Toon posts:

bitrate van soundcard controleren

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoihoi

Zoals ik ik al in een paar topics heb laten doroschemeren; ik ben bezig met een playseat en die moet ik aansturen op 48kHz zonder PCM , maar met DTS en dolby digital enabled. Dit alles momenteel via een optische kabel;

Ik heb zelf het idee dat mijn moederbord (Intel DH67CL) dit niet goed doorgeeft.

Zowel ik als mijn hardwareleverancier krijg er de vinger niet meer achter.

Weet iemand hoe ik het makkelijkste kan verifieren of ik daadwerkelijk 48kHz zonder PCM uitstuur?
Ik kan eventueel de machine aan de optical in van mijn eigen pc hangen maar weet dan nog niet direct hoe eea te diagnosticeren.

Het apparaat draait momenteel de nieuwste drivers icm windows 7.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 19:34
Het op een AV-receiver aansluiten? Dan zie je direct of het DD, DTS danwel stereo PCM is.

• Boudewijn
  • Niet online
Ja dat klopt , alleen die heb ik niet ;).

Ik heb 2 DACs maar die zijn beide antiek en alleen voor stereo bedoeld (Arcam black box, en een Meridian 202 of 203).

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
ik ben bezig met een playseat en die moet ik aansturen op 48kHz zonder PCM , maar met DTS en dolby digital enabled.
Waarom moet dat per se?

Een playseat is toch niets meer dan een leuke gimmick? Ik denk dat je er ook met PCM een hoop lol aan gaat beleven en persoonlijk zou ik er niet al te veel moeite in steken om het per se DTS en Dolby Digital te krijgen.

:)

• Boudewijn
  • Niet online
Omdat de playseat geen PCM ondersteunt. het is ook niet voor mij bedoeld maar voor een project, maar dat terzijde.
Ding werkt gewoon niet met PCM volgens de fabrikant.

Anoniem: 315629