Toon posts:

Advies behuizing met goede koelingseigenschappen

Pagina: 1
Acties:

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05 14:06
Hallo mede tweakers.

Ik ben momenteel op zoek naar een goede kast met goede airflow en die ook nog eens redelijk stil is.
Ik heb momenteel al 2 kasten gehad...(low budget)die mijn kast niet koel konden houden..voornamelijk aan de zijkant van de kast(waar de videokaart zit)erg heet en na een uur gamen valt me pc uit

Zodra de zijkant eraf is dan word de temp normaal(en kan ik door blijven gamen)'

specs

amd x6 1100T
gtx550 TI (oc) MSI
4gb OCZ plantinum ddr 3
2 GB Hdisk hitachi
MS-TECH psu 430 watt.

wat voor kast zou geschikt zijn? kom er niet geheel uit namelijk,

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 00:48
Om maar even een leuke behuizing te noemen voor een redelijke prijs:

pricewatch: Cooler Master CM 690 II

Erg nette kast en genoeg koel mogelijkheden

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 21:17
mag ik je aanbevelen je voeding te vervangen? je set-up past net op een kwalitatief goede voeding van 430 watt.

even vanuit de faq:

Een kwalitatief goede voeding. Pas dus op met voedingen van rond de € 30,- met een hoog wattage op de doos/specs. Menig van deze voeding geeft het piekvermogen aan. Zodra dergelijke goedkope voedingen dat opgegeven vermogen moeten leveren zullen ze haast letterlijk uit elkaar knappen. Het vermogen wat de voeding wel kan leveren ligt dus veel lager dan het (piek) vermogen wat op de doos staat. Bijkomend nadeel is dat menig goedkope voeding minder efficiënt is. In de slechtste gevallen zal er meer dan 1KW uit de muur nodig zijn om een schamele 400W in de PC zelf te kunnen leveren.
Om een aantal laaggeprijsde (niet goedkope) voedingen te noemen: Sweex, Techsolo en Q-Tec.

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 13:45

Theck88

If it's hard just KISS!

Weet je wel zeker dat het de koeling van de kast is?

Wat zijn de temperaturen van de CPU, GPU etc. (uit te lezen met veel programma's)?
Hoe oud is die voeding?
Die GTX 550TI wordt toch niet zo extreem warm?

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 00:48
Nu je het zelf is de voeding ook niet erg goed.
Je zou daarvoor ook kunnen kijken naar alternatieven waarbij 80+ gecertificeerde voedingen van 400 watt al op 35/40 euro beginnen.

Anoniem: 383291

http://tweakers.net/price...ominent-5.html#tab:prices

Of als je eens wat anders wil dan steeds de CM 690 ^^

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05 14:06
Thx mensen.

Ik wou zowiezo al een andere voeding plaatsen..(ook met het oog op de toekomst)
Zat te kijken naar de volgende kast.

Lian Li PC-8FIB kan er geen reviews over zien maar over het algemeen wat ik hoor of Lian Li is dat ze zeer goede kasten maken..en aluminium is een goede warmte afdrager.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 13:14
Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met de Antec Ninehundred en Antec Twelvehundred.
Ze zijn niet goedkoop, maar hebben een zeer goede airflow.
Deze airflow gaat van de koelers beneden aan de voorkant naar de achter bovenkant. Dit is de ideale airflow.
Tevens beschikken ze over stoffilters. Al heb ik deze persoonlijk eruit gehaald om een nog betere airflow te garanderen. Hierdoor kan ik alle koelers ook op de laagste stand zetten waardoor de kast ook nog eens erg stil is. Nadeel is wel dat ik de kast iets vaker moet uitstoffen met een compressor of busje lucht in combinatie met de stofzuiger.

Door het design van de kast en de koeling worden tevens de harde schijven goed gekoeld. Dit is ook wel prettig aangezien de meeste kasten dit niet doen.

Wat ook netjes geregeld is bij de kasten is het feit dat alle casefans aan de buitenkant van de kast zijn te regelen, zodat je het koel/geluidsniveau zelf in de hand hebt, tevens zonder de kast open te hoeven maken.

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 14:59
Ik ben zelf wel te spreken over de Aerocool XPredator, deze lijkt in veel opzichten op de CM690II maar is een stuk groter en ruimer.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05-2022
ChromeBallz schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:00:
Ik ben zelf wel te spreken over de Aerocool XPredator, deze lijkt in veel opzichten op de CM690II maar is een stuk groter en ruimer.
Wat lijkt er op elkaar dan? De Aerocool is duurder, groter, meer fans, ziet er totaal anders uit.. Ik zie de overeenkomsten niet zo. Enkel dat het beide een behuizing is...

Specs

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-03 19:08

LnC

The offending line...

Qua airflow en gebruikersgemak kan ik je de Antec 300 aanraden. Ik heb hem zelf ook, en ben er zeer tevreden over. Een no-nonsens kast die ook nog eens goedkoop is.

En wat de andere gepost hebben, ik zou inderdaad je voeding vervangen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee