Toon posts:

bitrate van soundcard controleren

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoihoi

Zoals ik ik al in een paar topics heb laten doroschemeren; ik ben bezig met een playseat en die moet ik aansturen op 48kHz zonder PCM , maar met DTS en dolby digital enabled. Dit alles momenteel via een optische kabel;

Ik heb zelf het idee dat mijn moederbord (Intel DH67CL) dit niet goed doorgeeft.

Zowel ik als mijn hardwareleverancier krijg er de vinger niet meer achter.

Weet iemand hoe ik het makkelijkste kan verifieren of ik daadwerkelijk 48kHz zonder PCM uitstuur?
Ik kan eventueel de machine aan de optical in van mijn eigen pc hangen maar weet dan nog niet direct hoe eea te diagnosticeren.

Het apparaat draait momenteel de nieuwste drivers icm windows 7.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 19:34
Het op een AV-receiver aansluiten? Dan zie je direct of het DD, DTS danwel stereo PCM is.

• Boudewijn
  • Niet online
Ja dat klopt , alleen die heb ik niet ;).

Ik heb 2 DACs maar die zijn beide antiek en alleen voor stereo bedoeld (Arcam black box, en een Meridian 202 of 203).

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
ik ben bezig met een playseat en die moet ik aansturen op 48kHz zonder PCM , maar met DTS en dolby digital enabled.
Waarom moet dat per se?

Een playseat is toch niets meer dan een leuke gimmick? Ik denk dat je er ook met PCM een hoop lol aan gaat beleven en persoonlijk zou ik er niet al te veel moeite in steken om het per se DTS en Dolby Digital te krijgen.

:)

• Boudewijn
  • Niet online
Omdat de playseat geen PCM ondersteunt. het is ook niet voor mij bedoeld maar voor een project, maar dat terzijde.
Ding werkt gewoon niet met PCM volgens de fabrikant.

Anoniem: 315629

optisch op optisch in van flatpanel TV en dan info gebruiken? Trouwens wanneer die op je computer is aangesloten zie je dan een rode gloed aan het einde naar de audio?

[Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 10-06-2011 15:31]

• Boudewijn
  • Niet online
Ja en ik zie aan de rode gloed welke frequentie en mode het is? ;) Mijn ogen zijn al niet bijster goed maar 44.1kHz met 48kHz vergelijken lukt me echt niet :p.

Mijn tv heeft afaik geen optical in.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PC meesjouwen naar een goede hifizaak in de buurt en vragen of je daar even zou mogen testen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Boudewijn
  • Niet online
Dat is een optie ja maar ik heb hier een pc staan met optical in.... alleen geen idee wat ik aan software nodig heb om even te analyseren wat er op die input binnenkomt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Longshot, maar de gasten die de ASIO drivers voor o.m. Creative maken zouden je mischien wel kunnen helpen. Als er iemand veel van soundcards weten zijn zij het wel.

Andere optie: http://www.midi-amsterdam.nl/catalog/index.php of Feedback bellen of zij iets weten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 09:17
Veel geluidskaarten ondersteunen alleen digitaal geluid over S/PDIF met een sample rate van 48kHz. Vaak krijg je met S/PDIF passthrough @ 44100Hz gewoon ruis. Ik zou eerst eens even een gratis 44100Hz DTS sample downloaden en die dmv passthrough naar je speakers/versterker/DAC te versturen. Als je dan ruis krijgt weet je dat 44,1 niet eens wordt ondersteund en dat het wel 48kHz moet zijn. Waar je wel voor moet zorgen is dat je passthrough forceert, anders gaat je PC DTS decoden en kan hij het gaan resamplen.

Verder, je kent vast toch wel iemand met een receiver? Al is het maar een Z-5500 ofzo.

[Voor 21% gewijzigd door HarmoniousVibe op 13-06-2011 00:43]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee