Toon posts:

snelheidslimiet router verhogen

Pagina: 1
Acties:

• 13remon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-04 15:43
Ik wil graag het snelheidslimiet op mijn router verhogen, want ik krijg minder dan de snelheid waarvoor ik betaal. Ik probeer de rest van het huishouden zover te krijgen een snellere internetverbinding te kopen, maar tot die tijd zit ik met met lage snelheden.
Ik weet dat mijn router sneller kan, want taakbeheer zegt dat ik een 100 Mbps verbinding heb, hoewel de belasting nooit hoger is gekomen dan 1,5%, zelfs als ik alles op downloaden zet, wat ik vreemd vind.
Ik ben nu in het bezit van een WRT54G van Linksys.

@nielson: We hebben op dit moment een Abbo van 1,3 Mb per sec (ik weet het, het is langzaam, ik doe mijn best om het aan te passen) en op het netwerk zitten 3 computers op vaste locaties binnen 2 meter van de router, een ps3 op 5 meter met een muur er tussen en een laptop die door het hele huis zwerft.
Soms zijn ze allemaal gelijktijdig in gebruikt, soms maar eentje, maar de snelheden blijven lang

ik heb even een kleine test gedaan op speedtest.nl en daar kwam het volgende uit bij download:
159.3 KByte/sec (=1274 kbps)

edit: de 2,5% moet 1,5% zijn, typo.

normaal haal ik 150 kB/s, en dat is dus de snelheid die ik bedoel, sorry voor de verwarring. en ik het de 1,3 MB verandert in Mb, ook daar sorry voor de verwarring.
bedankt voor de hulp, en ik denk dat ik hier de grote baas bijna zover heb gekregen om een nieuwe snellere Abbo af te sluiten. Met nieuwe router.

[Voor 47% gewijzigd door 13remon op 10-06-2011 08:36]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:27
Ik weet dat mijn router sneller kan, want taakbeheer zegt dat ik een 100 Mbit/sec verbinding heb
De fysieke snelheid van een poort zegt natuurlijk helemaal niks over de snelheid waarop het apparaat kan routeren. Hiervoor is cpu kracht nodig en daar ontbreekt het vaak aan in oude/goedkope routers. Maar vertel eerst eens welke internet abo je precies hebt en hoe je netwerk opgebouwd is.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:23

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

uuuuh? volgens mij haal je internetsnelheid met de snelheid welke je router aankan op je interne netwerk door elkaar.
Je geeft aan dat je een abonnement hebt van 1,3 MB/sec, maar je geeft niet aan welke snelheden je haalt. Jij zegt dat hij traag is, maar traag is een relatief begrip waar wij niet zo heel veel mee kunnen. Uit je OP kan ik opmaken dat je 2,5% haalt van 100Mb wat respectievelijk inhoud dat je een snelheid zou halen van 2,5 Mb/sec wat inderdaad niet heel erg veel is.

[Voor 66% gewijzigd door KingTenteehje op 09-06-2011 21:34]

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-06 10:23

djunicron

*click-swoosh-thud*

1,3Mbit = 1300/8 = 160KB/s.

Je haalt 159,3kb/s. Dat is toch gewoon correct dan?

Je router zou 2,3MB/s moeten kunnen halen bij perfect ontvangst over wifi, tot maximaal 2,7MB/s.
Je kabel-lan is inderdaad gewoon 100Mbit. Bij de WRT54G betekend dat je 9,1MB/s kan verwerken van PC naar PC binnen het netwerk.

Dus ik denk dat je internet gewoon de juiste snelheid heeft. Je kabel zit in je PC, de comminucatie tot aan de router zal gewoon netjes op 100Mbit gaan. Maar daar wordt je internet snelheid niet hoger van. Andersom wel, als je een 120Mbit internetverbinding zou hebben (dus 120.000/8 = 15000KB/s ofwel 14,5MB/s) zou je daarvan maar 9,1MB/s kunnen benutten, omdat je router niet sneller kan doorgeven. In dat geval zou het nuttig zijn om naar 1000Mbit (gigabit) lan te gaan, dan zou je wel de volle 14,5MB/s van je verbinding kunnen gebruiken.

Je zit echter een factor 100 lager. Zowel wireless als bekabeld heb je snelheid over. Internetsnelheid verhogen moet je bij je provider doen dus.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bedenk dat de WRT54G afhankelijk van revisie niet meer dan 45Mb/s kan routeren. Dat is geen softwarematige limiet maar gewoon de max die z'n CPU aankan. WIl je sneller, dan moet je je router vervangen. En dan hebben we het over bedrade snelheid WAN to LAN. LAN to LAN (dus bedrade PCs binnenhuis) kunnen met de 100Mb link ongeveer 92Mb/s max halen.

Draadloos zit je vast aan de beperkingen van "54g", wat zelfs theoretisch niet meer dan 25Mb/s kan halen, en in praktijk zijn draadloze snelheden tussen 12Mb/s en 18Mb/s normaal. Ook hier: wil je sneller, dan zul je een andere (WiFi-n) router moeten kopen - en dan nog is IRL >90Mb/s halen erg uitdagend tenzij zowel router als PC simultaneous dual band ondersteunen. Dit zijn trouwens LAN/WAN->WLAN snelheden. Als je met meerdere apparaten draadloos bezig bent deel je deze totale bandbreedte en zakt de snelheid per device al snel in.

Als je specifiekere hulp nodig hebt zul je duidelijker moeten zijn exact hoe je de genoemde apparaten aangesloten hebt. Als ze allemaal draadloos aangesloten zijn kan ik kort zijn: vaste apparaten verdienen vaste verbindingen. WiFi is nooit bedoeld voor het gelijktijdig aansluiten van veel apparaten met hoge snelheden en dat merk je als je het wel probeert. Zorg dat alles muv de laptop gewoon met Cat5 UTP aangesloten is, dan gaan die apparaten onderling vrolijk 92Mb/s communiceren, en hou je in ieder geval de volle WiFi-verbinding voor de laptop over, dus is 12Mb/s daar waarschijnlijk haalbaar.

Soittakaa Paranoid!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:21
Je zegt in je OP dat je 1,5 % van de 100mbit haalt, dat is dus 15 mbit.

Kan nou niet zeggen dat dat traag is hoor :P (zit zelf met max 7)

Je router kan idd maar iets van 45 mbit routeren, dus meer dan dat ga je sowieso niet halen (op school ook achter gekomen met 80/80 mbit).

Draadloos ga je max 2.5-3 mbyte/s halen, meer is gewoon onmogelijk over WIFI-G.

Wil je overigens een speedtest doen, neem dan www.speedtest.net of download een bestand van bv de kpn site ofzo. speedtest.kpn.net

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:34
marti-n schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:25:
Je zegt in je OP dat je 1,5 % van de 100mbit haalt, dat is dus 15 mbit.

Kan nou niet zeggen dat dat traag is hoor :P (zit zelf met max 7)

Je router kan idd maar iets van 45 mbit routeren, dus meer dan dat ga je sowieso niet halen (op school ook achter gekomen met 80/80 mbit).

Draadloos ga je max 2.5-3 mbyte/s halen, meer is gewoon onmogelijk over WIFI-G.

Wil je overigens een speedtest doen, neem dan www.speedtest.net of download een bestand van bv de kpn site ofzo. speedtest.kpn.net
15 mbit is 15% van 100 mbit hoor...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jongens, TS is al verward genoeg, let een beetje op je hoofdletters :o

m=milli, 1/1000 en vrijwel zeker niet wat jullie bedoeken.
M=Mega, 1000000 en wat jullie eigenljik proberen te zeggen.
b=bit, 1/8 B(yte)
B=Byte, 8b(it)
en voor de goede orde: k=kilo, 1000 - en dus niet K

Juist als je bij de "m"/"M" onduidelijk bent is het ambigu wat je met de "b"/"B" bedoelt...

Soittakaa Paranoid!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:27
TS kan het beste even inloggen in z'n modem (indien adsl) en kijken waarop deze intraint. Als dit daadwerkelijk gewoon op 1.3Mbps is dan heeft het verder helemaal niks met genoemde router te maken maar is dat gewoon de beperkende factor, zie ook de post van djunicron.

[Voor 83% gewijzigd door Nielson op 09-06-2011 23:43]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS heeft het over 1.3MB/s, djunicron over 1.3Mb/s. Dat is dus een factor acht verschil. Aanname van djunicron is dus dat TS z'n hoofdletters door elkaar haalt. Mogelijk, maar gezien hij daarna B en b correct onderscheidt niet zo heel aannemelijk. TS, kun je hier uitsluitsel over geven: is het 1.3MegaByte/s of 1.3Megabit/s :?

Ik acht het goed mogelijk dat een zwakke WiFi verbinding die gelijktijdig gedeeld wordt door veel apparaten oorzaak is.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee