idd heel persoonsgebonden, sinds modern warfare op de PS3 heb mik ik 10x beter en sneller op de PS3 dan m'n PC
ja, je kan wat langzamer draaien, maar 9 v/d 10x staat ie toch echt voor je ;)
het is gewoon gewenning

iig, ik merk dat ik meer op m'n PS3 dan PC game, het is gewoon 10x makkelijker (geen/nauwelijks gezeik met installaties, drivers, etc etc)

ik zou toch voor de PS3 gaan, en gewoon de spellen 2de hands scoren (via de V&A hier :9 ) en dan betaal je al heel wat minder :)
zeker als je (net als ik) flink achterloopt met games kan je een hoop triple A titels van een paar jaar trug voor een paar tientjes scoren

je bent toch gewend geraakt aan die langzamere PC met photoshop, dat sneller maken zie ik als een luxe dan
bovendien: je kan ook gewoon een PS3 kopen en wat geheugen erbij prikken, dat scheelt echt enorm veel, gebruikte ook een P4 met 512MB ram, en toen ik dat upgrade naar 1 (en later 2) GB was het echt bijzonder veel sneller; zowel photoshop als internet als office en je games
bovendien kost dat nouwelijks een drol (indertijd 36 euro voor 1GB, maar hetzelfde kost nu 8 euro |:( )

Topicstarter
godofal schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:26:
[...]

dat is idd heel persoonsgebonden, sinds modern warfare op de PS3 heb mik ik 10x beter en sneller op de PS3 dan m'n PC
ja, je kan wat langzamer draaien, maar 9 v/d 10x staat ie toch echt voor je ;)
het is gewoon gewenning

iig, ik merk dat ik meer op m'n PS3 dan PC game, het is gewoon 10x makkelijker (geen/nauwelijks gezeik met installaties, drivers, etc etc)

ik zou toch voor de PS3 gaan, en gewoon de spellen 2de hands scoren (via de V&A hier :9 ) en dan betaal je al heel wat minder :)
zeker als je (net als ik) flink achterloopt met games kan je een hoop triple A titels van een paar jaar trug voor een paar tientjes scoren

je bent toch gewend geraakt aan die langzamere PC met photoshop, dat sneller maken zie ik als een luxe dan
bovendien: je kan ook gewoon een PS3 kopen en wat geheugen erbij prikken, dat scheelt echt enorm veel, gebruikte ook een P4 met 512MB ram, en toen ik dat upgrade naar 1 (en later 2) GB was het echt bijzonder veel sneller; zowel photoshop als internet als office en je games
bovendien kost dat nouwelijks een drol (indertijd 36 euro voor 1GB, maar hetzelfde kost nu 8 euro |:( )
Denk ook dat ik hier voor ga.
Maar heb nog iet heel veel verstand van pc's en zo dus dacht vraag hier en zo en aan de controller ben ik allang gewend want game vaak bij mijn vrienden. Die hebben zowel ps3 al 360. dus denk dat ik toch voor ps3 ga is veel goedkoper ook gelijk blu-ray speler.
Bedankt voor jullie reacties en meningen.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:31
tehsojiro schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:05:
[...]

met een videokaart van 100 euro ga je de meeste games echt wel wat beter kunnen spelen dan op een gare 720p resolutie zonder AA.
Dat dus.
5850 blaast een PS3 keihard weg. Geen vergelijk.
PS3 kan spellen nét aan op 720p, terwijl een 5850 gewoon 1080p doet met alles max en (veel meer detail dan PS3) en dx11.

Misschien een pc samenstellen van 2ehands onderdelen?

:?

iets in de trant van:
Simpel mobo - €20
4GB RAM - €20
Intel C2D e7xxx - €50
HD4850 (loopt een PS3 er nog makkelijk uit) - €40
Kast - €20?
HDD (nieuw) - €35
DVD-speler (nieuwe) - €20
PSU (nieuw) - €40

Totaal: €255

En dat loopt een PS3 er gewoon easily uit.

Ik draai Dirt 2 en 3 bv gewoon op high details, 4xAA 1080p
Zelfde geldt voor Shift(1).
GTA4 op medium 1080p, ziet er beter uit dan 720p op de PS3. meer detail ook.

[Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 10-06-2011 01:11]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:29
GAIAjohan schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:09:
[...]

Dat dus.
5850 blaast een PS3 keihard weg. Geen vergelijk.
PS3 kan spellen nét aan op 720p, terwijl een 5850 gewoon 1080p doet met alles max en (veel meer detail dan PS3) en dx11.
Dat zegt toch helemaal niks ? Natuurlijk kan de gemiddelde pc de Ps3 en Xbox verslaan , maar er komen
meer spellen uit op de consoles en het is gewoon totaal niet met elkaar te vergelijken.

Gek op Rts , buildsims , super realistische racegames ? Pc for sure

Maar je krijgt er gratis cheaters bij , gekloot met drivers en van heel veel spellen tegenwoordig een consolepoort.

Ik heb vanaf jongs af aan op de pc gegamed , maar wat het was is het allang niet meer. Heb nog steeds een zware pc staan voor design en fotografie , maar ik hang gewoon liever op de bank met een controller in mijn hand tegenwoordig. Af en toe krijgt een Anno of Settlers me nog te pakken , maar dat is het dan ook.

Kan zo genieten van het onbezorgde spelen op de console. Ik zet hem aan en het doet wat ik verwacht. Ik wil tegen een maat spelen en het lukt. Dingen die vroeger op de pc niet vanzelf sprekend waren.

Dus ik zou als ik de TS was gewoon even goed gaan bedenken wat je verwacht aan games en of je graag lang achter je bureau gaat gamen of op de bank voor de tv. (waarbij een vriend vaak snel mee kan doen)

En absoluut niet om wat mooier is , want als er geen vergelijking naast staat maakt dat geen verschil. Alsof Constructor , Age of empires II en Links awakening (ik noem maar ff wat ) geen goede spellen meer zijn omdat ze minder mooi zijn. Zelf beslissen en zeker meenemen in je beslissing dat je een redelijke laptop krijgt voor de overige dingen. GL

• GAIAjohan
Ja, want een pc aan je tv hangen is onmogelijk en een XBOX360 controller krijg je echt nooit werkend op een pc.. Echt een 4850 ondersteunt gewoon HDMI en aan je tv hangen maar. XBOX360 controller aan je pc en gamen maar. Echt geen enkel punt. 99% werkt gewoon out of the box met de X360 controller. Haal je vrienden op, laat ze ook een XBOX360 controller meenemen of koop zel wat extra controllers.

Echt het kan allemaal. En driverproblemen zijn voor mij iets wat al jaren geleden is afgelopen. Laatste keer dat ik er problemen mee had, had ik een nvidia 6600gt. Nou tel de jaren sinds toen..

En ja, er ontbreken games op de PC, maar das net zo goed bij consoles. Een PS3 heeft geen Alan Wake of the Witcher, een x360 heeft geen LBP of Uncharted, en een pc heeft bv geen LA Noire + enkele console exclusives. Maar zo hebben de consoiles geen pc-exclusives.

Maar games die je veel lokaal met vrienden doet, zoals bv FIFA kun je gewoon op de pc met meerdere controllers spelen, en ja ook op de luie bank voor de tv. Zeker sinds de pc-versie dezelfde engine heeft als ps3 en x360.

Onbezorgd spelen op een console is er ook niet meer bij, niet zoals vroeger. tegenwoordig heb je ook tig updates op de console.

Nee, ik ben geen fanboy, anders had ik geen pc+ps3+x360. Ik vind alleen dat de pc al jaren kritieken krijgt die al jaren over zijn of gewoon niet bestaan. Daarnaast wordt er te weinig naar de pluspunten gekeken of worden ze zelfs als bijna niet bestaand aangemerkt.

[Voor 41% gewijzigd door GAIAjohan op 10-06-2011 02:01]

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 07:00

DarthDavy

Excellent!

Anoniem: 410093 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:52:
Ik ben een jonge van 15 en heb de vraag wat ik het beste kan doen een ps3 nemen of een budget gaming pc samenstellen.
PS3: 0
PC: 0
Ik neig zelf naar de ps3 omdat het voor het grootste gedeelte mijn vrienden zijn die bijna allemaal een ps3 hebben maar ook veel xbox 360.
PS3: 1 (maar kan ook Xbox360 zijn)
PC: 0
Ik zelf vind de 360 wel een fijne console maar heb toch liever de ps3 namelijk geen xbox account waar je voor moet betalen.
Geen Xbox360 dus.
En anders zit ik nog na te denken om een beetje budget pc samen te stellen.
Is namelijk ook makelijk dan draait photoshop wat beter dan op deze pentium 4 met 512mb ram en NVIDIA GeForce FX 5700 en Asus P4B-E motherboard.
PS3: 1
PC: 1
En het voor deel van een computer is dat het meer kan dan alleen gamen maar het nadeel is het is wel een stuk duurder.
En ik nog maar €200.- heb gespaard.
Zou ik jullie meningen mogen?
PS3: 2
PC: 1

Winnaar: PS3.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:49

freddy0519

It hurts when IP

Je bent nu 15. Ik weet niet hoe het met de wetgeving van Nederland zit, maar in België mag je vanaf die leeftijd al een vakantiejob doen. Doe dat dan, je hebt 2 maanden zomervakantie, daarin kan je toch al een week of 2 gaan werken? Je verdient veel geld, het staat mooi op je cv en je kan een ps3 of pc kopen, want zo spaar je gemakkelijker. Ik ga in juli een maand gaan werken (19 werkdagen exact) en ik zal ongeveer €1000 euro verdienen, dat is toch niet mis he? En daarmee ga ik gelijk een pc kopen, want ik wil niet meer afhankelijk zijn van 1 platform (heb nu een PS3), als er dan iets mis loopt (bv psn plat) ben je de pineut :p

Al doende leert men, al draaiende keert men.

• GAIAjohan
Zoveel krijg je als 15-jarige in Nederland lang niet.
Ga bij een supermarkt uit van €2,80 per uur netto (als t niet nog minder is, aangezien bruto minimum op €2,59 ligt).
*38uur per week *4weken = 425,60 na een maandje..

[Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 10-06-2011 13:43]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

De sterke vakbonden dulden geen concurrentie voor ongeschoolde volwassenen, daarom zijn Belgische scholieren bijna zo duur als hen. Bij ons zit driekwart van de werkende mensen bij de vakbond en in Nederland is dat maar een kwart. Daarom worden Nederlandse scholieren goedkoop ingezet.

• GAIAjohan
rapture schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:48:
De sterke vakbonden dulden geen concurrentie voor ongeschoolde volwassenen, daarom zijn Belgische scholieren bijna zo duur als hen. Bij ons zit driekwart van de werkende mensen bij de vakbond en in Nederland is dat maar een kwart. Daarom worden Nederlandse scholieren goedkoop ingezet.
Het was hier ingesteld in de jaren 80 toen er een hoge jeugdwerkloosheid was. Maar het probleem is met deze lonen dat veel jeugd het nut van werken niet eens inziet.. En om heel eerlijk te zijn vind ik die lonen ook uitbuiting.

[Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 10-06-2011 13:53]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vaak mag je 15 bent maar een x aantal uur per week werken, waardoor je dus lang moet sparen!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Amai, ik ben nu 16 jaar en ga in een bloemisterij gaan werken. ik verdien daar €6,68 per uur, dat is wel een pak meer geld dan in Nederland.

€6,68 * 8 (uren per dag) * 19 (werkdagen, heb 21 juli verlengd weekend, nationale feestdag België)

= 1015,36 bruto (er gaat denk ik nog 2,5% af, maar dat moet ik nog eens navragen)

Dat is toch wel jammer, je doet hetzelfde werk, maar je krijgt minder betaald

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 01:16
GAIAjohan schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:50:
[...]

Het was hier ingesteld in de jaren 80 toen er een hoge jeugdwerkloosheid was. Maar het probleem is met deze lonen dat veel jeugd het nut van werken niet eens inziet.. En om heel eerlijk te zijn vind ik die lonen ook uitbuiting.
Valt toch wel mee qua uitbuiting? Minimum jeugdloon is wel erg laag maar als in een regio woont met bijvoorbeeld tuinbouw kan je wel meer dan dat verdienen.

Hoe kom je als tiener anders aan geld? Mag toch hopen dat niet alle ouders hun kinderen alles maar geven :P.
freddy0519 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:54:
Amai, ik ben nu 16 jaar en ga in een bloemisterij gaan werken. ik verdien daar €6,68 per uur, dat is wel een pak meer geld dan in Nederland.

€6,68 * 8 (uren per dag) * 19 (werkdagen, heb 21 juli verlengd weekend, nationale feestdag België)

= 1015,6 bruto (er gaat denk ik nog 2,5% af, maar dat moet ik nog eens navragen)

Dat is toch wel jammer, je doet het zelfde werk, maar je krijgt minder betaald
Is dat ook het minimumloon volgens de wet? Vind ik eigenlijk behoorlijk veel :o.

• GAIAjohan
McVirusS schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:55:
[...]

Valt toch wel mee qua uitbuiting? Minimum jeugdloon is wel erg laag maar als in een regio woont met bijvoorbeeld tuinbouw kan je wel meer dan dat verdienen.

Hoe kom je als tiener anders aan geld? Mag toch hopen dat niet alle ouders hun kinderen alles maar geven :P.
[...]
Ik ben zelf destijds in het zwaardere werk gaan zitten. Niet prettig, vaak zelfs enorm smerig (dierafval etc), maar ik kreeg dan tenminste nog een euro of 4/5 per uur.
Tuinbouw is hier niet in de buurt tenzij je in de champignonnen wilt, maar daar is t loon net zo bagger als in supermarkten.
Juist omdat het aanbod hier al zo gering is, en veel werk ook nog eens is overgenomen door mensen uit andere EU-landen zijn de lonen erg laag en beschikbaarheid van werk is ook slecht.

Ik ben zelf van mening dat het minimumloon zeker op €4 moet liggen, en Polen e.d. gewoon exact hetzelfde loon moeten verdienen als Nederlanders.

Als ik voor €2,60 zou werken zou ik na 5 uur denken: Gatverdamme, nog maar €13 verdiend.. :X

[Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 10-06-2011 14:03]

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Ja, dat is idd bij ons het minimumloon als je geen diploma hebt (studenten oa)

En wat nog fijn is, ik krijg zelfs een dag betaald verlof! :D

21 juli valt op een donderdag, dan blijft iedereen thuis van mijn bedrijf
en ze maken de brug naar het weekend, dan is ook iedereen thuis
en omdat de 21 juli wettelijk is, mag ik op mijn lui gat zitten en 50 euro verdienen :) Klinkt niet veel, maar tgaat omt principe :)

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 06:35

x-man

Proud newbie!

Ik zou een PS3 nemen.

De PS3 heeft al een hele grote verzameling van spellen die je voor minder dan 20 euro kunt kopen bij bijvoorbeeld http://amazon.co.uk of gewoon 2e hands en er komen nog volop spellen op uit de komende jaren.

Via Steam kun je natuurlijk ook heel goedkoop aan spellen komen voor op de PC. Vooral tijdens de kerstaanbiedingen.
Maarja..de aanschafprijs..

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Topicstarter
wat zijn de verzend kosten van die http://amazon.co.uk

• GAIAjohan
x-man schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:09:
Ik zou een PS3 nemen.

De PS3 heeft al een hele grote verzameling van spellen die je voor minder dan 20 euro kunt kopen bij bijvoorbeeld http://amazon.co.uk of gewoon 2e hands en er komen nog volop spellen op uit de komende jaren.

Via Steam kun je natuurlijk ook heel goedkoop aan spellen komen voor op de PC. Vooral tijdens de kerstaanbiedingen.
Maarja..de aanschafprijs..
Zoals ik hierboven al heb berekend: Als je tweedehands goed bezig bent is een pc zelfs goedkoper en de games zijn dan mooier.

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Je krijgt wel voor een mooie prijs een blurayspeler, bij een pc moet je al dat inbouwen en een goede grafische kaart hebben om HD te kunne afspelen, maar ja, het is zoals je het bekijkt.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

McVirusS schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:55:
Is dat ook het minimumloon volgens de wet? Vind ik eigenlijk behoorlijk veel :o.
Afhankelijk van je leeftijd krijg je een percentage van de meerderjarige minimumloon. Ik begon met 7,5 euro per uur als klusjesman in een parking en eindigde als oude student over 12 euro per uur (dubbel vakantiegeld, maaltijdcheques,...) in bedrijven met sterke vakbonden (niet schuwen om dingen in brand te steken om hun goesting te krijgen).

• GAIAjohan
rapture schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:31:
[...]
Afhankelijk van je leeftijd krijg je een percentage van de meerderjarige minimumloon. Ik begon met 7,5 euro per uur als klusjesman in een parking en eindigde als oude student over 12 euro per uur (dubbel vakantiegeld, maaltijdcheques,...) in bedrijven met sterke vakbonden (niet schuwen om dingen in brand te steken om hun goesting te krijgen).
Op dit moment werk ik nog steeds naast de studie (foute studiekeuze ftw, maar gelukkig bijna klaar) en atm zit ik op +/- €13/uur en bij overwerk en op zaterdagen dubbel, en bij overwerk op zaterdagen tripel..
Dus het lijkt dat t uiteindelijke loon wel gelijk komt te liggen, alleen t beginloon in NL is dus zeer laag.

in NL werkt het ook met percentages
30% op je 15e
en zo loopt t op t/m je 22e.

[Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 10-06-2011 14:44]

• tehsojiro
  • Niet online
GAIAjohan schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:58:
[...]

Ik ben zelf destijds in het zwaardere werk gaan zitten. Niet prettig, vaak zelfs enorm smerig (dierafval etc), maar ik kreeg dan tenminste nog een euro of 4/5 per uur.
Tuinbouw is hier niet in de buurt tenzij je in de champignonnen wilt, maar daar is t loon net zo bagger als in supermarkten.
Juist omdat het aanbod hier al zo gering is, en veel werk ook nog eens is overgenomen door mensen uit andere EU-landen zijn de lonen erg laag en beschikbaarheid van werk is ook slecht.

Ik ben zelf van mening dat het minimumloon zeker op €4 moet liggen, en Polen e.d. gewoon exact hetzelfde loon moeten verdienen als Nederlanders.
Wat heeft het dan voor zin om hen aan te nemen? 8)7 Het hele idee is juist dat zij meer werk verrichten voor minder geld en met alle faillissementen in de tuinbouwsector tegenwoordig is dat echt geen overbodige luxe ondanks dat de media maar al te graag tuinbouwers afbeeldt als graaiende slavendrijvers |:(

• GAIAjohan
tehsojiro schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:28:
[...]

Wat heeft het dan voor zin om hen aan te nemen? 8)7 Het hele idee is juist dat zij meer werk verrichten voor minder geld en met alle faillissementen in de tuinbouwsector tegenwoordig is dat echt geen overbodige luxe ondanks dat de media maar al te graag tuinbouwers afbeeldt als graaiende slavendrijvers |:(
Totaal niet ontopic meer, maar goed:

offtopic:
Simpelweg omdat het oneerlijke concurrentie is tov Nederlanders. Maar ik vind wel dat iemand die een uitkering krijgt élk werk aan moet nemen. Ook al is dat tegen het minimum loon en ook al is het onder zijn/haar opleidingsniveau.

het moet niet zo zijn dat een Nederlander als begin loon bv €10/uur heeft, terwijl de Pool direct op het echte minimum loon moet beginnen (bv €7). Nee, dat moet gelijk getrokken worden, en zo is het op dit moment vaak niet. Dus: NL lonen omlaag, of Poolse lonen omhoog eigen keuze voor de bedrijven.
Maar door arbeidsparticipatie te verplichten zodra het beschikbaar is voor iemand die een uitkering krijgt zorg je ervoor dat mensen geen baan afwijzen omdat het vies is oid. Als ze dat wel doen verliezen ze gewoon hun uitkering.

En nu weer ontopic :P

[Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 10-06-2011 15:39]

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:33
Mijn advies zou, als je per se iets wil op dit moment, een PS3/360 zijn, als je weinig geld te besteden hebt is dit (naar mijn mening) een goede oplossing, je blijft altijd met veranderende hardware voor de pc zitten, de spelletjes op de consoles draaien gewoon altijd..

Dus, als je meer geld hebt zou je een fatsoenlijke pc kunnen kopen, zolang je dat neit hebt, zou ik een Console zeggen.

• GAIAjohan
rscheper schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:42:
Mijn advies zou, als je per se iets wil op dit moment, een PS3/360 zijn, als je weinig geld te besteden hebt is dit (naar mijn mening) een goede oplossing, je blijft altijd met veranderende hardware voor de pc zitten, de spelletjes op de consoles draaien gewoon altijd..

Dus, als je meer geld hebt zou je een fatsoenlijke pc kunnen kopen, zolang je dat neit hebt, zou ik een Console zeggen.
Zolang er geen betere consoles uitkomen en spellen nog steeds voor de consoles gemaakt worden en dan geport draaien alle spellen prima op een tweedehands onderdelen pc fullHD.

Mijn pc is al bijna 3 jaar ongewijzigd en nog steeds speel ik fullHD en bijna alle spellen op high. Crysis1 en GTA4 en als enige uitzondering, maar gta4 was een slechte port en was grafisch voor de pc sterk verbeterd./.

• godofal
  • Niet online

godofal

GAIAjohan schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:44:
[...]

Zolang er geen betere consoles uitkomen en spellen nog steeds voor de consoles gemaakt worden en dan geport draaien alle spellen prima op een tweedehands onderdelen pc fullHD.

Mijn pc is al bijna 3 jaar ongewijzigd en nog steeds speel ik fullHD en bijna alle spellen op high. Crysis1 en GTA4 en als enige uitzondering, maar gta4 was een slechte port en was grafisch voor de pc sterk verbeterd./.
het klopt allemaal wat je zegt, maar het is en blijft zo dat het goedkoper, makkelijker en sneller gaat op een console.
met de updates op een console is het op X rammen en downloaden, weer een Xje drukken en installeren, ff later ben je klaar
op de PC kan het nooit makkelijker dan dat, in het ergste geval moet je de zooi herinstalleren omdat je de verkeerde plek hebt geselecteerd ofzo
PC's willen ook nog wel eens crashen, natuurlijk niet zo vaak als vroegah (alhoewel, ligt natuurlijk aan het spel) maar toch tig % vaker dan een console

en ja, je kan van 2dehandse spullen een behoorlijke PC samenstellen, maar ik denk dat je de prijs toch íets te rooskleurig voorschotelt
zoiezo heb je dan nog geen scherm, tobo en muis (+mat?)
natuurlijk kan je je PC aan je TV aansluiten, maar dan kan het ruzien worden over wie er nou achter mag zitten (sport/journaal/goeie tijden :r voor de rest van de familie)
dus dan kan je nog makkelijk 100~150 euro bijschrijven voor de randapparatuur, of meer

natuurlijk heb je dit ook met een console, maar om de een of andere reden is dat wat normaler om over te ruzien (ofzo, ik leg het nu heel vaag uit, maar ik snap m zelf maar half :') )

anyway, volgens mij gaan we met z'n allen behoorlijk OT en belanden we straks in een flamewar :P

voor de TS: de pricewatch heeft niet alle webshops erin zitten, er zijn vaak behoorlijk goedkopere prijzen de vinden qua consoles, games, controllers e.d.
een vriend van me online koopt veel bij shopto een engelse webshop die wereldwijd verzend, ze hebben daar behoorlijk goedkoop spul, 2 eventuele nadeeltjes zijn dat je zoiezo een creditcard nodig hebt om te registreren/kopen (vader een acc aanlaten maken en via hem bestellen?) en dat er geen combined shipping mogelijk is (dus 5 spellen betekent 5x verzendkosten) maar dit is naar turkije, weet niet 100% zeker of dat ook zo naar nederland is
een andere die ik ooit eens gevonden heb (geen ervaring mee verder) is zavvi daar staan meestal games voor de laagste prijzen die ik kan vinden

natuurlijk kan het altijd goedkoper als je de V&A doorspit, of marktplaats (al is V&A véél betrouwbaarder in mijn ervaring!)

• tehsojiro
  • Niet online
godofal schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 08:46:
[...]

het klopt allemaal wat je zegt, maar het is en blijft zo dat het goedkoper, makkelijker en sneller gaat op een console.
met de updates op een console is het op X rammen en downloaden, weer een Xje drukken en installeren, ff later ben je klaar
op de PC kan het nooit makkelijker dan dat, in het ergste geval moet je de zooi herinstalleren omdat je de verkeerde plek hebt geselecteerd ofzo
PC's willen ook nog wel eens crashen, natuurlijk niet zo vaak als vroegah (alhoewel, ligt natuurlijk aan het spel) maar toch tig % vaker dan een console
Nu moet je het niet moeilijker gaan voorstellen dan dat het is. Zo vaak komt het niet voor dat er iets fout gaat bij een installatie en dat je een paar keer extra moet klikken en een map moet uitzoeken lijkt mij geen reden om er van af te zien. Als je een game moet installeren op de PS3 duurt dat sowieso langer dan de gemiddelde install op een PC |:(

bij het PC heb je tenminste het voordeel dat de online service van games niet in 1 centrale plek ligt die ook nog eens niet altijd even goed beveiligd is 8)7

• GAIAjohan
In steam hoef je niet eens te klikken bij updates. Dat gaat allemaal automatisch. De pc is dus wel degelijk makkelijker. installeren is 2 muisklikken in steam..
Verder is mijn ps3 vaker gecrasht dan mijn pc. En nee, ik denk niet dat ik de prijzen te laag inschat.
Verder: een monitor, tobo en muis heeft hij al. En met de console heb je sowieso gezeik van familie dat zij tv willen kijken.

[Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 11-06-2011 13:23]

• godofal
  • Niet online

godofal

ik probeerde het ook niet moeilijker te laten lijken, nu ik het teruglees lijkt dat idd wel zo ;)
probeerde te zeggen dat dat soort dingen kunnen gebeuren en mij nog niet overkomen is op de PC
meeste spellen zijn ook gewoon disc erin en gaan

en met steam heb ik ook gezeik gehad hoor, geen enkel systeem is perfect

anyway, ik ga ophouden aangezien dit teveel geflame word geloof ik :S

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Als het geld het probleem is kan je beter een pc nemen. Initiële aanschaf is duurder, maar games zijn zoveel goedkoper dat je dat verschil er in 2-3 jaar ruim uittrekt(en een pc gaat wel langer mee dan 2-3 jaar).

Ik heb ook een 360 maar games die op de 360 in de winkels nog volle prijs zijn(40-60 euro) zijn op de PC 10,-. Ik zou een console eerder kopen als je geld over hebt, ik denk dat een goeie pc veel belangrijker is(ook voor meer dan gamen).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GAIAjohan schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:49:
Ja, want een pc aan je tv hangen is onmogelijk en een XBOX360 controller krijg je echt nooit werkend op een pc..
Hier stopte ik maar met lezen, ik hoop dat het sarcasme is wat ik hier moet proeven? De PC's van tegenwoordig kun je gewoon aan een TV hangen, dankzij DVI (met een kleine converter naar HDMI) of een HDMI poort al kant en klaar op de videokaart. Ook de X360 controller is gewoon te gebruiken voor een PC. Sterker nog: MS stelt zélf er drivers voor beschikbaar! :)
GAIAjohan schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:21:
Verder: een monitor, tobo en muis heeft hij al. En met de console heb je sowieso gezeik van familie dat zij tv willen kijken.
Is een 23,5 inch scherm te klein dan? ;) Ziet hier met een 24 inch en geloof me, dat is ook al huge hoor. :)

@TS: het is maar net wat jouw voorkeur heeft, wat je wil gaan doen. Je kan bijvoorbeeld ook gaan werken (bijbaantje) en dan zelf je PC én console bij elkaar werken... :) Al moet je dan weer langer wachten... ;)

[Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2011 01:13]

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Wat ik gemerkt heb bij mezelf. hoe ouder je wordt hoe leuker het zetel spelen is. Zeker als je wat vrienden uitnodigt, samen een pint pakken.

Ik heb al lang gewoon een lapop en daar game ik niet echt op. Is ook handiger voor een student op kot. Nuja je ziet zelf maar.

• GAIAjohan
CptChaos schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 01:09:
[...]
Hier stopte ik maar met lezen, ik hoop dat het sarcasme is wat ik hier moet proeven? De PC's van tegenwoordig kun je gewoon aan een TV hangen, dankzij DVI (met een kleine converter naar HDMI) of een HDMI poort al kant en klaar op de videokaart. Ook de X360 controller is gewoon te gebruiken voor een PC. Sterker nog: MS stelt zélf er drivers voor beschikbaar! :)
[...]
Is een 23,5 inch scherm te klein dan? ;) Ziet hier met een 24 inch en geloof me, dat is ook al huge hoor. :)

@TS: het is maar net wat jouw voorkeur heeft, wat je wil gaan doen. Je kan bijvoorbeeld ook gaan werken (bijbaantje) en dan zelf je PC én console bij elkaar werken... :) Al moet je dan weer langer wachten... ;)
Sarcasme all the way natuurlijk. Ik hoopte dat dat wel duidelijk was, anders stond ik de pc toch niet te verdedigen hè.. :/
Veel te veel mensen denken nog dat gamen op de pc alleen kan op een bureaustoel achter een 15" schermpje..

En ja, ik denk dat veel mensen 24"tegenwoordig klein vinden. Al speel ik zowel met PS3, PC als X360 nog op een 21,5" fullHD scherm

[Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 14-06-2011 08:56]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hmm. Ik weet niet hoe dit zo lang door heeft kunnen gaan zonder dat wij het zagen, maar dit is niet de bedoeling.

Als je een vraag hebt moet je wel zelf wat inzet tonen voordat je hem hier op GoT stelt. Dit topic gaat zoals het er nu naar uit ziet niet echt ergens heen, dus een slot er op dan maar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee