Toon posts:

Zelfbouw pc werkt niet geen video input

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Xacky
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 05:53
Beste tweakers,

Onlangs heb ik hier enkele onderdelen gekocht van een mede-tweaker, om zelf een pc mee te bouwen.

Het systeem zelf bestaat uit

Be Quiet PURE|POWER 530watt 80+ certificering (nieuw)
Moederbord: MSI: X48C Platinum
CPU: Intel Core8500 3,16 GHZ.
GPU: ATI Radeon HD4870
Geheugen: Corsair Dominator DDR2 8500 2048MB 1066mhz

Dit systeem heeft 2 weken nog succesvol gedraaid in een andere kast dus de kans op kapotte onderdelen acht ik klein.

Dingen die ik zelf al geprobeerd hebt
-Uitgesloten dat probleem tussen DVI aansluiting en scherm zit.
-Andere poort op GPU geprobeerd.
-GPU in ander slot geprobeerd meerdere malen. gewisseld.
-Moederbord gereset door batterij eruit te halen.
-Kaal booten,
MB+CPU, (Resultaat blijft draaien)
MB+CPU+1 reepje geheugen (blijft draaien)
MB+CPU+1 reepje geheugen+GPU (blijft draaien)
MB+CPU+1 reepje geheugen+GPU+Sata 500GB schijf (blijft draaien)
-Reepje geheugen gewisseld van reepje en positie.

*Foto's van systeem volgen.

Probleem: Ziet hardeschijf niet tijdens boot.

Bovenstaand probleem is opgelost, nu loop ik er echter tegen aan dat hij de harde schijf niet kan waarnemen tijdens de boot. Wanneer ik een installatie-USB erin zet (met win 7) boot hij wel gewoon vanaf USB en de setup daar ziet dan wel de harde schijf. Ook gaat het HHD-ledje op frontpanel gewoon branden wat er op lijkt te duiden dat hij wel gewoon schrijft.

Wanneer ik vervolgens Windows probeer te installeren doet hij wat hij altijd doet om vervolgens te rebooten. Om daarna weer de harde schijf niet te kunnen waardoor hij gaat booten vanaf USB, en weer overniew wil beginnen

[Voor 26% gewijzigd door Xacky op 10-06-2011 11:16]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

No video input....oftewel: je monitor krijgt geen signaal door.
Wat gebeurt er als je je monitor op de andere poort van je GPU aansluit :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xacky
@The Eagle,

Die had ik al geprobeerd, en dat geeft helaas hezelfde resultaat.

Anoniem: 359772

Mischien kan je proberen om de GPU te reseaten in het PCI-E slot, wellicht dat hij geen contact maakt (stof?).

Je kan ook proberen om hem in het andere slot te steken, kijken of dat wel effect heeft.

Heb je nog andere videokaarten om te kijken of de PC daarmee wel boot? Anders is dat ook een idee.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
Dat kan net zo goed betekenen dat je pc helemaal niet opstart.
Afstandbusjes wellicht vergeten?

• Xacky
job schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:40:
[...]

Dat kan net zo goed betekenen dat je pc helemaal niet opstart.
Afstandbusjes wellicht vergeten?
Hij start wel op lijkt me?

De fans gaan gewoon draaien e.d?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
Dat betekent nog niet dat die opstart.
Er staat stroom op de fans, maar dat betekent geen succesvolle boot.
Sluit de case speaker eens op je bord aan, hoor je piepjes?

Ligt er natuurlijk net aan, als de fans constant op 100% draaien dan is er inderdaad iets mis, maar als hij eerst 100% gaat, en vervolgens langzamer, heb je goeie kans dat hij gewoon boot. En dat idee van de case speaker is een heel goed idee.

• Xacky
Anoniem: 359772 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:44:
Ligt er natuurlijk net aan, als de fans constant op 100% draaien dan is er inderdaad iets mis, maar als hij eerst 100% gaat, en vervolgens langzamer, heb je goeie kans dat hij gewoon boot. En dat idee van de case speaker is een heel goed idee.
Hij doet zoals door jouw omschreven. Afstandhoudertjes zitten ook allemaal op zijn plaats.

Ik ga eens opzoek na die speakers.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik lees mobo reset - neem aan BIOS reset.
Heb je een onboard GPU op dat ding? Ik vermoed van wel. Kijk eens of je daar wel beeld op krijgt? Dikke kans namelijk dat je BIOS een keer zonder stroom heeft gezeten en terug naar zijn defaults is, zeker na alles wat je geprobeerd hebt. Dan staat ie 9 kansen van de 10 weer op de onboard GPU ingesteld.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Op zijn mobo zit geen onboard video. Heb het nagekeken, dus dat gaat hem niet worden.
Maar, wat doet hij? Eerst hard, dan zacht, of constant 100%?

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Bij mij toen ik een probleem had dat m'n videokaart geen beeld gaf, dat de videokaart gewoon kapot was.
De fans draaide constant op 100%. Ik heb m'n videokaart omgeruild voor een nieuwe, en toen deed hij er gewoon :).
Draait de fan van de videokaart wel??

• Xacky
Die speakertjes zaten al aangesloten, ze opnieuw aangesloten (kleine rotaansluitingen.)

@bwj90 hij gaat eigenlijk heel ff hard (neem aan 100%) en daarna op een relatief normaal tempo draaien.

Redelijke indicatie dat hij wel het bios laad, dus er lijkt niets mis te zijn met het moederbord. Kan natuurlijk altijd nog, maar heb je de videokaart al in de andere PCI-E slot geprobeerd te steken?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 21:34
Haal eens je videokaart er uit en start dan op. Dan mist je moederbord een videokaart en geeft een andere melding dan als de videokaart wel aanwezig zou zijn.

• Xacky
@bwj90, termi

Beiden gedaan, maar hij geeft heen piepjes niks hij gaat gewoon braaf draaien verder niks nadaa.

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Wel stroomkabeltjes aan de GPU zitten?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Xacky
KiPKaKDutcH schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:15:
Wel stroomkabeltjes aan de GPU zitten?
Ja, 2x PCI-E :P

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 22:27
DDR switchs cards goed geinstalleerd?

• Xacky
Blastpe schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:17:
DDR switchs cards goed geinstalleerd?
Die heb er uit gehaald :?, zijn die noodzakelijk dan? Dit moederbord heeft gewoon 2 DDR2 sloten en 4 DDR sloten.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:38

M2M

medicijnman

kun je een andere videokaart proberen? PCI of PCI-E?

-_-

• Blastpe
Xacky schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:20:
[...]

Die heb er uit gehaald :?, zijn die noodzakelijk dan? Dit moederbord heeft gewoon 2 DDR2 sloten en 4 DDR sloten.
Bij DDR2 gebruik noodzakelijk. De switchcards in DDR3 sloten stoppen

• Xacky
M2M schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:20:
kun je een andere videokaart proberen? PCI of PCI-E?
Nee, heb hier helaas niks extra's liggen. Zou morgen wat kunnen halen bij vrienden o.i.d. dus dat is helaas niet mogelijk.

Ik ga die switch-cards er weer even indrukken. Iemand die weet welk slot ze moeten van de 4? (staat vast ergens in handleiding maar toch..

• Blastpe
Xacky schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:22:
[...]

Nee, heb hier helaas niks extra's liggen. Zou morgen wat kunnen halen bij vrienden o.i.d. dus dat is helaas niet mogelijk.

Ik ga die switch-cards er weer even indrukken. Iemand die weet welk slot ze moeten van de 4? (staat vast ergens in handleiding maar toch..
DDR3 slot1 en DDR3 slot3

Kijk, dat wist ik dus niet van dit moederbord. Klinkt als een logische stap om te nemen. Laat 't weten als je PC het weer doet!

• Xacky
EN ER IS BEELD,...

Tweakers euraka moment,...

Het waren dus die switch-cards ik dacht dat ze niet van belang waren. een RTFM voor mij dus.

Er ga kijken als ik nu een OS kan installeren en zo ja, de oplossing ff in de OP zetten.

Blastpe, ik verklaar u heilig :-)

• Blastpe
graag gedaan

• Xacky
Update

Nu lijkt harde schijf niet goed te werken (zie topic-opening voor meer informatie).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

boot order/devices foutje ? in je bios

Iperf

• Xacky
Hij lijkt te werken, toch de BIOS terwijl ik daar wel gekeken had. ty

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:38

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Troost je na al deze perikelen ken je de meeste opstartproblemen na een systeem (om)bouwen en ben jij degene die de volgende tweaker(wanabee) de 'golden tip' geeft..

Zo herkenbaar, heb ook vroeger vaak zitten zweten, denkende dat er dure hardware naar de hemel was, en na het lezen van de manual het eigenlijk doodsimpel is.. ;)

blijft leuk speelgoed, die hardware.. :+

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
sain onez schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:07:
Zo herkenbaar, heb ook vroeger vaak zitten zweten, denkende dat er dure hardware naar de hemel was, en na het lezen van de manual het eigenlijk doodsimpel is.. ;)

blijft leuk speelgoed, die hardware.. :+
Hahaha, inderdaad, herkenbaar :+ Eeuwigheid aan het zoeken en omdat je denkt dat je al ervaring zat hebt vooral niet in de handleiding kijken. En dan toch maar eens dat boekje open slaan; "ow, zo! gefixed!" :F

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen beeld betekent niet gelijk dat er iets mis is met videokaart of beeldscherm - als de achterliggende delen van je systeem niets doen krijg je zelfs bij perfect werkende videokaart en scherm geen beeld :o

Gelukkig is ondertussen duidelijk wat er aan de hand was, maar voor de goede orde verplaats ik dit richting Processors, Moederborden & Geheugen :)

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee